dc.contributor.author | Καρπούζης, Γιάννης | el |
dc.contributor.author | Karpouzis, Yannis | en |
dc.date.accessioned | 2018-06-04T10:07:05Z | |
dc.date.available | 2018-06-04T10:07:05Z | |
dc.date.issued | 2018-06-04 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47009 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.8257 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | La Jetee | en |
dc.subject | Photography | en |
dc.subject | Δομισμός | el |
dc.subject | Φωτογραφία | el |
dc.subject | Σημαίνον | el |
dc.subject | Θεωρία | el |
dc.subject | Empty Square | en |
dc.subject | Ontology | en |
dc.subject | Structuralism | en |
dc.title | Το άδειο κουτί του Chris Marker: | el |
dc.title | The Empty Square of Chris Marker | en |
dc.contributor.department | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Διεπιστημονικό Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) Α1: Έρευνα στην Αρχιτεκτονική, Σχεδιασμός - Χώρος - Πολιτισμός | el |
heal.type | masterThesis | |
heal.secondaryTitle | Mία στρουκτουραλιστική προσέγγιση στην τεχνική εικόνα μέσα από το φιλμ La Jetée | el |
heal.classification | Art genres | en |
heal.classification | Photography, Artistic--History | en |
heal.classification | Photography, Artistic | en |
heal.classification | Film genres | en |
heal.classification | Poststructuralism | en |
heal.classificationURI | http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85053925 | |
heal.classificationURI | http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2010106282 | |
heal.classificationURI | http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85101269 | |
heal.classificationURI | http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh86003119 | |
heal.classificationURI | http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh97005237 | |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2018-03-05 | |
heal.abstract | Το τεύχος Το άδειο κουτί του Chris Marker: μία στρουκτουραλιστική προσέγγιση στην τεχνική εικόνα μέσα από το φιλμ La Jetée είναι μία προσπάθεια στο σήμερα να εξερευνηθούν μία σειρά από ζητήματα τα οποία παρόλο που αποτελούν χρήσιμα εργαλεία στον φωτογραφικό «σχεδιασμό», έχουν ελάχιστα αναλυθεί. Ένα από αυτά τα ζητήματα αυτά, είναι η εφαρμογή του στρουκτουραλισμού στην ανάγνωση της δημιουργικής φωτογραφίας και της ιστορίας της. Παρά τη μεγάλη διάδοση και επίδραση στις ανθρωπιστικές επιστήμες και στη φιλοσοφία, ο στρουκτουραλισμός δεν έχει εφαρμοστεί εκτεταμένα ως μεθοδολογικό εργαλείο ερμηνείας ή ιστοριογραφίας της τέχνης. Όσον αφορά μάλιστα τέχνες όπως ο κινηματογράφος και η φωτογραφία δεν υπάρχει πλήρης καταγεγραμμένη στρουκτουραλιστική μέθοδος ερμηνείας αλλά ούτε και μία σύγχρονη ιστορία των εκφραστικών τους μέσων. Ένα άλλο ζήτημα που εδώ εισάγεται, και δεν επιλύεται παρά μόνο ανιχνεύεται, είναι η δυνατότητα προσέγγισης της φωτογραφίας όχι μέσω ενός φωτογραφικού έργου αλλά ενός διαμεσικού φιλμ και σε αυτό η χρήση του «άδειου κουτιού» του Giles Deleuze παίζει κομβικό ρόλο. Υπάρχει τέλος η υπόθεση πως το έργο του Marker συνολικά, πέρα από όλες τις πιθανές προσεγγίσεις είναι ιδανικό να ειδωθεί μέσα από τη στρουκτουραλιστική ανάλυση ή την θεωρία των μέσων ενώ το ίδιο το La Jetée φέρνει σε σχέση τις δύο αυτές πειθαρχίες. Όσον αφορά την θεωρία των μέσων, το La Jetée μπορεί να έχει αναφορά σε ποικίλα θέματα και έννοιες στο κομμάτι του περιεχομένου, το μόνο όμως θέμα που απαντάται σε όλες τις περιοχές (φόρμα-σημαίνον-περιεχόμενο) είναι η σχέση των μέσων με το χρόνο, τη μία ως μπαταρίες, την άλλη ως χρονομηχανές και πιο συχνά ως διαμεσολαβητές της εμπειρίας. Συνεχίζοντας σε αντίθεση με άλλες θεωρίες − οι οποίες αναγκαστικά θα πιαστούν από το σενάριο ή τα νοήματα του έργου για να διατυπώσουν ψυχαναλυτικές, μαρξιστικές, κοινωνικο-ιστορικές ή φεμινιστικές προτάσεις − η στρουκτουραλιστική ερμηνεία θα εξηγήσει το πώς κατασκευάζεται ένα τέτοιο έργο, ποιες τεχνικές χρησιμοποιούνται και τι σημαίνει η χρήση αυτών στην παραγωγή νοημάτων επιτρέποντας την δημιουργία σχεδιαστικών εργαλείων. Τα εργαλεία που ανακύπτουν από την συγκεκριμένη ανάλυση είναι ιδιαίτερα εύχρηστα μέσα σε μία δημιουργική διαδικασία θα μπορούσαν να αποτελέσουν αντικείμενο διδασκαλίας σε αντίστοιχο τμήμα. Τέλος η εργασία τοποθετεί ένα στοίχημα, αυτό της χρησιμότητας του «άδειου κουτιού» στην καλλιτεχνική ερμηνεία και δημιουργία. Το στοίχημα αυτό θα περάσουν πολλά χρόνια βέβαια για να κριθεί. | el |
heal.advisorName | Παρμενίδης, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Ξένου, Βάνα | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 161 | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: