HEAL DSpace

Συσχέτιση ποιότητας ανάφλεξης και σύστασης ναυτιλιακών Gasoil

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Πετικίδης, Άγις-Γεώργιος el
dc.contributor.author Petikidis, Agis-Georgios en
dc.date.accessioned 2018-06-29T11:29:17Z
dc.date.available 2018-06-29T11:29:17Z
dc.date.issued 2018-06-29
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47162
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15596
dc.rights Default License
dc.subject Αριθμός κετανίου el
dc.subject Συσχέτιση el
dc.subject Σύσταση el
dc.subject Gasoil en
dc.title Συσχέτιση ποιότητας ανάφλεξης και σύστασης ναυτιλιακών Gasoil el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Τεχνολογία Καυσίμων el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2018-02-22
heal.abstract Στη σημερινή εποχή, τα ναυτιλιακά καύσιμα και οι ιδιότητες τους αποτελούν συνεχές αντικείμενο επιστημονικής έρευνας. Οι έρευνες έχουν ως στόχο τη μελέτη και την εξασφάλιση των διαφόρων προδιαγραφών που απαιτούνται για την τήρηση διεθνών κανονισμών αλλά και την αποδοτικότερη καύση και συντήρηση του μηχανολογικού εξοπλισμού του πλοίου. Τα ναυτιλιακά καύσιμα και οι ιδιότητές τους είναι ένα ζήτημα που απασχολεί διαχρονικά τη ναυτιλία, αφού η ικανοποίηση των διαφόρων προδιαγραφών απαιτείται τόσο για την τήρηση των κανονισμών των διεθνών οργανισμών και των τοπικών νομοθεσιών κάθε χώρας, όσο και για τη συντήρηση και αποφυγή φθοράς του μηχανολογικού εξοπλισμού του πλοίου. Τα προηγούμενα χρόνια στο μεγαλύτερο εύρος των θαλάσσιων διαδρομών χρησιμοποιείτο ως κύριο καύσιμο το μαζούτ. Αντιθέτως τελευταία χρόνια οι κανονισμοί οδηγούν σε υποχρεωτική χρήση των ναυτιλιακών Diesel (Marine Diesel Oil, Marine Gasoil) αντί του μαζούτ σε συγκεκριμένες περιοχές, γεγονός που οδηγεί σε μεγάλες αλλαγές στην ποντοπόρο ναυτιλία. Η συγκεκριμένη κατηγορία καυσίμων δεν συγκέντρωνε έντονο ενδιαφέρον μέχρι πρόσφατα λόγω του υψηλού κόστους συγκριτικά με τα βαρέα υπολειμματικά καύσιμα και για αυτό δεν έχει μελετηθεί στο ίδιο εύρος. Στα πλαίσια αυτής της διπλωματικής εργασίας μετρήθηκαν βασικές ιδιότητες από 8 διαφορετικά δείγματα ναυτιλιακών gasoil και από 16 μίγματα από κάποια από τα βασικά δείγματα σε διάφορες αναλογίες, με σκοπό να εκτιμηθεί η ποιότητα ανάφλεξης, η συμπεριφορά σε χαμηλές θερμοκρασίες, η ικανοποίηση ή όχι των νέων απαιτήσεων περιεκτικότητας σε θείο αυτών των δειγμάτων, αλλά και να εξεταστεί η συσχέτιση μεταξύ παραμέτρων που περιγράφουν αυτές τις ιδιότητες. el
heal.abstract The present Diploma Thesis studies the correlation between the ignition quality and the composition of marine gasoil fuels, as well as their sulfur content and cold flow properties. The theoretical part begins with a description of the types of marine fuels and of the categories of distillate fuels according to ISO-8217:2012 marine fuels specifications. Then, the main properties of diesel are presented, followed by a more detailed description of the specifications for marine distillate fuels. Finally, the latest decisions regarding the restriction of sulfur oxides (SOx) emissions from shipping are examined, as well as the limits set by the International Maritime Organization (IMO), the European Union and the California Air Resources Board (CARB). In the experimental part 8 samples of marine gasoil and 18 blends created from 7 samples in different proportions were examined. The density, the kinematic viscosity, the cetane number, the sulfur content, the cold flow properties, the aromatic hydrocarbon content, the distillation curve, the cetane index and the aromaticity index of these samples were measured or calculated. Pour point measurements are far below cloud point and CFPP, which is most likely the result of additives’ usage. The ignition quality, which is measured with the cetane number, can be estimated both by the cetane index (using method ISO 4264) and by the aromaticity index, although the specific index was developed for residual fuels. Aromatic content (specifically monoaromatic) shows direct and linear correlation with the ignition quality. The density of the sample, which is connected with the aromatic content of it, is an indicator of the ignition quality. There is no apparent similar connection between the viscosity and the ignition quality. Finally, the DCN prediction perfomance of various semiempirical models was evaluated by using this thesis' samples. Finally, the series of measurements and analyzes of samples originally performed in Elefsina refineries and the main part of them at the Technology Laboratory of Fuels and Lubricants of NTUA Chemical School. en
heal.advisorName Καρώνης, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Παπαδόπουλος, Χρήστος el
heal.committeeMemberName Καρώνης, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Καϊκτσής, Λάμπρος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Χημικών Μηχανικών. Τομέας Σύνθεσης και Ανάπτυξης Βιομηχανικών Διαδικασιών (IV). Εργαστήριο Τεχνολογίας Καυσίμων και Λιπαντικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 94 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής