dc.contributor.author | Γεωργόπουλος, Δημήτριος | el |
dc.contributor.author | Georgopoulos, Dimitrios | en |
dc.date.accessioned | 2018-06-19T09:31:27Z | |
dc.date.available | 2018-06-19T09:31:27Z | |
dc.date.issued | 2018-06-19 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47077 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15269 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ηλεκτρικά οχήματα | el |
dc.subject | Τοπολογίες αντιστάθμισης | el |
dc.subject | Στατική επαγωγική φόρτιση | el |
dc.subject | Δυναμική επαγωγική φόρτιση | el |
dc.subject | Φαινόμενο διακλάδωσης | el |
dc.subject | Electric vehicles | en |
dc.subject | Compensation topologies | en |
dc.subject | Static inductive charging | en |
dc.subject | Dynamic inductive charging | en |
dc.subject | Bifurcation phenomena | en |
dc.title | Μελέτη βασικών τοπολογιών αντιστάθμισης στην κυκλική διάταξη για την επαγωγική φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2018-03-02 | |
heal.abstract | Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η μελέτη και η σύγκριση των τεσσάρων Βασικών Τοπολογιών Αντιστάθμισης στην κυκλική διάταξη για την Επαγωγική Φόρτιση Ηλεκτρικών Οχημάτων. Οι εξεταζόμενες τοπολογίες αντιστάθμισης, ανάλογα με τον τρόπο τοποθέτησης των πυκνωτών σε πρωτεύον-δευτερεύον, είναι: Σειρά-Σειρά, Παράλληλα-Παράλληλα, Παράλληλα-Σειρά, Σειρά-Παράλληλα. | el |
heal.abstract | The sco p e of this thesis is to study and compare the four ba sic compensation topologies using a circular magnetic coupler in Inductive Charging of Electrical Vehicles. Depending on how the compensation capacitors are connected to the primary and secondary side coils, the considered compensation topologies are: Seri es - Series, Parallel - Parallel, Parallel - Series, Series - Parallel. At first, the mathematical expressions of the circuit of each topology were calculated ( current of different lines of primary and secondary side circuits, transferred power, efficiency e t c .). Afterwards, the effect of the coils' resistances, the load resistance and the operating frequency on the efficiency and the power transfer capability of the system was studied in Static Inductive Charging , while also compar ing the results of each topology. The presented results were extracted using numerical computing environment Matlab. Moreover , the Bifurcation Phenomenon as well as the effect of the load resistance and the compensation capacitors on this phenomenon, was investigated . Additionally, the po wer transfer capability of the system has been studied considering different misalignments cases, while also investigating the impact of misalignment on the Bifurcation Phenomenon. Finally , Dynamic Inducti ve Charging was studied for the four basic compensa tion topologies. Specifically, a study has been carried out concerning the impact of the Vehicle movement over the charg ing station on the transferred power and the efficiency of the system. The analysis has been performed c onsidering a number of different cases for the operating frequency and the load resistance | en |
heal.advisorName | Χατζηαργυρίου, Νικόλαος | el |
heal.committeeMemberName | Παπαθανασίου, Σταύρος | el |
heal.committeeMemberName | Γεωργιλάκης, Παύλος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Ηλεκτρικής Ισχύος | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 154 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: