dc.contributor.author | Ινετζή, Σωτηρία | el |
dc.contributor.author | Inetzi, Sotiria | en |
dc.date.accessioned | 2018-07-09T07:35:04Z | |
dc.date.available | 2018-07-09T07:35:04Z | |
dc.date.issued | 2018-07-09 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47219 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.8293 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Επαισθητό | el |
dc.subject | Υπεραισθητό | el |
dc.subject | Πραγματικότητα | el |
dc.subject | Θαύμα | el |
dc.subject | Διαδικασίες | el |
dc.subject | Ιστορικότητα | el |
dc.subject | Βίωση | el |
dc.subject | Διαγωνισμοί | el |
dc.subject | Αναμενόμενα | el |
dc.subject | Αναπάντεχο | el |
dc.subject | On-perceptible | en |
dc.subject | Beyond-perceptible | en |
dc.subject | Reality | en |
dc.subject | Amazement | en |
dc.subject | Processes | en |
dc.subject | Historicity | en |
dc.subject | Competitions | en |
dc.subject | Experiencing | en |
dc.subject | Expected | en |
dc.subject | Unexpected | en |
dc.title | Προσεγγίζοντας το υπεραισθητό : η σκηνογραφία του επαισθητού και η πρόκληση του βιώματος | el |
dc.title | Approaching the beyond-perceptible : the scenography of on-perceptible and the causation of experiencing | en |
dc.contributor.department | Σχεδιασμός - Χώρος - Πολιτισμός | el |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | Architecture | el |
heal.language | el | |
heal.access | campus | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2018-07-05 | |
heal.abstract | H έρευνα αναζητά να προσεγγίσει την έννοια του θαύματος στον κτισμένο χώρο, ή αλλιώς τι συμβαίνει όταν κανείς συναντά ένα αρχιτεκτονικό αποτέλεσμα που δεν είναι σύμφωνο με αυτό που αναμένει. Αναζητά να σκιαγραφήσει πώς συστήνεται το αναπάντεχο, εξετάζοντάς το ως προς τη διαδικασία σχεδιασμού. Κι επίσης, να διαλευκάνει το ρόλο του προσώπου στη συνθήκη και τη βίωσή της. Η ερευνητική διαδικασία αναπτύσσεται πάνω σε μια αλληλοδιαδοχή αρνήσεων. Αναλύει παραδείγματα αρχιτεκτονικών διαγωνισμών, εξετάζοντας δημοσιευμένο γραπτό και οπτικό υλικό που αφορά το παράδειγμα, και συσχετίζοντάς το με την έννοια της ιστορικότητας σε τρία επίπεδα: Του χρόνου, του κοινωνικού συνόλου και του δημιουργού. Για να προσεγγίσει το τελικό ζητούμενο, εκκινεί ορίζοντας τι δεν είναι αναπάντεχο και στη συνέχεια, στήνει σταδιακά το συλλογισμό μέχρι τον τελικό στόχο. Τελικά, αποδεικνύει ότι η αναζήτηση του θαύματος σχετίζεται με την άρση του αναμενόμενου επικοινωνιακού πλαισίου ως προς τη σχεδιαστική διαδικασία. Ως αναπάντεχο σε πλήρη βαθμό, κρίνεται το αποτέλεσμα που αίρει την ιστορικότητα και στα τρία διακεκριμένα επίπεδα. Η βίωση του αναπάντεχου επαληθεύει τη συνάρτηση που συνδέει το αναμενόμενο με το μη αναμενόμενο, μέσα από μια εξίσωση της ανατροπής. Κάθε στιγμιότυπο ανατροπής αποτελεί το σημείο μιας διαχρονίας: Το αναμενόμενο –δηλαδή το δεδομένο τρέχον- αίρεται, καταργεί τη σχέση μεταξύ προηγούμενου-τρέχοντος-επόμενου και συγκροτεί την αφετηρία μιας επόμενης αλληλουχίας. | el |
heal.abstract | Τhis research is searching for approaching the notion of amazement within the built space, or otherwise what happens when someone comes near to an architectural entity which does not correspond to that expected. How is the unexpected formed, if examined in relation to the synthetical process? Or, how is a person involved? The research process is evolved into a sequence of denials. It analyzes examples of architectural competitions by examining published written and visual stuff. It interrelates that stuff with the notion of three steps of historicity: Of time, of community and of architect. In order to approach the final goal, it begins from defining what is not unexpected. Afterwards, the reasoning is gradually structured up to the final goal. Finally, it is proved that searching for the amazement, is related to an act of overturning the expected communicative context in relation to the architectural process. An architectural outcome that reverses historicity of all three steps, is defined as the unexpected. Experiencing the unexpected, confirms the operation that links expected and unexpected through an equation of overturn. Every such snapshot constitutes an intersection of time: Τhe expected –the current that is also the familiar-, discontinues the relation between former-current-next and forms the beginning of a next sequence | en |
heal.advisorName | Παρμενίδης, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Τουρνικιώτης, Παναγιώτης | el |
heal.committeeMemberName | Λάββα, Ρίβα | el |
heal.academicPublisher | Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 320 | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: