HEAL DSpace

Μελέτη ναυλαγοράς πλοίων μεταφοράς LPG και εφαρμογή μεθοδολογιών χρονολογικής πρόβλεψης στιγμιαίων ναύλων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Ασλάνογλου, Γεώργιος el
dc.contributor.author Aslanoglou, Georgios en
dc.date.accessioned 2018-07-18T11:22:05Z
dc.date.available 2018-07-18T11:22:05Z
dc.date.issued 2018-07-18
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47340
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15525
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ *
dc.subject LPG el
dc.subject Ναυλαγορά el
dc.subject Πρόβλεψη ναύλων el
dc.subject Χρονολογική σειρά el
dc.subject Exponential model el
dc.title Μελέτη ναυλαγοράς πλοίων μεταφοράς LPG και εφαρμογή μεθοδολογιών χρονολογικής πρόβλεψης στιγμιαίων ναύλων el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Ναυλαγορά el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2018-06-27
heal.abstract Σκοπός της διπλωματικής εργασίας είναι η ανάλυση της ναυλαγοράς πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου αερίου πετρελαίου και η έγκυρη πρόβλεψη των στιγμιαίων ναύλων σε 15 διαφορετικές διαδρομές για όλα τα VLGC (Very Large Gas Carrier) για την χρονιά του 2018. Αρχικά γίνεται αναφορά στις βασικές έννοιες της ναυτιλιακής αγοράς, στις οποίες βασίζεται η μελέτη για την πρόβλεψη των ναύλων. Παρουσιάζεται η ναυλαγορά liner και charter με τις αντίστοιχες διαφορές τους, ενώ ταυτόχρονα αναλύονται τα είδη των ναύλων και των συμβολαίων που υπογράφονται μεταξύ των πλοιοκτητών και των ναυλωτών. Παράλληλα γίνεται εκτενής αναφορά στις έννοιες της προσφοράς και της ζήτησης και προσδιορίζεται το φαινόμενο του ναυτιλιακού κύκλου με τις επιμέρους φάσεις του. Στο δεύτερο κεφάλαιο ορίζεται το υγροποιημένο αέριο πετρελαίου με τα παράγωγα του και γίνεται η σύνδεση τους με τον τομέα της ναυτιλίας. Αποτελεσματικά, μελετάται το LPG με την μορφή καυσίμου και πραγματοποιείται σύγκριση με άλλα είδη καυσίμων που χρησιμοποιούνται στα πλοία. Στο συγκεκριμένο κομμάτι, η εργασία εστιάζει στις εκπομπές ρύπων καθενός καυσίμου και προτείνει την χρήση εναλλακτικών πηγών ενέργειας, με σκοπό την ικανοποίηση των κανονισμών που γίνονται όλο και πιο αυστηροί με το πέρασμα των χρόνων. Επιπλέον, ομαδοποιείται ο στόλος των πλοίων μεταφοράς LPG ανάλογα με συγκεκριμένες παραμέτρους, όπως η χωρητικότητα και το είδος του φορτίου και συνδέονται οι έννοιες της προσφοράς και της ζήτησης που αναλύονται στο πρώτο κεφάλαιο με την ναυλαγορά των LPG. Στην συνέχεια υπολογίζονται οι αυτοσυσχετίσεις και οι μερικές αυτοσυσχετίσεις των στιγμιαίων ναύλων για όλα τα VLGC στις 15 διαφορετικές διαδρομές από τον Σεπτέμβριο του 2013 έως τον Δεκέμβριο του 2017. Έτσι αποκλείοντας το ενδεχόμενο ύπαρξης δεδομένων που αποτελούν λευκό θόρυβο και σε συνάρτηση με την μελέτη της στασιμότητας καθίσταται εφικτή η έγκυρη εφαρμογή της μεθόδου χρονοπρόβλεψης. Εν τέλει, εξετάζεται το υπόδειγμα exponential seasonal model, υποσύνολο της ARIMA και παρουσιάζονται τα αντίστοιχα αποτελέσματα του σε καθεμία από τις 15 διαδρομές. el
heal.advisorName Λυρίδης, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Ζαραφωνίτης, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Αραβώσης, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Λυρίδης, Δημήτριος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών. Εργαστήριο Θαλασσίων Μεταφορών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 87 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα