HEAL DSpace

Ανάπτυξη μοντέλου βελτιστοποίησης της κατανομής πόρων για τη διαχείριση λεωφορείων αστικών συγκοινωνιών

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Λάιος, Ηλίας el
dc.contributor.author Laios, Ilias en
dc.date.accessioned 2018-07-16T11:44:42Z
dc.date.available 2018-07-16T11:44:42Z
dc.date.issued 2018-07-16
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47318
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15369
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Διαχείριση λεωφορείων el
dc.subject Χρήση λεωφορείων el
dc.subject Γραμμικός ακέραιος προγραμματισμός el
dc.subject Χρονική αντικατάσταση el
dc.subject Κατανομή πόρων el
dc.subject Bus management en
dc.subject Bus use en
dc.subject Linear integer programming en
dc.subject Time replacement en
dc.subject Resource allocation en
dc.title Ανάπτυξη μοντέλου βελτιστοποίησης της κατανομής πόρων για τη διαχείριση λεωφορείων αστικών συγκοινωνιών el
heal.type bachelorThesis
heal.secondaryTitle Development of an optimization model of resource allocation for the management of urban transport buses en
heal.classification Συστήματα αστικών συγκοινωνιών el
heal.classification Μαθηματικός προγραμματισμός el
heal.classification Βελτιστοποίηση και τεχνικές μεταβολών el
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/9495d1e8fd41f733633a15793dced45427a83d5f
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/2f152914fade7d665c33734c36327e60826b8d8d
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2018-03-29
heal.abstract Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτέλεσε η ανάπτυξη ενός μοντέλου βελτιστοποίησης με στόχο τη βέλτιστη κατανομή των πόρων για την αποτελεσματική λειτουργία του στόλου λεωφορείων τον οποίο διαχειρίζεται ο Ο.Α.Σ.Α. που αποτελείται από διάφορους τύπους οχημάτων. Συγκεκριμένα πραγματοποιήθηκε η ανάπτυξη ενός προγράμματος χρήσης, αγοράς και πώλησης των λεωφορείων με χρονικό ορίζοντα είκοσι ετών και με βασικό περιορισμό τη διάθεση των ελάχιστων πόρων. Οι τέσσερις βασικές κατηγορίες οχημάτων που εξετάστηκαν είναι : 1) πετρελαιοκίνητα, 2) υβριδικά, 3) φυσικού αερίου, 4) ηλεκτροκίνητα. Η συλλογή των στοιχείων επιτεύχθηκε μέσω εκτενούς βιβλιογραφικής ανασκόπησης ερευνών και μεθοδολογιών συναφών με το αντικείμενο της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας. Η συλλογή των απαραίτητων στοιχείων για τον κάθε τύπο λεωφορείου επιτεύχθηκε μέσω του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (Ο.Α.Σ.Α.) και παρόμοιων εταιρειών διαχείρισης στόλου λεωφορείων στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής που αναφέρονται παρακάτω. Τα στοιχεία οργανώθηκαν και ομαδοποιήθηκαν κατάλληλα και προέκυψαν οι τιμές που χρησιμοποιήθηκαν ως παράμετροι του μοντέλου βελτιστοποίησης. Ακολούθως αναπτύχθηκε η αντικειμενική συνάρτηση του μοντέλου βελτιστοποίησης, η οποία ελαχιστοποιείται με γραμμικό ακέραιο προγραμματισμό μέσω του βοηθήματος του Excel (Excel OpenSolver). Αναπτύχθηκαν 17 σενάρια βελτιστοποίησης για μεταβολές στα κόστη αγοράς νέων λεωφορείων, κόστη καυσίμων, διατιθέμενού προϋπολογισμού και εισαγωγής προστίμου για την εκπομπή καυσαερίων. el
heal.abstract The aim of this Diploma Thesis is to estimate the optimal allocation of the financial resources of the Athens Urban Transport Organization aiming for the most desirable result of the more efficient replacement of bus fleet. A mathematical optimization model based on the principles of linear integer programming was developed and implemented to achieve the goal. This model was expressed through an objective function that introduces the factors affecting each action (use, sale, purchase) required for a more efficient operation of the Organization. The optimization process seeks to minimize the objective function that includes the total cost of buying, operating and selling buses. This optimization has taken into account significant constraints such as the budget available for the purchase of new buses each year, the limit of the vehicles that Athens Urban Transport Organization can and should manage, the mileage to be spent each year for meeting the passenger traffic demand and restrictions on the proper use and operation of the bus fleet during the 20-year plan which is chosen for the analysis. The greatest reduction in the cost of bus fleet management results from favorable conditions for the purchase of innovative and more efficient types of buses, such as electric buses and compressed natural gas buses. en
heal.advisorName Γιαννής, Γεώργιος el
heal.advisorName Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Γιαννής, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Βλαχογιάννη, Ελένη el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 157 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα