HEAL DSpace

Σχολή Ξυλοναυπηγικής στο Καστελλόριζο

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κόκα, Άννα el
dc.contributor.author Κολοκούδια, Γεωργία el
dc.contributor.author Koka, Anna en
dc.contributor.author Kolokoudia, Georgia en
dc.date.accessioned 2018-05-24T09:55:37Z
dc.date.available 2018-05-24T09:55:37Z
dc.date.issued 2018-05-24
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/46990
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15483
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Ξυλοναυπηγική el
dc.subject Παραδοσιακή τέχνη el
dc.subject Ξύλο el
dc.subject Σχολή el
dc.subject Καστελλόριζο el
dc.subject Wooden boatbuilding en
dc.subject Τraditional craft el
dc.subject Wood el
dc.subject School el
dc.subject Kastellorizo el
dc.title Σχολή Ξυλοναυπηγικής στο Καστελλόριζο el
heal.type bachelorThesis
heal.secondaryTitle Wooden Boatbuilding School in Kastellorizo el
heal.classification Architecture el
heal.classificationURI http://lod.nal.usda.gov/11890
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2018-03-16
heal.abstract Η πρόταση για την δημιουργία μιας σχολής ξυλοναυπηγικής στο ακριτικό νησί του Καστελλόριζου πηγάζει από την προσωπική και ενδελεχή μελέτη του ίδιου του τόπου, της ιστορίας του και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του, όπως είναι η στενή σχέση των κατοίκων του με το στοιχείο της θάλασσας. Το Καστελλόριζο έχει 480 εγγεγραμμένους κατοίκους, με κύρια ασχολία τους τον τουρισμό. Η δημιουργία μιας σχολής και η σπουδή πάνω σε μια παραδοσιακή τέχνη όπως είναι η ξυλοναυπηγική μπορεί να έχει ένα διπλό όφελος. Αφενός την διατήρηση και την διάσωση μιας τέχνης που πάει να χαθεί με την πάροδο των χρόνων και αφετέρου την αναζωογόνηση του ίδιου του νησιού. Το σημείο που επιλέχθηκε για την τοποθέτηση της σχολής έχει μέτωπο προς τη θάλασσα, βρίσκεται δίπλα στο μικρό λιμάνι του νησιού και στο καρνάγιο που λειτουργεί σήμερα και είναι άμεσα προσβάσιμο από το περιορισμένο οδικό δίκτυο του οικισμού. Επιπλέον, η ύπαρξη ενός πολύ ιδιαίτερου μονοπατιού, που ενώνει τα δύο λιμάνια του Καστελλόριζου και περνάει κάτω από τον βράχο του μεσαιωνικού κάστρου, ήταν καθοριστική και αποτέλεσε το έναυσμα για την σχεδιαστική πρόταση. Η χρήση του μονοπατιού σαν συνθετικό εργαλείο, η τομή στο βράχο, η βύθιση του κτήριού και η ανάπτυξη της σχολής γύρω από έναν πυκνωτή ήταν τα κύρια στοιχεία, που μέσα από πολλαπλά στάδια και κλίμακες, οδήγησαν στην συγκρότηση την πρότασή μας. Η κεντρική ιδέα, που ορίζεται από τις χαράξεις του τόπου, οργανώνεται γύρω από έναν πυρήνα και παραλαμβάνει το ίδιο το μονοπάτι, χωρίς να χάνει την επαφή με τη θάλασσα. el
heal.abstract What initiated the design of a wooden shipbuilding school in the border island of Kastellorizo was a personal and meticulous study of the characteristics of the place itself, historical and demographical, and especially the close relationship of its inhabitants with the sea. Kastellorizo has 480 registered residents, while its main inhabitation relies on tourism. Creating a school focusing in the traditional craft of shipbuilding can have a twofold benefit. On the one hand, preserving and rescuing an art that fades away over the years, and on the other hand revitalizing the island itself. The chosen site for the school is close to the sea, with one side looking at it directly. It is located next to the small port of the island and the shipyard operating today and is directly accessible from the limited road network reaching the settlement. Moreover, what played a crucial role in the design decisions and acted as a starting reference, was the existence of a very unique path that connects the two ports of Kastellorizo and goes under the stone remnants of the medieval castle. The integration of the path and the section of the rock acted as design mechanisms. Immersing the building in a lower level and developing the school around a core, were the main strategies, that underwent through multiple stages and scales and finally led to the formation of our proposal. The main concept, defined by the axes of the spatial elements, is organized around a center and incorporates the path itself, without losing the connection with the sea. en
heal.advisorName Τσιράκη, Σοφία el
heal.advisorName Tsiraki, Sophia en
heal.committeeMemberName Ζαχαρόπουλος, Ηλίας el
heal.committeeMemberName Ζαχαριάδης, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Μάρη, Ιφιγένεια el
heal.committeeMemberName Παγώνης, Αθανάσιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα