HEAL DSpace

Πειραματική διερεύνηση της αντίληψης θερμικής άνεσης σε σχολικές αίθουσες

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Ρωμανός, Ρούτσης el
dc.contributor.author Romanos, Routsis el
dc.date.accessioned 2018-05-31T10:37:53Z
dc.date.available 2018-05-31T10:37:53Z
dc.date.issued 2018-05-31
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/46999
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15425
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Θερμική άνεση el
dc.subject Σχολικές αίθουσες el
dc.subject Πειράματα αντίληψης el
dc.subject Σημειολογική διαφορική ανάλυση el
dc.subject Θερμικό περιβάλλον el
dc.subject Thermal analysis el
dc.subject School classrooms el
dc.subject Subjective evaluations el
dc.subject Multidimensional analysis el
dc.subject Environmental comfort el
dc.title Πειραματική διερεύνηση της αντίληψης θερμικής άνεσης σε σχολικές αίθουσες el
dc.title Subjective evaluation of thermal environmental comfort in school classrooms in Athens; Multi-dimensional description of evaluations en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Εκπαιδευτικό περιβάλλον el
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/1361fff91ebac26861efb635ec596665aaf3451b
heal.language el
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2017-12-21
heal.abstract Πειράματα της αντίληψης του περιβάλλοντος θερμικής άνεσης, διεξήχθησαν σε σχολικές αίθουσες στην Αθήνα χρησιμοποιώντας για πρώτη φορά τη μέθοδο της σημειολογικής διαφορικής ανάλυσης. Τα δεδομένα υπεβλήθησαν σε επεξεργασία με τη μέθοδο της «ανάλυσης κατά παράγοντες», από την οποία παρήχθησαν τρεις ανεξάρτητοι παράγοντες, ήτοι: ΕΥΧΆΡΙΣΤΗΣΗ-ΞΕΚΟΎΡΑΣΗ (“Ευχάριστο - Δυσάρεστο”, “Προκαλεί ταλαιπωρία - Προκαλεί ξεκούραση”), ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΉ ΦΡΕΣΚΑΔΑ ΤΟΥ ΑΕΡΑ (“Με επαρκή εξαερισμό - Με ανεπαρκή εξαερισμό”, “Με ρεύματα αέρα - Χωρίς ρεύματα αέρα”), ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΉ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΊΑ-ΥΓΡΑΣΊΑ (“Ζεστό - Κρύο”, “Με υψηλά επίπεδα ξηρασίας - Με υψηλά επίπεδα υγρασίας”). Οι παραπάνω παράγοντες δείχνουν μερικούς από τους τρόπους με τους οποίους ένα μεγάλο τμήμα των μαθητών αντιλαμβάνεται το θερμικό περιβάλλον των αιθουσών διδασκαλίας. Σε αντίθεση με προηγούμενες μελέτες, η παρούσα διπλωματική έδειξε πως η αντίληψη του θερμικού περιβάλλοντος δεν αντιστοιχεί σε μία μοναδική εμπειρία αλλά είναι πολυδιάστατη, δηλαδή αναλύεται σε έναν μικρό αριθμό ανεξαρτήτων εννοιών. Κατανοώντας τους τρόπους με τους οποίους οι ίδιοι οι μαθητές περιγράφουν την εμπειρία τους για το θερμικό περιβάλλον, μπορεί να οδηγήσει στον προσδιορισμό υποκειμενικώς σημαντικών φυσικών παραμέτρων οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την βελτίωση του σχεδιασμού των σχολικών κτιρίων. el
heal.abstract Subjective evaluation experiments were carried out in secondary education school classrooms in Athens; thermal environmental comfort was explored, using the semantic differential approach and employing pupils as assessors. The rating scales were of the bipolar type. Factor analysis of the raw scale judgments produced three independent subjective factors namely, PLEASANTNESS-RESTFULNESS (“Unpleasant - Pleasant”, “Frustrating - Causing restfulness”), SUBJECTIVE FRESHNESS OF AIR (“With air drafts - With no air drafts”, “With adequate ventilation - With Inadequate ventilation”), SUBJECTIVE TEMPERATUREHUMIDITY (“Hot - Cold”, “Too dry - Too humidly”). Contrary to views of earlier authors, the present findings demonstrate that perception of thermal environment in school classrooms does not correspond to a single experience. Understanding ways that pupils describe their experience of being exposed to thermal environment, can be used further to identify subjectively significant physical criteria; the latter can then be used to optimize relevant building design techniques. en
heal.advisorName Βλάχος, Γεώργιος el
heal.advisorName Σωτηροπούλου, Αλεξάνδρα el
heal.committeeMemberName Βουγιούκας, Εμμανουήλ el
heal.committeeMemberName Μπαδογιάννης, Ευστράτιος el
heal.committeeMemberName Βλάχος, Γεώργιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Δομοστατικής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 242 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα