HEAL DSpace

Η αρχιτεκτονική και ο αστικός σχεδιασμός μέσα από στρατηγικές city branding: xωρικές προσεγγίσεις συγκρότησης ανταγωνιστικής πολιτισμικής ταυτότητας: το παράδειγμα της Λάρνακας

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μιχαήλ, Στέλλα el
dc.contributor.author Michail, Stella en
dc.date.accessioned 2018-07-06T08:46:00Z
dc.date.issued 2018-07-06
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47214
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.2978
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού. Διδακτορική Διατριβή. el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Αρχιτεκτονική el
dc.subject Συμβολική οικονομία el
dc.subject Πολιτισμός el
dc.subject Ανταγωνιστική ταυτότητα el
dc.subject City branding en
dc.subject Symbolic economy en
dc.subject Architecture en
dc.subject Competitive identity en
dc.subject Culture en
dc.subject Προβολή πολιτιστμικών συμβόλων el
dc.title Η αρχιτεκτονική και ο αστικός σχεδιασμός μέσα από στρατηγικές city branding: xωρικές προσεγγίσεις συγκρότησης ανταγωνιστικής πολιτισμικής ταυτότητας: το παράδειγμα της Λάρνακας el
heal.type doctoralThesis
heal.secondaryTitle The Composition of Places’ Competitive Cultural Identity through Architecture, Urban Design and City Branding Strategies. The case of Larnaca City en
heal.generalDescription Η διατριβή διερευνά τη δημιουργία, την προβολή και την προώθηση της ανταγωνιστικής ταυτότητας των σύγχρονων αστικών πολιτισμικών τοπίων, μέσα από ένα σύστημα παραγωγής χώρου, συμβολικής τάξης και επένδυσης κεφαλαίου, με την αρχιτεκτονική και τον αστικό σχεδιασμό σε ρόλο πρωταγωνιστικό. el
heal.classification Αρχιτεκτονική el
heal.classification Χωροταξία / Περιφερειακός σχεδιασμός - Πολεοδομία / Αστικός σχεδιασμός el
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/ca04d85f54649c53d4d128d9961f9a287d7ed882
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/53cd995bc165c59948b1e65ef5a7aa66285211c2
heal.dateAvailable 2019-07-05T21:00:00Z
heal.language el
heal.access embargo
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2018-06-04
heal.abstract Ο χώρος της αρχιτεκτονικής, ο αστικός χώρος, ο τόπος που καταναλώνεται, μπορεί να υποδεχθεί μορφές κοινωνικής–πολιτισμικής, οικονομικής και πολιτικής οργάνωσης, με πρόθεση ανταγωνιστική, ικανή να αποδώσει συγκριτικά πλεονεκτήματα στα σύγχρονα αστικά πολιτισμικά τοπία. Στο πλαίσιο αυτής της διατύπωσης και με διευρυμένο επιστημονικό πεδίο, οι τόποι επαναπροσδιορίζουν τον εαυτό τους, ακολουθούν απεικονίσεις που μεταβάλλονται από τον τοπικό στον παγκόσμιο χώρο, ενώ παράλληλα συμμετέχουν σε εκστρατείες ισχυροποίησης της θέσης τους, παράγοντας μία κατασκευασμένη ανταγωνιστική ταυτότητα. Στη μελέτη που παρουσιάζεται, διερευνώνται οι συνθήκες στην αρχιτεκτονική και στον αστικό σχεδιασμό, μέσω των οποίων μπορούν να ελεγχθούν διαδικασίες συμβολικής επιρροής στο δομημένο περιβάλλον. Η ερευνητική προσέγγιση, ακολουθεί παραδείγματα που έχουν εδραιώσει συσχετίσεις αστικών περιοχών με ευρύτερες οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες. Παράλληλα, φαίνεται πως τα παραδείγματα που εξετάστηκαν, έχουν καθιερώσει τη διακεκριμένη τους θέση στη μνήμη των ατόμων. Η κοινωνιο-συμβολική αυτή οπτική, μελετά τη δυναμική του σχεδιασμού ως σύστημα παραγωγής παράλληλου προς την οικονομική παραγωγή. Πρόκειται εν προκειμένω για σύστημα παραγωγής χώρου, συσχετισμένου με την επένδυση κεφαλαίου και πολιτισμικών νοημάτων. Επομένως, αφορά στην παραγωγή πρακτικής και συμβολικής τάξης, παραγωγής κατασκευών και παράλληλη παραγωγή σημασιών, η οποία θέτει σε ρόλο πρωταγωνιστικό την αρχιτεκτονική και τον αστικό σχεδιασμό. Διεργασία οικονομικής στόχευσης, αλλά συγχρόνως σημαντικής κοινωνικής επιρροής συνολικά, με πολιτισμικό και εντέλει πολιτικό ενδιαφέρον, το place branding διερευνά το σύνολο των δράσεων που έχουν ως στόχο την προσέλκυση επενδυτών, επισκεπτών και ιδιαίτερων, δημιουργικών κατοίκων (ταλέντων), ικανών να προσφέρουν υπεραξία στους σύγχρονους τόπους και να τους οδηγήσουν στη βιώσιμη ανάπτυξη. Πρόκειται για την αναζήτηση νέων ελκυστικών προοπτικών, ώστε να αποφευχθεί η μεταστροφή του τουριστικού-επενδυτικού ενδιαφέροντος σε άλλες ανταγωνιστικές πόλεις ή περιοχές, με κίνδυνο οι ίδιες να χάσουν τη ζωτικότητά τους. Αντικείμενο και πρωτοτυπία της έρευνας που παρουσιάζεται, αποτελεί η διατύπωση μεθοδολογίας για τη συγκρότηση ενός ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης της αντιληπτικής εικόνας των αστικών πολιτισμικών τοπίων, μέσω της αρχιτεκτονικής και του αστικού σχεδιασμού, ικανού να επιφέρει αλλαγές στην επισκεψιμότητα και τις επενδύσεις. Τα αποτελέσματα της έρευνας αναδεικνύουν ως κυρίαρχο ζήτημα, τη συσχέτιση της επενδυτικής δραστηριότητας και των προβαλλόμενων συμβόλων, με την τοποθέτηση της πόλης στην παγκόσμια αγορά. Ταυτόχρονα, τονίζεται η κεφαλαιώδης διαπίστωση μέσα από την οποία η πολιτιστική ικανότητα της πόλης μπορεί να διαμορφώνει το ύφος και τα χαρακτηριστικά της, εξελίσσοντας το αστικό της κεφάλαιο, όχι απλά μέσω της συγκέντρωσης αξιών, αλλά μέσω της ικανότητάς της στην επεξεργασία συμβόλων. Κυρίαρχος στόχος της διερεύνησης αποτέλεσε ο εντοπισμός των συνιστωσών που συγκροτούν την αντιληπτική εικόνα-φήμη μέσα από πεδία τόσο της αρχιτεκτονικής και του αστικού σχεδιασμού αλλά και των πολιτικών επιστημών και του marketing. Ταυτόχρονα όμως επιχειρήθηκε η επισήμανση της διαδραστικής σχέσης της ανταγωνιστικής ταυτότητας-αντιληπτικής εικόνας. Έτσι, η μεθοδολογία της έρευνας στράφηκε στην αναζήτηση των παραμέτρων συγκρότησης του χωρικού αφηγήματος και προβολής του φαντασιακού περιεχομένου, μέσα από πράξεις όπου η ενίσχυση της μιας να μας οδηγήσει στην ενδυνάμωση της άλλης. Η διαδικασία αυτή εντοπισμού προστιθέμενων ή υφιστάμενων σημείων/περιοχών και αξιών με χωρικό αποτύπωμα και ρόλο συντονιστή της κατεύθυνσης σχεδιασμού των δράσεων, που έχουν τη δυναμική προβολής του επιθυμητού φαντασιακού περιεχομένου και ενεργοποίησης της ευρύτερης ανάπτυξης (δηλαδή ενεργοποιητών), προτείνεται μέσα από το Μεθοδολογικό μοντέλο διαχείρισης της αντιληπτικής εικόνας των σύγχρονων αστικών πολιτισμικών τοπίων. el
heal.advisorName Μωραΐτης, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Μωραΐτης, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Σερράος, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Σαββίδης, Ανδρέας el
heal.committeeMemberName Δέφνερ, Αλέξιος el
heal.committeeMemberName Χανιώτου, Ελένη el
heal.committeeMemberName Γοσποδίνη, Ασπασία el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 396
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα