dc.contributor.author | Τσιάκος, Δημήτριος | el |
dc.contributor.author | Tsiakos, Dimitrios | en |
dc.date.accessioned | 2018-06-13T10:58:01Z | |
dc.date.available | 2018-06-13T10:58:01Z | |
dc.date.issued | 2018-06-13 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47041 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15441 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Σύστημα ηλεκτρικής κίνησης | el |
dc.subject | Σύγχρονη μηχανή μονίμων μαγνητών | el |
dc.subject | Διαμόρφωση εύρους παλμών με χωρικά διανύσματα | el |
dc.subject | Διανυσματικός έλεγχος προσανατολισμένου πεδίου | el |
dc.subject | Σύγχρονη μηχανή υψηλής ταχύτητας | el |
dc.subject | Electric drive system | en |
dc.subject | Permanent magnet synchronous motor | en |
dc.subject | Space vector pulse width modulation | el |
dc.subject | Field oriented control | el |
dc.subject | High speed synchronous motor | el |
dc.title | Διανυσματικός έλεγχος διπολικής σύγχρονης μηχανής μονίμων μαγνητών υψηλής ταχύτητας | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Ηλεκτρικές μηχανές | el |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/82141454a18e4198212661c8197ad4b72a7b3adb | |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2018-03-06 | |
heal.abstract | Στην παρούσα διπλωματική εργασία μελετάται το σύστημα ελέγχου ενός σύγχρονου κινητήρα μονίμων μαγνητών για εφαρμογές ηλεκτρικής κίνησης με στόχο την χρήση του στο σύστημα μετάδοσης κίνησης προτύπου οχήματος. Για τον σκοπό αυτόν μετά την ανάλυση των υποσυστημάτων από τα οποία αποτελείται το σύστημα ηλεκτρικής κίνησης αναπτύσσονται τα μοντέλα τους ώστε να προσομοιωθεί το πραγματικό σύστημα σε μόνιμη και μεταβατική κατάσταση. Το πρώτο θέμα που αναλύεται είναι το επίπεδο που έχει φθάσει η πρόοδος της τεχνολογίας της ηλεκτρικής κίνησης και μερικές σημαντικές εφαρμογές της στη σύγχρονη βιομηχανία. Στη συνέχεια επιχειρείται μια ανάλυση και κατηγοριοποίηση των σύγχρονων ηλεκτρικών μηχανών μονίμων μαγνητών και αναπτύσσεται το δυναμικό τους μοντέλο με χρήση του μετασχηματισμού Park ο οποίος μετατρέπει το πλαίσιο αναφοράς από τριφασικό στατό σε διφασικό στρεφόμενο με σύγχρονη ταχύτητα. Επιπλέον εξετάζεται το άλλο σημαντικό υποσύστημα που είναι ο αντιστροφέας τάσης. Αναλύεται η λειτουργία του αντιστροφέα και δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη των τεχνικών οδήγησης των διακοπτικών στοιχείων ισχύος όπως οι τεχνικές διαμόρφωσης εύρους παλμών (SPWM, SVPWM) και η τεχνική ελέγχου ρευμάτων με ζώνη υστέρησης. Η ενότητα αυτή ολοκληρώνεται εξετάζοντας τις κυριότερες τεχνικές ελέγχου ηλεκτρικών κινητήρων. Η επόμενη ενότητα της διπλωματικής εργασίας αφορά την πειραματική επιβεβαίωση των αποτελεσμάτων. Αναλύονται τα βήματα της ανάπτυξης του μοντέλου του διανυσματικού έλεγχου προσανατολισμένου πεδίου μέσω διαμόρφωσης χωρικών διανυσμάτων και παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της προσομοίωσης σε διάφορες μεταβατικές και μόνιμες καταστάσεις. Τέλος, αποτυπώνεται η ανάλυση του πειράματος και των σημαντικότερων στοιχείων από τα οποία αποτελείται, εξηγείται ο αλγόριθμος που υλοποιείται μέσω ενός επεξεργαστή ψηφιακού σήματος και παρουσιάζονται τα πειραματικά αποτελέσματα που επιβεβαιώνουν την επίτευξη ορθής λειτουργίας του ελέγχου σε διάφορες λειτουργικές συνθήκες. | el |
heal.abstract | This diploma thesis concerns a study of a vector control system of a permanent magnet synchronous machine in industrial applications in electric transportation systems. The goal of the study is to improve the electric propulsion system of a prototype battery-electric vehicle. For this purpose, all the subsystems of the electric vehicle drive are analyzed thoroughly, are modeled and simulated under transient and steady state operation. In a first step, the recent advances in electric motion technology are analyzed and some of its main applications in industry are reported. In addition, permanent magnet synchronous motor configurations are examined and categorized. A dynamic model of the machine is developed by using Park transform technique involving three axes stationary system transformation into d-q two-axes synchronous rotational system. Moreover, the two-level inverter which is a very significant component of the whole system is examined. The most important modulation techniques such as sinusoidal pulse width modulation (SPWM), space vector modulation (SVPWM) and hysteresis band current controller (HBCC) are presented. Finally, the main motor control strategies are analyzed. In a second step, the simulation of the electric motion system response using field oriented control (FOC) is undertaken and the experimental validation of the results is performed. All steps of the dynamic model developed are analyzed and the simulated results under transient and steady state operating conditions are presented. Finally, the main subsystems of the experimental set-up are presented, the algorithm implemented by using a digital signal processor is explained and the experimental results confirming the correct operation of the control strategy are reported. | en |
heal.advisorName | Κλαδάς, Αντώνιος | el |
heal.committeeMemberName | Παπαθανασίου, Σταύρος | el |
heal.committeeMemberName | Κορρές, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Κλαδάς, Αντώνιος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Ηλεκτρικής Ισχύος. Εργαστήριο Ηλεκτρικών Μηχανών και Ηλεκτρονικών Ισχύος | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 125 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: