dc.contributor.author |
Πετικίδης, Άγις-Γεώργιος
|
el |
dc.contributor.author |
Petikidis, Agis-Georgios
|
en |
dc.date.accessioned |
2018-06-29T11:29:17Z |
|
dc.date.available |
2018-06-29T11:29:17Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-29 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47162 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15596 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Αριθμός κετανίου |
el |
dc.subject |
Συσχέτιση |
el |
dc.subject |
Σύσταση |
el |
dc.subject |
Gasoil |
en |
dc.title |
Συσχέτιση ποιότητας ανάφλεξης και σύστασης ναυτιλιακών Gasoil |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Τεχνολογία Καυσίμων |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2018-02-22 |
|
heal.abstract |
Στη σημερινή εποχή, τα ναυτιλιακά καύσιμα και οι ιδιότητες τους αποτελούν συνεχές
αντικείμενο επιστημονικής έρευνας. Οι έρευνες έχουν ως στόχο τη μελέτη και την
εξασφάλιση των διαφόρων προδιαγραφών που απαιτούνται για την τήρηση διεθνών
κανονισμών αλλά και την αποδοτικότερη καύση και συντήρηση του μηχανολογικού
εξοπλισμού του πλοίου.
Τα ναυτιλιακά καύσιμα και οι ιδιότητές τους είναι ένα ζήτημα που απασχολεί διαχρονικά τη
ναυτιλία, αφού η ικανοποίηση των διαφόρων προδιαγραφών απαιτείται τόσο για την τήρηση
των κανονισμών των διεθνών οργανισμών και των τοπικών νομοθεσιών κάθε χώρας, όσο και
για τη συντήρηση και αποφυγή φθοράς του μηχανολογικού εξοπλισμού του πλοίου.
Τα προηγούμενα χρόνια στο μεγαλύτερο εύρος των θαλάσσιων διαδρομών χρησιμοποιείτο
ως κύριο καύσιμο το μαζούτ. Αντιθέτως τελευταία χρόνια οι κανονισμοί οδηγούν σε
υποχρεωτική χρήση των ναυτιλιακών Diesel (Marine Diesel Oil, Marine Gasoil) αντί του
μαζούτ σε συγκεκριμένες περιοχές, γεγονός που οδηγεί σε μεγάλες αλλαγές στην ποντοπόρο
ναυτιλία. Η συγκεκριμένη κατηγορία καυσίμων δεν συγκέντρωνε έντονο ενδιαφέρον μέχρι
πρόσφατα λόγω του υψηλού κόστους συγκριτικά με τα βαρέα υπολειμματικά καύσιμα και
για αυτό δεν έχει μελετηθεί στο ίδιο εύρος.
Στα πλαίσια αυτής της διπλωματικής εργασίας μετρήθηκαν βασικές ιδιότητες από 8
διαφορετικά δείγματα ναυτιλιακών gasoil και από 16 μίγματα από κάποια από τα βασικά
δείγματα σε διάφορες αναλογίες, με σκοπό να εκτιμηθεί η ποιότητα ανάφλεξης, η
συμπεριφορά σε χαμηλές θερμοκρασίες, η ικανοποίηση ή όχι των νέων απαιτήσεων
περιεκτικότητας σε θείο αυτών των δειγμάτων, αλλά και να εξεταστεί η συσχέτιση μεταξύ
παραμέτρων που περιγράφουν αυτές τις ιδιότητες. |
el |
heal.abstract |
The present Diploma Thesis studies the correlation between the ignition quality and the
composition of marine gasoil fuels, as well as their sulfur content and cold flow properties.
The theoretical part begins with a description of the types of marine fuels and of the
categories of distillate fuels according to ISO-8217:2012 marine fuels specifications. Then,
the main properties of diesel are presented, followed by a more detailed description of the
specifications for marine distillate fuels. Finally, the latest decisions regarding the restriction
of sulfur oxides (SOx) emissions from shipping are examined, as well as the limits set by the
International Maritime Organization (IMO), the European Union and the California Air
Resources Board (CARB).
In the experimental part 8 samples of marine gasoil and 18 blends created from 7 samples in
different proportions were examined. The density, the kinematic viscosity, the cetane
number, the sulfur content, the cold flow properties, the aromatic hydrocarbon content, the
distillation curve, the cetane index and the aromaticity index of these samples were measured
or calculated. Pour point measurements are far below cloud point and CFPP, which is most
likely the result of additives’ usage. The ignition quality, which is measured with the cetane
number, can be estimated both by the cetane index (using method ISO 4264) and by the
aromaticity index, although the specific index was developed for residual fuels. Aromatic
content (specifically monoaromatic) shows direct and linear correlation with the ignition
quality. The density of the sample, which is connected with the aromatic content of it, is an
indicator of the ignition quality. There is no apparent similar connection between the
viscosity and the ignition quality. Finally, the DCN prediction perfomance of various semiempirical
models was evaluated by using this thesis' samples.
Finally, the series of measurements and analyzes of samples originally performed in Elefsina
refineries and the main part of them at the Technology Laboratory of Fuels and Lubricants of
NTUA Chemical School. |
en |
heal.advisorName |
Καρώνης, Δημήτριος |
el |
heal.committeeMemberName |
Παπαδόπουλος, Χρήστος |
el |
heal.committeeMemberName |
Καρώνης, Δημήτριος |
el |
heal.committeeMemberName |
Καϊκτσής, Λάμπρος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Χημικών Μηχανικών. Τομέας Σύνθεσης και Ανάπτυξης Βιομηχανικών Διαδικασιών (IV). Εργαστήριο Τεχνολογίας Καυσίμων και Λιπαντικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
94 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|