HEAL DSpace

Σχεδιασμός και μελέτη λαιμού για αγωνιστικά ποδήλατα δρόμου και βουνού από αλουμίνιο

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Πάβλοβιτς, Στέφαν Σάσα el
dc.contributor.author Pavlovits, Stefan Sasa en
dc.date.accessioned 2018-07-13T10:43:28Z
dc.date.available 2018-07-13T10:43:28Z
dc.date.issued 2018-07-13
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47297
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15254
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Ποδήλατα el
dc.subject Λαιμός el
dc.subject Handlebar stem en
dc.subject Bicycles en
dc.subject ISO 4210 Specifications en
dc.subject Προδιαγαφές ISO 4210 el
dc.subject Simulation en
dc.subject Προσομοίωση el
dc.subject Σχεδιασμός el
dc.subject CAD en
dc.title Σχεδιασμός και μελέτη λαιμού για αγωνιστικά ποδήλατα δρόμου και βουνού από αλουμίνιο el
dc.title Design and analysis of an aluminium handlebar stem for racing and mountain bikes en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Computer aided design en
heal.classification Finite element method en
heal.classification Μηχανολογική μηχανική και τεχνολογία el
heal.classification Σχεδιασμός μηχανών el
heal.classification Σχεδιασμός οχημάτων el
heal.classificationURI http://skos.um.es/unescothes/C00735
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85048349
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/5c281cc25ddfbf0bf74fa43c945fa2adbe6bf2ea
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/761ccfba5969c94ce2ca6a7e59fbc8f4c4a5760c
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/6d98578ae26650b1b24e943e5c2d9882136d0a65
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2018-03-16
heal.abstract Σκοπός αυτής της διπλωματικής εργασίας είναι ο σχεδιασμός και η μελέτη αλουμινένιου λαιμού ποδηλάτου για αγωνιστικά ποδήλατα δρόμου και βουνού. Ο σχεδιασμός έγινε με τη βοήθεια του προγράμματος NX της εταιρείας Siemens (εκδόσεις 10 και 11). Αρχικός στόχος ήταν η εύρεση κατάλληλου σχήματος και διατομής για κάθε τμήμα του λαιμού, συμπεριλαμβανομένου και των άλλων εξαρτημάτων του (καπάκι, κοχλίες, ροδέλες). Ο γεωμετρικός σχεδιασμός βασίστηκε σε ήδη υπάρχοντα μοντέλα αγωνιστικών ποδηλάτων δρόμου και βουνού τα οποία έχουν σημειώσει εμπορική επιτυχία. Σχεδιάστηκαν δύο διαφορετικά μοντέλα λαιμών αγωνιστικού ποδηλάτου δρόμου (racing road bike), καθώς και ένα μοντέλο λαιμού για ποδήλατα βουνού (ΜΤΒ). Το υλικό που χρησιμοποιήθηκε στο σχεδιασμό του λαιμού είναι το κράμα αλουμινίου τύπου 7075-Τ6, ενώ το κράμα τιτανίου τύπου Ti-6Al-4V στους κοχλίες σύνδεσης με τα άλλα εξαρτήματα (πηρούνι, τιμόνι). Εν συνεχεία, η ανάλυση των μοντέλων των λαιμών πραγματοποιήθηκε μέσω του ΝΧ Nastran, που συμπεριλαμβάνεται μέσα στο πακέτο του λογισμικού ΝΧ. Έγιναν αναλύσεις και προσομοιώσεις του μοντέλου με τη βοήθεια πεπερασμένων στοιχείων. Πιο συγκεκριμένα, τα προσομοιούμενα μοντέλα υποβλήθηκαν σε δοκιμές στατικής αντοχής και κόπωσης με βάση το πρότυπο ISO 4210 (INTERNATIONAL STANDARD January 2014). Τέλος, συγκεντρώνοντας τα αποτελέσματα των δυσμενέστερων τάσεων και μετατοπίσεων στα μοντέλα, αξιολογήθηκαν οι σχεδιαζόμενοι λαιμοί ως προς την αντοχή και την ασφαλή τους λειτουργία και ελέγχθηκαν ως προς την ικανοποίηση των προδιαγραφών ISO. el
heal.abstract The purpose of this diplomatic essay is the design and analysis of an aluminum handlebar stem for racing road and mountain bicycles. The design was implemented with the use of NX, which is a software CAD from Siemens (versions 10 and 11). The initial aim was to create a suitable shape and geometry for every part of the handlebar stem, including the other parts which create the stem assembly (faceplate, bolts and washers). The geometric design was based on existing models of wide commercial success. Two different stem models were designed for road racing bikes, while one stem was designed for mountain bikes (MTB). The material that was used in the model design of the handlebar stem is aluminium alloy Al7075-T6, while titanium alloy Ti-6Al-4V was used for the bolts that connect the stem to the other parts (fork, handlebar). The next step was the analysis of the stem models which was implemented via NX Nastran, which is included in the software package of NX. Analysis of the models was made with the help of finite elements. More specifically, the simulated models were subjected to static as well as fatigue tests, which derive from the ISO specifications. Finally, by gathering the results of worst stresses and displacements, the stem models were evaluated in terms of durability and safe function, and were checked if they met the ISO requirements. en
heal.advisorName Μανωλάκος, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Μαρκόπουλος, Άγγελος el
heal.committeeMemberName Βοσνιάκος, Γεώργιος - Χριστόφορος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Τεχνολογίας των Κατεργασιών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 138 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα