heal.abstract |
Η εργασία αρχικά κάνει μια αναδρομή στην αγορά του τουρισμού στην Ελλάδα και στη χρήση των πληροφοριακών συστημάτων του κλάδου παραθέτοντας τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα τους. Στη συνέχεια εξετάζει τη χρήση του ηλεκτρονικού τουρισμού (e-tourism) στις μέρες μας και αναφέρει πως έχει επηρεάσει τον συγκεκριμένο κλάδο υποδεικνύοντας οφέλη και δυσκολίες που παρατηρούνται. Ακολουθεί αναφορά βασικών τεχνολογιών που χρησιμοποιούνται στον τουριστικό κλάδο με σκοπό την ανάπτυξη εργαλείων που διευκολύνουν τους τουρίστες στην εύρεση πληροφοριών για το ταξίδι τους, πριν ή μετά την κράτηση τους, καθώς και εύρεση καταλυμάτων. Παράλληλα γίνεται αναφορά σε εργαλεία που αναδεικνύουν επιχειρήσεις και αξιοθέατα ή σημεία πολιτισμικού ενδιαφέροντος για κάθε προορισμό. Καθώς οι ξενοδοχειακές μονάδες αποτελούν έναν από τους βασικότερους προμηθευτές τουριστικών υπηρεσιών, αφού εξασφαλίζουν στους τουρίστες τη διαμονή, αλλά και ένα άλλο πλήθος υπηρεσιών, όπως επισιτιστικές υπηρεσίες, διασκέδαση, οργάνωση εκδηλώσεων κλπ. γίνεται διερεύνηση των αναγκών που παρουσιάζουν ως προς τα πληροφοριακά συστήματα που διαθέτουν. Στο πλαίσιο αυτό η παρούσα εργασία ασχολείται με την ανάπτυξη ενός ενοποιημένου πληροφοριακού συστήματα που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί τόσο από αυτόνομες ξενοδοχειακές μονάδες, όσο και από επιχειρήσεις που διαχειρίζονται ξενοδοχεία. Στη δεύτερη περίπτωση η χρήση του ενοποιημένου πληροφοριακού συστήματος μεγιστοποιεί την προστιθέμενη αξία του συστήματος. Στόχος του ενοποιημένου πληροφοριακού συστήματος είναι η αυτοματοποίηση των διαδικασιών που απαιτούνται για τη λειτουργία μιας ξενοδοχειακής μονάδας ελαχιστοποιώντας τόσο τις χειροκίνητες καταχωρήσεις και συνεπώς τα χειριστικά λάθη που προκύπτουν, όσο και το κόστος λειτουργίας της καθώς η αυτοματοποίηση των διαδικασιών συνεπάγεται μείωση των πόρων που απαιτούνται για την εκτέλεση τους. Παράλληλα προσφέρει πλούσια γκάμα αναφορών προς την διοίκηση παρέχοντας σημαντική βοήθεια στη λήψη αποφάσεων, ενώ της επιτρέπουν να προχωράει σε ανασχηματισμό του στρατηγικού της σχεδιασμού έγκαιρα και αποτελεσματικά. Εκτός των παραπάνω, η χρήση αυτού του συστήματος στοχεύει στην ανάπτυξη των παρεχόμενων υπηρεσιών εκτός των στενών ορίων της εκάστοτε ξενοδοχειακής μονάδας με ανάπτυξη των συνεργασιών με άλλες επιχειρήσεις του κλάδου. Συγχρόνως στοχεύει σε συνεχή αλληλεπίδραση με τους πελάτες μέσω αξιολογήσεων και ενημερωτικού υλικού που θα τους αποστέλλει αλλά και στην παροχή υπηρεσιών εξυπηρέτησης υψηλού επιπέδου. Προκειμένου να οριστούν προτεραιότητες στην υλοποίηση του ενοποιημένου πληροφοριακού συστήματος πραγματοποιήθηκε έρευνα μέσω ερωτηματολογίων σε επαγγελματίες του κλάδου. Η έρευνα στόχευε στην ανάδειξη των υποσυστημάτων που οι ειδικοί θεωρούν σημαντικότερα να διαθέτει το σύστημα. Η μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε για την ανάλυση των αποτελεσμάτων ήταν η Αναλυτική Ιεραρχική Διαδικασία (AHP, Analytic Hierarchy Process). Μέσω της ανάλυσης των απαντήσεων προέκυψε ότι οι επαγγελματίες του κλάδου εστιάζουν στην παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου σχετικά με την εξυπηρέτηση των πελατών τους επιδιώκοντας συνεχή αλληλεπίδραση μαζί τους. Γι΄ αυτό το λόγο στο ενοποιημένο πληροφοριακό σύστημα θα δοθεί προτεραιότητα στην ανάπτυξη του συγκεκριμένου υποσυστήματος παρέχοντας εργαλεία που θα βελτιστοποιούν την εμπειρία που θα λαμβάνει ο πελάτης μεγιστοποιώντας την ικανοποίηση του, καλύπτοντας τις ανάγκες και τις επιθυμίες του. Δεύτερο σε σημαντικότητα κρίθηκε το υποσύστημα του Marketing. Το πληροφοριακό σύστημα θα παρέχει εργαλείο για κατηγοριοποίηση των πελατών ώστε να πραγματοποιούνται στοχευμένες εκστρατείες. Μέσω των εκστρατειών στοχεύουν σε προώθηση των απευθείας κρατήσεων παρέχοντας ειδικές προσφορές ή άλλα κίνητρα. Παράλληλα, θα διαθέτει εργαλείο που θα καταγράφει το ενδιαφέρον των παραληπτών σε κάθε εκστρατεία που πραγματοποιούν. Ακολουθούν σε σημαντικότητα η επέκταση των παρεχόμενων υπηρεσιών που στοχεύουν σε ενίσχυση των πωλήσεων, οι αναφορές προς την διοίκηση προκειμένου να ενημερώνεται για τις επιμέρους μονάδες της επιχείρησης, η αυτοματοποίηση των εσωτερικών διαδικασιών ώστε να παρακολουθούνται όλες οι εκκρεμότητες ανά πάσα στιγμή και να διασφαλίζεται η ορθή εκτέλεση τους, η αυτοματοποιημένη λογιστικοποίηση και η αυτόματη διαχείριση των κρατήσεων και τελευταίας σημαντικότητας κρίθηκε η ύπαρξη εφαρμογής για την παραγγελιών πρώτων υλών των επιμέρους τμημάτων της επιχείρησης. Ως προς τις εναλλακτικές σημαντικότερη κρίθηκε η ύπαρξη ενός CRM συστήματος, ακολουθεί η ύπαρξή συστήματος ανάλυσης δεδομένων και παραγωγής αναφορών που υποδεικνύουν την επιχειρηματική απόδοση με χρήση των κατάλληλων αλγορίθμων. Τρίτο σε σειρά προτεραιότητας κρίθηκε η ύπαρξη λογιστικό/οικονομικής εφαρμογής,ενώ ακολουθούν τα κανάλια διαχείρισης κρατήσεων και τελευταία σε σημαντικότητα η εφαρμογή παραγγελιών. |
el |