dc.contributor.author | Χρόνης, Αλέξανδρος | el |
dc.contributor.author | Chronis, Alexandros | en |
dc.date.accessioned | 2018-06-08T10:15:51Z | |
dc.date.available | 2018-06-08T10:15:51Z | |
dc.date.issued | 2018-06-08 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47037 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15523 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ποδήλατο | el |
dc.subject | Ερπυσμός | el |
dc.subject | Πλαστικό | el |
dc.subject | Αντοχή | el |
dc.subject | Πεπερασμένα στοιχεία | el |
dc.subject | Finite element method | en |
dc.subject | Creep | en |
dc.subject | Bicycle | en |
dc.subject | Ansys | en |
dc.subject | Allocation | en |
dc.subject | Structural design | en |
dc.subject | Strain | el |
dc.subject | Solidworks | en |
dc.title | Σχεδιασμός και μελέτη σκελετού ποδηλάτου από πλαστικό υλικό χωρίς ενίσχυση, με αυξημένη αντοχή στο φαινόμενο του ερπυσμού. | el |
dc.title | Design and analysis of a non-reinforced plastic bicycle frame with increased resistance to the creep phenomenon | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Υπολογιστική μηχανική | el |
heal.classification | Computational methods in classical mechanics | en |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/2305ab9f88ee95975b40e715de5650caee49fc8c | |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2018-03-09 | |
heal.abstract | Σκοπός αυτής της διπλωματικής εργασίας είναι ο σχεδιασμός και η μελέτη σκελετού ποδηλάτου από πλαστικό υλικό χωρίς ενίσχυση, με αντοχή στο φαινόμενο του ερπυσμού, ύστερα από εκτεταμένη και πολύωρη καταπόνηση, λόγω της χρήσης του από τον αναβάτη σε αστικά κέντρα. Μοντελοποιώντας τρισδιάστατα δοκίμια στο φαινόμενο του ερπυσμού, μέσω της ανάλυσης πεπερασμένων στοιχείων, πιστοποιήθηκαν οι μηχανικές ιδιότητες του πλαστικού υλικού, που θα χρησιμοποιηθεί. Αρχικός στόχος ήταν ο τρισδιάστατος σχεδιασμός ενός κλασικού ποδηλατικού πλαισίου από αλουμίνιο και η προσομοίωσή του σε ένα στατικό σενάριο φόρτισης, που αντικατοπτρίζει την καταπόνηση ενός σκελετού ποδηλάτου από τον αναβάτη, προκειμένου να διαπιστωθούν οι κατανομές των τάσεων και των παραμορφώσεων, κατά μήκος της ποδηλατικής γεωμετρίας. Λαμβάνοντας υπ’ όψιν τα αποτελέσματα των φορτίσεων του ποδηλατικού πλαισίου από αλουμίνιο, σχεδιάστηκε κατάλληλα μία φουτουριστική ποδηλατική γεωμετρία με τη χρήση πλαστικού υλικού. Για την ανάδειξη αυτής της πολύπλοκης και ασυνήθιστης γεωμετρίας χρησιμοποιήθηκε το μαθηματικό μοντέλο NURBS (Non-Uniform Rational Bαsis Spline), που είναι ευρέως γνωστό στον τομέα του τρισδιάστατου βιομηχανικού σχεδιασμού, με σκοπό τη δημιουργία μίας επιφάνειας υψηλής ποιότητας, με σημεία ελέγχου, που θα περικλύει τον όγκο του σκελετού. Στη συνέχεια, καταπονείται η γεωμετρία του ως άνω μαθηματικού μοντέλου στο ίδιο στατικό σενάριο φόρτισης, με σκοπό την εύρεση του κατάλληλου πάχους διατομής κατά μήκος των τμημάτων του σκελετού, έχοντας υπ’ όψιν το όριο διαρροής του πλαστικού υλικού και την ανάπτυξη χαμηλού επιπέδου τιμής τάσεων. Η προκύπτουσα βελτιστοποιημένη γεωμετρία, από πλαστικό υλικό, υποβάλλεται στο ίδιο σενάριο καταπόνησης, με χρονικά, πλέον, εξαρτώμενα φορτία, με σκοπό τη μοντελοποίηση του μη γραμμικού και δυναμικού φαινομένου του ερπυσμού. | el |
heal.abstract | The purpose of this diploma thesis is to design and study a bicycle frame made of plastic material without reinforcement, with increased resistance to the creep phenomenon, after extensive and long-term stress, due to its use by the rider in urban centers. By modeling three-dimensional specimens on creep phenomenon, the mechanical properties of the plastic material to be used were estimated through finite element analysis. The original goal was to design a classic aluminum frame and simulate it in a static loading scenario that reflects the strain of a bicycle skeleton by the rider, in order to identify stress allocations and distortions along bicycle geometry. By combining the results of the loadings of the aluminum bicycle frame, a futuristic bicycle geometry was appropriately designed to use the plastic material. For the emergence of this complex and unusual geometry, the NURBS (Non-Uniform Rational Basis Spline) model, which is well known in the field of three-dimensional industrial design, was used to create a high-quality surface, with check points, to enclose the volume of the skeleton. Subsequently, the geometry of the aforementioned mathematical model is stressed in the same static loading scenario, in order to find the appropriate section thickness along the fragments of the frame, keeping in mind the yield limits of the plastic material and the developing stresses. The resulting optimized geometry, made of plastic, is subjected to the same stress scenario, with longer time dependent loads, in order to model the non-linear and dynamic creep phenomenon. | en |
heal.advisorName | Σπιτάς, Βασίλειος | el |
heal.committeeMemberName | Σπιτάς, Βασίλειος | el |
heal.committeeMemberName | Κουλοχέρης, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Προβατίδης, Χριστόφορος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μηχανολογικών Κατασκευών και Αυτομάτου Ελέγχου. Εργαστήριο Στοιχείων Μηχανών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 113 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: