dc.contributor.author | Βλαβιανός, Ιάσων | el |
dc.contributor.author | Vlavianos, Iason | en |
dc.date.accessioned | 2018-05-18T10:42:18Z | |
dc.date.available | 2018-05-18T10:42:18Z | |
dc.date.issued | 2018-05-18 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/46967 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15389 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Λιπαντική ικανότητα ναυτιλιακά καύσιμα HFRR | el |
dc.title | Λιπαντική ικανότητα ναυτιλιακών καυσίμων | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Ναυτιλιακά καύσιμα | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2018-02-07 | |
heal.abstract | Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO), ορίζει τα παγκόσμια όρια εκπομπών θείου για τα ναυτιλιακά καύσιμα, σύμφωνα με τις διατάξεις του παραρτήματος VI της Διεθνούς Σύμβασης MARPOL για την πρόληψη της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τα πλοία. Οι κανονισμοί του παραρτήματος αυτού θέτουν όρια για τον περιορισμό των εκπομπών οξειδίων του θείου (SΟx) και οξειδίων του αζώτου (NΟx), όπως επίσης και των αιωρούμενων σωματιδίων (PM) από τα πλοία, ενώ απαγορεύουν τις εκπομπές ουσιών που καταστρέφουν τη στιβάδα του όζοντος. Παράλληλα, θέτουν αυστηρότερα όρια εκπομπών για συγκεκριμένες περιοχές, τις Περιοχές Ελέγχου Εκπομπών (Emission Control Areas – ECAs). Ως εκ τούτου, η περιεκτικότητα σε θείο των καυσίμων στις ECAs προσαρμόστηκε από 1,5% m/m σε 1,0% m/m από την 1η Ιουλίου 2010 και σε 0,1% m/m από την 1η Ιανουαρίου 2015. Σε παγκόσμιο επίπεδο, η υψηλότερη επιτρεπόμενη περιεκτικότητα σε θείο των καυσίμων ναυτιλίας (αποσταγμάτων και υπολειμματικών) μειώνεται σε 0,50% m/m από το 2020. Το διεθνές πρότυπο EN ISO 8217 καθορίζει τις απαιτήσεις των πετρελαϊκών καυσίμων για χρήση σε θαλάσσιους κινητήρες ντήζελ και λέβητες. Σύμφωνα με την προηγούμενη έκδοση του EN ISO 8217:2012, τα ναυτιλιακά αποστάγματα καυσίμου έπρεπε να συμμορφώνονται με το "de minimis level", που υπαγορεύει περίπου 0,1% v/v προσθήκη βιοντήζελ FAME (Fatty Acid Methyl Esters) στο ναυτιλιακό πετρέλαιο. Παρόλα αυτά, με την τελευταία αναθεώρηση του προτύπου EN ISO 8217 το 2017, επιτρέπεται η ενσωμάτωση FAME έως 7% v/v σε συγκεκριμένες κλάσεις ναυτιλιακών αποσταγμάτων (DF grades). Ως αποτέλεσμα των αλλαγών αυτών, μεταξύ άλλων, ανακύπτουν τα εξής δύο βασικά ζητήματα: α) η επίπτωση που μπορεί να έχει η μειωμένη περιεκτικότητα θείου στη λιπαντική ικανότητα των ναυτιλιακών αποσταγμάτων, και β) το κατά πόσο μπορεί η παρουσία βιοντήζελ (FAME) σε κάποια ποσοστά να βοηθήσει στη βελτίωση της ικανότητας αυτής, συνεισφέροντας παράλληλα και σε μικρή, αλλά διόλου ευκαταφρόνητη μείωση της περιεκτικότητας σε θείο. Με βάση τις εξελίξεις αυτές, στην παρούσα εργασία γίνεται μία πειραματική διερεύνηση της λιπαντικής ικανότητας ναυτιλιακών αποσταγμάτων - δύο κοινών και ενός ειδικών προδιαγραφών - και των μειγμάτων τους με βιοντήζελ, με χρήση της πρότυπης μεθόδου HFRR (High Frequency Reciprocating Rig). Ακόμη, πραγματοποιείται έλεγχος της λιπαντικής ικανότητας των δύο κοινών ναυτιλιακών αποσταγμάτων, με τροποποιημένες παραμέτρους συγκριτικά με αυτές της πρότυπης μεθόδου HFRR, σε μια προσπάθεια να γίνει καλύτερη προσέγγιση των ιδιαίτερα δυσμενών συνθηκών που επικρατούν στους ναυτικούς κινητήρες και στα βοηθητικά τους συστήματα, κατά τη λειτουργία τους. | el |
heal.advisorName | Ζαννίκος, Φανούριος | el |
heal.committeeMemberName | Καρώνης, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Καϊκτσής, Λάμπρος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Χημικών Μηχανικών. Τομέας Σύνθεσης και Ανάπτυξης Βιομηχανικών Διαδικασιών (IV). Εργαστήριο Τεχνολογίας Καυσίμων και Λιπαντικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 84 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: