dc.contributor.author | Λάιος, Ηλίας | el |
dc.contributor.author | Laios, Ilias | en |
dc.date.accessioned | 2018-07-16T11:44:42Z | |
dc.date.available | 2018-07-16T11:44:42Z | |
dc.date.issued | 2018-07-16 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47318 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15369 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Διαχείριση λεωφορείων | el |
dc.subject | Χρήση λεωφορείων | el |
dc.subject | Γραμμικός ακέραιος προγραμματισμός | el |
dc.subject | Χρονική αντικατάσταση | el |
dc.subject | Κατανομή πόρων | el |
dc.subject | Bus management | en |
dc.subject | Bus use | en |
dc.subject | Linear integer programming | en |
dc.subject | Time replacement | en |
dc.subject | Resource allocation | en |
dc.title | Ανάπτυξη μοντέλου βελτιστοποίησης της κατανομής πόρων για τη διαχείριση λεωφορείων αστικών συγκοινωνιών | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.secondaryTitle | Development of an optimization model of resource allocation for the management of urban transport buses | en |
heal.classification | Συστήματα αστικών συγκοινωνιών | el |
heal.classification | Μαθηματικός προγραμματισμός | el |
heal.classification | Βελτιστοποίηση και τεχνικές μεταβολών | el |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/9495d1e8fd41f733633a15793dced45427a83d5f | |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/2f152914fade7d665c33734c36327e60826b8d8d | |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2018-03-29 | |
heal.abstract | Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτέλεσε η ανάπτυξη ενός μοντέλου βελτιστοποίησης με στόχο τη βέλτιστη κατανομή των πόρων για την αποτελεσματική λειτουργία του στόλου λεωφορείων τον οποίο διαχειρίζεται ο Ο.Α.Σ.Α. που αποτελείται από διάφορους τύπους οχημάτων. Συγκεκριμένα πραγματοποιήθηκε η ανάπτυξη ενός προγράμματος χρήσης, αγοράς και πώλησης των λεωφορείων με χρονικό ορίζοντα είκοσι ετών και με βασικό περιορισμό τη διάθεση των ελάχιστων πόρων. Οι τέσσερις βασικές κατηγορίες οχημάτων που εξετάστηκαν είναι : 1) πετρελαιοκίνητα, 2) υβριδικά, 3) φυσικού αερίου, 4) ηλεκτροκίνητα. Η συλλογή των στοιχείων επιτεύχθηκε μέσω εκτενούς βιβλιογραφικής ανασκόπησης ερευνών και μεθοδολογιών συναφών με το αντικείμενο της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας. Η συλλογή των απαραίτητων στοιχείων για τον κάθε τύπο λεωφορείου επιτεύχθηκε μέσω του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (Ο.Α.Σ.Α.) και παρόμοιων εταιρειών διαχείρισης στόλου λεωφορείων στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής που αναφέρονται παρακάτω. Τα στοιχεία οργανώθηκαν και ομαδοποιήθηκαν κατάλληλα και προέκυψαν οι τιμές που χρησιμοποιήθηκαν ως παράμετροι του μοντέλου βελτιστοποίησης. Ακολούθως αναπτύχθηκε η αντικειμενική συνάρτηση του μοντέλου βελτιστοποίησης, η οποία ελαχιστοποιείται με γραμμικό ακέραιο προγραμματισμό μέσω του βοηθήματος του Excel (Excel OpenSolver). Αναπτύχθηκαν 17 σενάρια βελτιστοποίησης για μεταβολές στα κόστη αγοράς νέων λεωφορείων, κόστη καυσίμων, διατιθέμενού προϋπολογισμού και εισαγωγής προστίμου για την εκπομπή καυσαερίων. | el |
heal.abstract | The aim of this Diploma Thesis is to estimate the optimal allocation of the financial resources of the Athens Urban Transport Organization aiming for the most desirable result of the more efficient replacement of bus fleet. A mathematical optimization model based on the principles of linear integer programming was developed and implemented to achieve the goal. This model was expressed through an objective function that introduces the factors affecting each action (use, sale, purchase) required for a more efficient operation of the Organization. The optimization process seeks to minimize the objective function that includes the total cost of buying, operating and selling buses. This optimization has taken into account significant constraints such as the budget available for the purchase of new buses each year, the limit of the vehicles that Athens Urban Transport Organization can and should manage, the mileage to be spent each year for meeting the passenger traffic demand and restrictions on the proper use and operation of the bus fleet during the 20-year plan which is chosen for the analysis. The greatest reduction in the cost of bus fleet management results from favorable conditions for the purchase of innovative and more efficient types of buses, such as electric buses and compressed natural gas buses. | en |
heal.advisorName | Γιαννής, Γεώργιος | el |
heal.advisorName | Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Γιαννής, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Βλαχογιάννη, Ελένη | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 157 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: