dc.contributor.author | Ασλάνογλου, Γεώργιος | el |
dc.contributor.author | Aslanoglou, Georgios | en |
dc.date.accessioned | 2018-07-18T11:22:05Z | |
dc.date.available | 2018-07-18T11:22:05Z | |
dc.date.issued | 2018-07-18 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47340 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15525 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | LPG | el |
dc.subject | Ναυλαγορά | el |
dc.subject | Πρόβλεψη ναύλων | el |
dc.subject | Χρονολογική σειρά | el |
dc.subject | Exponential model | el |
dc.title | Μελέτη ναυλαγοράς πλοίων μεταφοράς LPG και εφαρμογή μεθοδολογιών χρονολογικής πρόβλεψης στιγμιαίων ναύλων | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Ναυλαγορά | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2018-06-27 | |
heal.abstract | Σκοπός της διπλωματικής εργασίας είναι η ανάλυση της ναυλαγοράς πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου αερίου πετρελαίου και η έγκυρη πρόβλεψη των στιγμιαίων ναύλων σε 15 διαφορετικές διαδρομές για όλα τα VLGC (Very Large Gas Carrier) για την χρονιά του 2018. Αρχικά γίνεται αναφορά στις βασικές έννοιες της ναυτιλιακής αγοράς, στις οποίες βασίζεται η μελέτη για την πρόβλεψη των ναύλων. Παρουσιάζεται η ναυλαγορά liner και charter με τις αντίστοιχες διαφορές τους, ενώ ταυτόχρονα αναλύονται τα είδη των ναύλων και των συμβολαίων που υπογράφονται μεταξύ των πλοιοκτητών και των ναυλωτών. Παράλληλα γίνεται εκτενής αναφορά στις έννοιες της προσφοράς και της ζήτησης και προσδιορίζεται το φαινόμενο του ναυτιλιακού κύκλου με τις επιμέρους φάσεις του. Στο δεύτερο κεφάλαιο ορίζεται το υγροποιημένο αέριο πετρελαίου με τα παράγωγα του και γίνεται η σύνδεση τους με τον τομέα της ναυτιλίας. Αποτελεσματικά, μελετάται το LPG με την μορφή καυσίμου και πραγματοποιείται σύγκριση με άλλα είδη καυσίμων που χρησιμοποιούνται στα πλοία. Στο συγκεκριμένο κομμάτι, η εργασία εστιάζει στις εκπομπές ρύπων καθενός καυσίμου και προτείνει την χρήση εναλλακτικών πηγών ενέργειας, με σκοπό την ικανοποίηση των κανονισμών που γίνονται όλο και πιο αυστηροί με το πέρασμα των χρόνων. Επιπλέον, ομαδοποιείται ο στόλος των πλοίων μεταφοράς LPG ανάλογα με συγκεκριμένες παραμέτρους, όπως η χωρητικότητα και το είδος του φορτίου και συνδέονται οι έννοιες της προσφοράς και της ζήτησης που αναλύονται στο πρώτο κεφάλαιο με την ναυλαγορά των LPG. Στην συνέχεια υπολογίζονται οι αυτοσυσχετίσεις και οι μερικές αυτοσυσχετίσεις των στιγμιαίων ναύλων για όλα τα VLGC στις 15 διαφορετικές διαδρομές από τον Σεπτέμβριο του 2013 έως τον Δεκέμβριο του 2017. Έτσι αποκλείοντας το ενδεχόμενο ύπαρξης δεδομένων που αποτελούν λευκό θόρυβο και σε συνάρτηση με την μελέτη της στασιμότητας καθίσταται εφικτή η έγκυρη εφαρμογή της μεθόδου χρονοπρόβλεψης. Εν τέλει, εξετάζεται το υπόδειγμα exponential seasonal model, υποσύνολο της ARIMA και παρουσιάζονται τα αντίστοιχα αποτελέσματα του σε καθεμία από τις 15 διαδρομές. | el |
heal.advisorName | Λυρίδης, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Ζαραφωνίτης, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Αραβώσης, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Λυρίδης, Δημήτριος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών. Εργαστήριο Θαλασσίων Μεταφορών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 87 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: