dc.contributor.author | Πάβλοβιτς, Στέφαν Σάσα | el |
dc.contributor.author | Pavlovits, Stefan Sasa | en |
dc.date.accessioned | 2018-07-13T10:43:28Z | |
dc.date.available | 2018-07-13T10:43:28Z | |
dc.date.issued | 2018-07-13 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47297 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15254 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ποδήλατα | el |
dc.subject | Λαιμός | el |
dc.subject | Handlebar stem | en |
dc.subject | Bicycles | en |
dc.subject | ISO 4210 Specifications | en |
dc.subject | Προδιαγαφές ISO 4210 | el |
dc.subject | Simulation | en |
dc.subject | Προσομοίωση | el |
dc.subject | Σχεδιασμός | el |
dc.subject | CAD | en |
dc.title | Σχεδιασμός και μελέτη λαιμού για αγωνιστικά ποδήλατα δρόμου και βουνού από αλουμίνιο | el |
dc.title | Design and analysis of an aluminium handlebar stem for racing and mountain bikes | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Computer aided design | en |
heal.classification | Finite element method | en |
heal.classification | Μηχανολογική μηχανική και τεχνολογία | el |
heal.classification | Σχεδιασμός μηχανών | el |
heal.classification | Σχεδιασμός οχημάτων | el |
heal.classificationURI | http://skos.um.es/unescothes/C00735 | |
heal.classificationURI | http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85048349 | |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/5c281cc25ddfbf0bf74fa43c945fa2adbe6bf2ea | |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/761ccfba5969c94ce2ca6a7e59fbc8f4c4a5760c | |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/6d98578ae26650b1b24e943e5c2d9882136d0a65 | |
heal.language | el | |
heal.access | campus | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2018-03-16 | |
heal.abstract | Σκοπός αυτής της διπλωματικής εργασίας είναι ο σχεδιασμός και η μελέτη αλουμινένιου λαιμού ποδηλάτου για αγωνιστικά ποδήλατα δρόμου και βουνού. Ο σχεδιασμός έγινε με τη βοήθεια του προγράμματος NX της εταιρείας Siemens (εκδόσεις 10 και 11). Αρχικός στόχος ήταν η εύρεση κατάλληλου σχήματος και διατομής για κάθε τμήμα του λαιμού, συμπεριλαμβανομένου και των άλλων εξαρτημάτων του (καπάκι, κοχλίες, ροδέλες). Ο γεωμετρικός σχεδιασμός βασίστηκε σε ήδη υπάρχοντα μοντέλα αγωνιστικών ποδηλάτων δρόμου και βουνού τα οποία έχουν σημειώσει εμπορική επιτυχία. Σχεδιάστηκαν δύο διαφορετικά μοντέλα λαιμών αγωνιστικού ποδηλάτου δρόμου (racing road bike), καθώς και ένα μοντέλο λαιμού για ποδήλατα βουνού (ΜΤΒ). Το υλικό που χρησιμοποιήθηκε στο σχεδιασμό του λαιμού είναι το κράμα αλουμινίου τύπου 7075-Τ6, ενώ το κράμα τιτανίου τύπου Ti-6Al-4V στους κοχλίες σύνδεσης με τα άλλα εξαρτήματα (πηρούνι, τιμόνι). Εν συνεχεία, η ανάλυση των μοντέλων των λαιμών πραγματοποιήθηκε μέσω του ΝΧ Nastran, που συμπεριλαμβάνεται μέσα στο πακέτο του λογισμικού ΝΧ. Έγιναν αναλύσεις και προσομοιώσεις του μοντέλου με τη βοήθεια πεπερασμένων στοιχείων. Πιο συγκεκριμένα, τα προσομοιούμενα μοντέλα υποβλήθηκαν σε δοκιμές στατικής αντοχής και κόπωσης με βάση το πρότυπο ISO 4210 (INTERNATIONAL STANDARD January 2014). Τέλος, συγκεντρώνοντας τα αποτελέσματα των δυσμενέστερων τάσεων και μετατοπίσεων στα μοντέλα, αξιολογήθηκαν οι σχεδιαζόμενοι λαιμοί ως προς την αντοχή και την ασφαλή τους λειτουργία και ελέγχθηκαν ως προς την ικανοποίηση των προδιαγραφών ISO. | el |
heal.abstract | The purpose of this diplomatic essay is the design and analysis of an aluminum handlebar stem for racing road and mountain bicycles. The design was implemented with the use of NX, which is a software CAD from Siemens (versions 10 and 11). The initial aim was to create a suitable shape and geometry for every part of the handlebar stem, including the other parts which create the stem assembly (faceplate, bolts and washers). The geometric design was based on existing models of wide commercial success. Two different stem models were designed for road racing bikes, while one stem was designed for mountain bikes (MTB). The material that was used in the model design of the handlebar stem is aluminium alloy Al7075-T6, while titanium alloy Ti-6Al-4V was used for the bolts that connect the stem to the other parts (fork, handlebar). The next step was the analysis of the stem models which was implemented via NX Nastran, which is included in the software package of NX. Analysis of the models was made with the help of finite elements. More specifically, the simulated models were subjected to static as well as fatigue tests, which derive from the ISO specifications. Finally, by gathering the results of worst stresses and displacements, the stem models were evaluated in terms of durability and safe function, and were checked if they met the ISO requirements. | en |
heal.advisorName | Μανωλάκος, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Μαρκόπουλος, Άγγελος | el |
heal.committeeMemberName | Βοσνιάκος, Γεώργιος - Χριστόφορος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Τεχνολογίας των Κατεργασιών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 138 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: