HEAL DSpace

Απόκριση των οδηγών δικύκλών στα μηνύματα των πινακίδων μεταβλητών μηνυμάτων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Ιμπερσίμη, Εριόλα el
dc.contributor.author Impersimi, Eriola en
dc.date.accessioned 2018-06-14T07:56:07Z
dc.date.available 2018-06-14T07:56:07Z
dc.date.issued 2018-06-14
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47046
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15469
dc.rights Default License
dc.subject Πινακίδες Μεταβλητών Μηνυμάτων el
dc.subject Μέθοδος δεδηλωμένων προτιμήσεων el
dc.subject Μέθοδος διακριτών επιλογών el
dc.subject Δίκυκλα el
dc.subject Εναλλακτική διαδρομή el
dc.subject Συμφόρηση el
dc.subject Σηματοδότη el
dc.subject Κράνος el
dc.subject Variable Message Signs en
dc.subject Powered two-wheelers en
dc.subject Alternative route en
dc.subject Congestion en
dc.subject Traffic light en
dc.subject Helmet usage en
dc.title Απόκριση των οδηγών δικύκλών στα μηνύματα των πινακίδων μεταβλητών μηνυμάτων el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Ευφυή συστήματα μεταφορών el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2018-03
heal.abstract This research aims at identifying the parameters that affect the response of powered two-wheelers (PTWs) to the messages of the Variable Message Signs (VMS). For this purpose, a questionnaire survey was conducted in the area of Athens. The questionnaire was designed using the stated preference method. Within the homework of the questionnaire a stated preference experiment was designed to estimate PTW response on VMS, under specific scenarios. The response was measured through the probability of the PTWs changing route in each of the explored scenarios. The scenarios were designed with the use of three parameters: incident type, incident impact and alternative route information provision. The survey took place in May and in the first two weeks of June 2017. 105 motorcyclists were randomly selected from 11 different regions of Attica while data were collected through face to face interviews. The results were analyzed through the discrete choice method which was used to design random probit models with random effects in order to take into account the heterogeneity among participants. Results showed that PTWs are mainly affected by the type of the occurred incident and the extent of the delays, while they do not seem to differentiate their response when receiving information about existing alternative routes. The response is greater when the incident is "Constructions", followed by «Accident» and finally «Congestion» which seems to affect them the least. In addition, riders who exhibit illegal driving behaviour (considering red light crossing, helmet use and non-permitted movement on roads) tend to be less affected by the VMS. Other factors such as gender, education, drivers' tendency to seek radio information about traffic conditions as well as perceived usefulness of VMS, play an important role in the response of the PTWs to the variable message signs. Similar results were also extracted from the analysis of subsets of the population. en
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως στόχο τον προσδιορισμό των παραμέτρων που επηρεάζουν την απόκριση των οδηγών δικύκλων στα μηνύματα των Πινακίδων Μεταβλητών Μηνυμάτων. Για το σκοπό αυτό διεξήχθη στην περιοχή της Αθήνας έρευνα με τη μέθοδο του ερωτηματολογίου. Ο σχεδιασμός του ερωτηματολογίου πραγματοποιήθηκε με τη μέθοδο των δεδηλωμένων προτιμήσεων. Στο πλαίσιο του ερωτηματολογίου σχεδιάστηκε πείραμα για τη διερεύνηση της απόκρισης των δικυκλιστών στα μηνύματα των ΠΜΜ σε συγκεκριμένα σενάρια. Η απόκριση των δικυκλιστών διερευνήθηκε με βάση την πιθανότητα να αλλάξουν διαδρομή σε κάθε εξεταζόμενο σενάριο. Τα σενάρια σχεδιάστηκαν με χρήση τριών παραμέτρων: κατηγορία συμβάντος, επιπτώσεις συμβάντος, παροχή πληροφόρησης για εναλλακτική διαδρομή. Η έρευνα έλαβε χώρα το Μάιο και τις δύο πρώτες εβδομάδες του Ιουνίου του 2017. Συμμετείχαν 105 δικυκλιστές οι οποίοι επιλέχθηκαν με τυχαία δειγματοληψία από 11 διαφορετικές περιοχές του Λεκανοπεδίου Αττικής ενώ οι συνεντεύξεις πραγματοποιήθηκαν πρόσωπο με πρόσωπο. Για την ανάλυση των αποτελεσμάτων επιλέχθηκε η μέθοδος των διακριτών επιλογών με την οποία σχεδιάστηκαν μοντέλα ordered probit με random effects προκειμένου να ληφθεί υπόψη η ετερογένεια μεταξύ των συμμετεχόντων. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως οι δικυκλιστές επηρεάζονται κυρίως από τον τύπο του συμβάντος και το μέγεθος των καθυστερήσεων, ενώ δε δείχνουν να διαφοροποιούν την απόκριση τους από την πληροφόρηση για εναλλακτική διαδρομή. Η απόκριση είναι μεγαλύτερη όταν το συμβάν είναι «Έργα». Ακολουθούν η «Πορεία», το «Ατύχημα» και τέλος η «Συμφόρηση» που δείχνει να τους επηρεάζει λιγότερο στην αλλαγή διαδρομής. Επιπλέον, οι παραβατικοί οδηγοί (παραβίαση κόκκινης ένδειξης σηματοδότη, χρήση κράνους, κίνηση σε τύπους δρόμων που απαγορεύεται) τείνουν να αλλάζουν λιγότερο διαδρομή. Τέλος, σημαντικό ρόλο στην απόκριση των δικυκλιστών στις πινακίδες μεταβλητών μηνυμάτων παίζουν και άλλοι παράμετροι όπως το φύλο, η εκπαίδευση, η τάση των οδηγών να ενημερώνονται από το ραδιόφωνο για τις κυκλοφοριακές συνθήκες και η αντιλαμβανόμενη χρησιμότητα των ΠΜΜ. Παρόμοια αποτελέσματα προέκυψαν και από την ανάλυση σε επίμερους υποσύνολα του πληθυσμού. el
heal.advisorName Σπυροπούλου, Ιωάννα el
heal.committeeMemberName Ψαριανός, Βασίλειος el
heal.committeeMemberName Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης. Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 161 σ. el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής