HEAL DSpace

Implementation of predictive control in a hybrid diesel-electric marine powertrain

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Σερράος, Απόστολος el
dc.contributor.author Serraos, Apostolos en
dc.date.accessioned 2018-07-10T11:00:11Z
dc.date.available 2018-07-10T11:00:11Z
dc.date.issued 2018-07-10
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47260
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15521
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Υβριδικό el
dc.subject Πρόωση el
dc.subject Πλοία el
dc.subject Προβλεπτικός ελεκγτής el
dc.subject Ντιζελοηλεκτρικό el
dc.subject Hybrid en
dc.subject Diesel- Electric en
dc.subject Predictive control en
dc.subject MPC en
dc.subject Constraints en
dc.title Implementation of predictive control in a hybrid diesel-electric marine powertrain en
heal.type bachelorThesis
heal.secondaryTitle Εφαρμογή προβλετικού ελεγκτή σε υβριδική ντιζελοηλεκτρική ναυτική εγκατάσταση πρόωσης el
heal.classification Control systems en
heal.classification Hybrid power systems en
heal.classificationURI http://skos.um.es/unesco6/120702
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh98006694
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2017-09-29
heal.abstract In this thesis, the feasibility of using model predictive control in a hybrid diesel-electric marine powerplant is investigated. The effort was concentrated in designing a Model Predictive Controller (MPC) without using any commercially available MPC software, like the Model Predictive Control Toolbox (MatLAB) in order to create a fully customizable, fully parametric controller which could be used in the experimental facility of LME, NTUA. The work consists of two main parts. The first part is the design of the controller, as this is mathematically described in the available literature and the second part is the experimental evaluation of the controller in the experimental testbed of LME, NTUA.. In this work the MPC is used to control a Hybrid Diesel- Electric marine powertrain by using the electric motor to control the excaust gases quality. The experiments conducted included variable load conditions with constant reference tracking of two variants of the same controller. The results were compared with previously done work. en
heal.advisorName Παπαλάμπρου, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Κυριακόπουλος, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Παπαδόπουλος, Χρήστος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής Μηχανολογίας el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 92 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα