HEAL DSpace

Το άδειο κουτί του Chris Marker:

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Καρπούζης, Γιάννης el
dc.contributor.author Karpouzis, Yannis en
dc.date.accessioned 2018-06-04T10:07:05Z
dc.date.available 2018-06-04T10:07:05Z
dc.date.issued 2018-06-04
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47009
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.8257
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject La Jetee en
dc.subject Photography en
dc.subject Δομισμός el
dc.subject Φωτογραφία el
dc.subject Σημαίνον el
dc.subject Θεωρία el
dc.subject Empty Square en
dc.subject Ontology en
dc.subject Structuralism en
dc.title Το άδειο κουτί του Chris Marker: el
dc.title The Empty Square of Chris Marker en
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Διεπιστημονικό Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) Α1: Έρευνα στην Αρχιτεκτονική, Σχεδιασμός - Χώρος - Πολιτισμός el
heal.type masterThesis
heal.secondaryTitle Mία στρουκτουραλιστική προσέγγιση στην τεχνική εικόνα μέσα από το φιλμ La Jetée el
heal.classification Art genres en
heal.classification Photography, Artistic--History en
heal.classification Photography, Artistic en
heal.classification Film genres en
heal.classification Poststructuralism en
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85053925
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2010106282
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85101269
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh86003119
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh97005237
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2018-03-05
heal.abstract Το τεύχος Το άδειο κουτί του Chris Marker: μία στρουκτουραλιστική προσέγγιση στην τεχνική εικόνα μέσα από το φιλμ La Jetée είναι μία προσπάθεια στο σήμερα να εξερευνηθούν μία σειρά από ζητήματα τα οποία παρόλο που αποτελούν χρήσιμα εργαλεία στον φωτογραφικό «σχεδιασμό», έχουν ελάχιστα αναλυθεί. Ένα από αυτά τα ζητήματα αυτά, είναι η εφαρμογή του στρουκτουραλισμού στην ανάγνωση της δημιουργικής φωτογραφίας και της ιστορίας της. Παρά τη μεγάλη διάδοση και επίδραση στις ανθρωπιστικές επιστήμες και στη φιλοσοφία, ο στρουκτουραλισμός δεν έχει εφαρμοστεί εκτεταμένα ως μεθοδολογικό εργαλείο ερμηνείας ή ιστοριογραφίας της τέχνης. Όσον αφορά μάλιστα τέχνες όπως ο κινηματογράφος και η φωτογραφία δεν υπάρχει πλήρης καταγεγραμμένη στρουκτουραλιστική μέθοδος ερμηνείας αλλά ούτε και μία σύγχρονη ιστορία των εκφραστικών τους μέσων. Ένα άλλο ζήτημα που εδώ εισάγεται, και δεν επιλύεται παρά μόνο ανιχνεύεται, είναι η δυνατότητα προσέγγισης της φωτογραφίας όχι μέσω ενός φωτογραφικού έργου αλλά ενός διαμεσικού φιλμ και σε αυτό η χρήση του «άδειου κουτιού» του Giles Deleuze παίζει κομβικό ρόλο. Υπάρχει τέλος η υπόθεση πως το έργο του Marker συνολικά, πέρα από όλες τις πιθανές προσεγγίσεις είναι ιδανικό να ειδωθεί μέσα από τη στρουκτουραλιστική ανάλυση ή την θεωρία των μέσων ενώ το ίδιο το La Jetée φέρνει σε σχέση τις δύο αυτές πειθαρχίες. Όσον αφορά την θεωρία των μέσων, το La Jetée μπορεί να έχει αναφορά σε ποικίλα θέματα και έννοιες στο κομμάτι του περιεχομένου, το μόνο όμως θέμα που απαντάται σε όλες τις περιοχές (φόρμα-σημαίνον-περιεχόμενο) είναι η σχέση των μέσων με το χρόνο, τη μία ως μπαταρίες, την άλλη ως χρονομηχανές και πιο συχνά ως διαμεσολαβητές της εμπειρίας. Συνεχίζοντας σε αντίθεση με άλλες θεωρίες − οι οποίες αναγκαστικά θα πιαστούν από το σενάριο ή τα νοήματα του έργου για να διατυπώσουν ψυχαναλυτικές, μαρξιστικές, κοινωνικο-ιστορικές ή φεμινιστικές προτάσεις − η στρουκτουραλιστική ερμηνεία θα εξηγήσει το πώς κατασκευάζεται ένα τέτοιο έργο, ποιες τεχνικές χρησιμοποιούνται και τι σημαίνει η χρήση αυτών στην παραγωγή νοημάτων επιτρέποντας την δημιουργία σχεδιαστικών εργαλείων. Τα εργαλεία που ανακύπτουν από την συγκεκριμένη ανάλυση είναι ιδιαίτερα εύχρηστα μέσα σε μία δημιουργική διαδικασία θα μπορούσαν να αποτελέσουν αντικείμενο διδασκαλίας σε αντίστοιχο τμήμα. Τέλος η εργασία τοποθετεί ένα στοίχημα, αυτό της χρησιμότητας του «άδειου κουτιού» στην καλλιτεχνική ερμηνεία και δημιουργία. Το στοίχημα αυτό θα περάσουν πολλά χρόνια βέβαια για να κριθεί. el
heal.advisorName Παρμενίδης, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Ξένου, Βάνα el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 161
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα