HEAL DSpace

Μαριάννα: η πολιτική του σώματος στην Επανάσταση

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κογκέλλη, Νίκη el
dc.contributor.author Kogkelli, Niki en
dc.date.accessioned 2018-06-06T06:13:48Z
dc.date.available 2018-06-06T06:13:48Z
dc.date.issued 2018-06-06
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47020
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.7562
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό - Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) "Αρχιτεκτονική-Σχεδιασμός του Χώρου, Κατεύθυνση Α': Έρευνα στην Αρχιτεκτονική: Σχεδιασμός-Χώρος-Πολιτισμός, Ειδίκευση Α1': Γνωσιολογία Αρχιτεκτονικής". el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject History en
dc.subject Ιστορία el
dc.subject Myth en
dc.subject Allegory en
dc.subject Body en
dc.subject Marianne en
dc.subject Μύθος el
dc.subject Αλληγορία el
dc.subject Σώμα el
dc.subject Μαριάννα el
dc.title Μαριάννα: η πολιτική του σώματος στην Επανάσταση el
dc.title Marianne: the body politic in the Revolution en
heal.type masterThesis
heal.generalDescription Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό - Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) "Αρχιτεκτονική-Σχεδιασμός του Χώρου, Κατεύθυνση Α': Έρευνα στην Αρχιτεκτονική: Σχεδιασμός-Χώρος-Πολιτισμός, Ειδίκευση Α1': Γνωσιολογία Αρχιτεκτονικής". el
heal.generalDescription National Technical University of Athens. Master Thesis. Programme 1 "Architecture-Spatial Design, Division A: Research in Architecture: Architectural Design-Space-Culture, Specialisation A1: Theory of Knowledge in Architecture". en
heal.classification Humanities en
heal.classification Ανθρωπιστικές Επιστήμες el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2017-12-19
heal.abstract Όταν κανείς αναφέρεται στη Γαλλική Επανάσταση μια εικόνα και ένα όνομα έχουν ξεχωρίσει και συνδέονται σχεδόν συνειρμικά μαζί της ακόμη και αν κανείς δεν είναι εξοικειωμένος με καθαυτά τα γεγονότα της. Ο πίνακας La Liberté guidant le peuple (1830) του Eugène Delacroix και το όνομα Μαριάννα. ‘Η η Μαριάννα μέσα από τον πίνακα του Delacroix, ως η γυναικεία αλληγορία που συνόδευσε την Επανάσταση και την εγκαθίδρυση της Πρώτης Ρεπουμπλικανικής Δημοκρατίας της Γαλλίας· που σημάδεψε ιστορικά και πολιτικά το ευρωπαϊκό σκηνικό της περιόδου του Διαφωτισμού. Μια φανταστική κατασκευή, σε ένα γυναικείο σώμα, που συνδέθηκε άρρηκτα με την πάλη για την Ελευθερία, την Αδελφοσύνη, την Ισότητα και τη λαϊκή εξέγερση ενάντια στον απολυταρχισμό και την καταπίεση. Η ίδια φανταστική κατασκευή που ακόμα και σήμερα κοσμεί δημόσιους χώρους στη Γαλλία, το εθνικό λογότυπο ή εθνικά γραμματόσημα. Στην προσπάθεια αποκωδικοποίησης και περαιτέρω κατανόησης αυτής της Μαριάννας, η έρευνα αυτή ξεκινά με την αναζήτηση της καταγωγής της στην επαναστατική δεκαετία 1789-1799. Ύστερα η αφήγηση στρέφεται στη δεκαετία δημιουργίας του έργου 1820-1830, δεκαετία η οποία σηματοδοτείται από την άφιξη της Αφροδίτης της Μύλου στο Λούβρο, την κήρυξη της Ελληνικής Επανάστασης και την Αποστολή στο Μοριά. O Delacroix πριν ακόμα δημιουργήσει τη Μαριάννα, φτιάχνει την Ελλάδα -La Grèce sur les ruines de Missolonghi (1826). Από τη Γαλλική Επανάσταση στην Ελληνική και από την Ελευθερία, στη Μαριάννα, στην Ελλάδα και πάλι πίσω. Η γυναικεία αλληγορική εικόνα, αποτέλεσε το όχημα αυτού του αφηγήματος, σε μια προσπάθεια να διαβαστεί η ιστορία από την εικόνα και το αντίστροφο. Στην παράλληλη παράθεση των ιστορικών γεγονότων και της γέννησης, πορείας και εξέλιξης αυτού του συμβόλου, αναζητήθηκε η σωματικότητα ή η πολιτική του σώματος στην επαναστατική εμπειρία· σε μια απόπειρα να διαμορφωθεί ένα διαφορετικό υπόβαθρο για την κατανόηση του ενσώματου αφηγήματος που ονομάζεται Μαριάννα. el
heal.abstract When one refers to the French Revolution, a single image accompanied by one name, have been distinctly associated with it, even if one is not thoroughly familiar with specific historical events. Delacroix’s La Liberté guidant le peuple (1830) and the name Marianne. Or as we might put it, Marianne, through Delacroix’s painting, as the female allegory that accompanied the Revolution and the establishment of the First French Republic· events that signified both historically and politically the European Age of Enlightenment. A fictitious creation, in the shape of a female body, that was unequivocally linked with the struggle for Freedom, Equality, Fraternity as well as the popular revolt against absolutism and oppression. The same fictitious creation that, still to this day, adorns an array of public spaces in France, the national logo and national stamp collections. In an effort to decode and further understand this Marianne, the research opens with the Revolutionary decade of 1789-1799 in search of the allegory’s origins. Thereon, we turn to the decade in which Delacroix’s painting was created, 1820-1830, a decade that sees Venus de Milo’s arrival at the Louvre, the declaration of the Greek War of Independence, and the Morée expedition. Before creating Marianne in 1830, Delacroix had made Greece- La Grèce sur les ruines de Missolonghi (1826). From the French to the Greek Revolution, and from Liberty, to Marianne, to Greece and back again. The female allegory served as the vehicle of this narrative, in an effort to read the history from the image and vice versa. In paralleled analysis, the historical facts along with the birth and evolution of the symbol, we sought the corporality or the body politic within the revolutionary experience· in an attempt to create a different context for the understanding of the embodied narrative that is Marianne. el
heal.advisorName Τουρνικιώτης, Παναγιώτης el
heal.advisorName Tournikiotis, Panayotis en
heal.committeeMemberName Μωραΐτης, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Moraitis, Constantinos en
heal.committeeMemberName Τσιαμπάος, Κώστας el
heal.committeeMemberName Tsiampaos, Kostas en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 122
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα