HEAL DSpace

Επίδραση κατασκευαστικών και λειτουργικών παραμέτρων κινητήρα στο ταίριασμα με το ζεύγος στροβιλο-υπερπλήρωσης

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Αρβανίτης, Ιωάννης el
dc.contributor.author Arvanitis, Ioannis en
dc.date.accessioned 2018-07-13T09:18:55Z
dc.date.available 2018-07-13T09:18:55Z
dc.date.issued 2018-07-13
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47292
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15234
dc.rights Default License
dc.subject Μηχανές εσωτερικής καύσης el
dc.subject Κινητήρες el
dc.subject Υπερπληρωτές el
dc.title Επίδραση κατασκευαστικών και λειτουργικών παραμέτρων κινητήρα στο ταίριασμα με το ζεύγος στροβιλο-υπερπλήρωσης el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Μηχανές εσωτερικής καύσης el
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2018-02-15
heal.abstract Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να διαπιστωθεί πως επηρεάζουν διάφορες λειτουργικές και κατασκευαστικές παράμετροι τη συμπεριφορά ενός στροβιλο-υπερπληρωμένου κινητήρα και ειδικότερα το ταίριασμά του με τον υπερπληρωτή, τις επιδόσεις του και τις εκπομπές ρύπων. Πιο συγκεκριμένα, μελετήθηκε ο τρόπος με τον οποίο επηρεάζεται η λειτουργία του κινητήρα όταν μεταβάλλεται ο βαθμός συμπίεσης, ο χρονισμός της έγχυσης του καυσίμου και ο χρονισμός των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής. Η μελέτη που έγινε αφορούσε τη μόνιμη κατάσταση λειτουργίας. Για το σκοπό αυτό δημιουργήθηκε στον υπολογιστή ένα μοντέλο στροβιλο-υπερπληρωμένου κινητήρα Diesel, βασισμένο πάνω στα χαρακτηριστικά του κινητήρα OM-366 LA της Mercedes-Benz, μονάδα του οποίου υπάρχει στο εργαστήριο μηχανών εσωτερικής καύσης του ΕΜΠ. Η μοντελοποίηση και η προσομοίωση της λειτουργίας του κινητήρα έγιναν με τη βοήθεια του προγράμματος GT-Power της εταιρείας Gamma Technologies. Το υπολογιστικό αυτό πακέτο χρησιμοποιείται ευρέως στη βιομηχανία για τη μοντελοποίηση και προσομοίωση κινητήρων και γενικότερα εφαρμογών που αφορούν αυτοκίνητα. Για τη μελέτη της συμπεριφοράς του υπερπληρωτή όταν μεταβάλλονται οι παράμετροι που αναφέρθηκαν παραπάνω, παρουσιάζονται και αναλύονται χαρακτηριστικά του όπως, ο λόγος πίεσης του συμπιεστή, η παροχή του αναρροφόμενου αέρα, ο βαθμός απόδοσης του συμπιεστή και του στροβίλου καθώς και η ταχύτητα περιστροφής του ζεύγους. Επίσης, για τη γενικότερη μελέτη της συμπεριφοράς του κινητήρα, παρουσιάζονται οι καμπύλες λειτουργίας του στο μέγιστο φορτίο πάνω στο χάρτη του συμπιεστή και μεγέθη όπως η ισχύς του, η μέση πραγματική πίεσή του, ο βαθμός απόδοσής του, ο ογκομετρικός βαθμός απόδοσής του, ο λόγος ισοδυναμίας αέρα, η μέγιστη πίεση στο εσωτερικό των κυλίνδρων και οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου και καπνού. el
heal.abstract The purpose of this diploma thesis is to find out how various operating and constructional parameters influence the behavior of a turbocharged engine, especially its matching with the turbocharger, its performance and pollutant emissions. More specifically, we studied the way in which engine operation is affected by compression ratio, fuel injection timing and the timing of intake and exhaust valves. The study was about the steady state operation. For this purpose, a turbocharged Diesel engine model was created on the computer, based on the characteristics of the Mercedes-Benz OM-366 LA engine, a unit of which exists in the internal combustion engine lab of NTUA. Modeling and simulation of engine operation was done using the program GT-Power developed by Gamma Technologies. This computational package is widely used in the industry for the modeling and simulation of internal combustion engines and general automotive applications. In order to study the behavior of the turbocharger when changing the parameters mentioned above, performance features are presented and analyzed, such as the pressure ratio of the compressor, the intake air supply, the efficiency of the compressor and the turbine and the speed of rotation of the entire turbocharger. In addition, for the general study of the engine behavior, its operating curves are presented at the maximum load on the compressor map and also attributes such as its brake power, its brake mean effective pressure, its efficiency, its volumetric efficiency, the maximum cylinder pressure and the emissions of nitrogen oxides and smoke. en
heal.advisorName Ευάγγελος, Γιακουμής el
heal.committeeMemberName Χουντάλας, Δημήτριος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Θερμότητας. Εργαστήριο Μηχανών Εσωτερικής Καύσης (ΜΕΚ) el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 106 σ. el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής