dc.contributor.author | Αλεβιζοπούλου, Ευαγγελία | el |
dc.contributor.author | Alevizopoulou, Evangelia | en |
dc.date.accessioned | 2018-07-19T08:45:35Z | |
dc.date.available | 2018-07-19T08:45:35Z | |
dc.date.issued | 2018-07-19 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47342 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.9163 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Τεχνο-Οικονομικά Συστήματα (ΜΒΑ)” | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ναυτιλιακή Λογιστική | el |
dc.subject | Κλαδικό Σχέδιο | el |
dc.subject | Ναυτιλιακό Συνάλλαγμα | el |
dc.subject | Φορολογία | el |
dc.subject | Ναυτιλιακή Επιχείρηση | el |
dc.subject | Maritime Accounting | en |
dc.subject | Maritime Company | el |
dc.subject | Taxation | el |
dc.subject | Maritime Flag | el |
dc.subject | Maritime Exchange | el |
dc.title | Ναυτιλιακή λογιστική και φορολόγηση ναυτιλιακών επιχειρήσεων στην Ελλάδα | el |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | Λογιστική | el |
heal.language | el | |
heal.access | campus | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2018-06-14 | |
heal.abstract | Η παρούσα εργασία, η οποία εκπονήθηκε στα πλαίσια της απόκτησης του Μεταπτυχιακού Τίτλου Τεχνο-οικονομικών Συστημάτων του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, γίνεται μια εκτενής βιβλιογραφική έρευνα για την Λογιστική καθώς και την Φορολόγηση των Ναυτιλιακών Επιχειρήσεων στην Ελλάδα. Η Ναυτιλιακή επιχειρηματικότητα αποτελεί ένας από τους κεντρικούς πυλώνες της Ελληνικής Οικονομίας. Η συμβολή της ελληνικής ναυτιλίας στη χώρα μας είναι πολύπλευρη και δεν περιορίζεται στις εισροές στο ισοζύγιο πληρωμών από παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών, αλλά περιλαμβάνει έμμεσες οικονομικές επενδύσεις, καθώς και ευκαιρίες απασχόλησης προσωπικού. Στο πρώτο Κεφάλαιο παρουσιάζονται μερικά εισαγωγικά στοιχεία της πτυχιακής εργασίας όπως ο σκοπός και η μεθοδολογία η οποία ακολουθήθηκε για την εκπόνησή της. Στην συνέχεια στο Κεφάλαιο 2 δίνονται όλοι οι σημαντικοί ορισμοί που είναι απαραίτητοι για την καλύτερη κατανόηση του θέματος που αναλύεται. Στο ίδιο κεφάλαιο γίνεται μια σύντομη αναφορά στους λόγους της σύγχρονης οικονομικής κρίσης. Η οικονομική κρίσης που ξεκίνησε από την στεγαστική αγορά της Αμερικής επηρέασε την Ελληνική οικονομία και όλους τους κλάδους της, ακόμα και στην στιβαρή Ναυτιλία. Παρουσιάζονται τα αποτέλεσμα της κρίσης στον Ναυτιλιακό χώρο και σε ποιο ποσοστό ο κλάδος έχει καταφέρει να ανακάμψει σήμερα. Εν συνεχεία, στο Κεφάλαιο 3, αναλύεται το Κλαδικό Λογιστικό Σχέδιο το οποίο διαθέτει η πλειοψηφία των Ναυτιλιακών εταιρειών και γίνεται μια αναλυτική σύγκριση σε σχέση με το Ενιαίο Λογιστικό Σχέδιο. Το σύνηθες λογιστικό σχέδιο το οποίο εφαρμόζουν όλες οι Ελληνικές επιχειρήσεις δεν μπορεί να διαχειριστεί την πολύπλοκη παρακολούθηση των λογιστικών γεγονότων μιας Ναυτιλιακής, επομένως δημιουργήθηκε η ανάγκη ενός προσαρμοσμένου Λογιστικού Σχεδίου.Στο Κεφάλαιο 4 αναλύεται η φορολογική μεταχείρισης των Ναυτιλιακών εταιρειών-ιδιοκτητών πλοίων με ξένη και Ελληνική σημαία. Αρχικά, εξετάζονται και αναλύονται όλοι οι δυνατοί και σύγχρονοι τύποι Ναυτιλιακών εταιρειών που επιτρέπονται μέσω της Ελληνικής νομοθεσίας να δημιουργηθούν και να δραστηριοποιηθούν στην χώρα και στην συνέχεια δίνονται οι συντελεστές φορολόγησής τους. Η φορολόγηση των Ναυτιλιακών εταιρειών αποτελεί ένα πολύ ιδιαίτερο θέμα, καθώς ο συγκεκριμένος κλάδος συχνά χαρακτηρίζεται ως ο πιο ευνοημένος χώρος επιχειρηματικής δραστηριότητας από άποψη φορολόγησης. Τέλος, είναι σημάδι των καιρών, η πλειοψηφία τν Ναυτιλιακών επιχειρήσεων να μεταφέρουν την Έδρα τους σε άλλες χώρες, κυρίως στην φιλική προς την Ελλάδα, Κύπρο. Στο τελευταίο Κεφάλαιο της συγκεκριμένης πτυχιακής αναλύονται οι λόγοι που οδηγούν όλες τις Ναυτιλιακές εταιρείες να μεταφέρουν την έδρα τους και την δραστηριότητά τους εκτός χώρας. | el |
heal.abstract | The present thesis, which was carried out as part of the acquisition of the Master's Degree in Technological and Economical Systems of the National Technical University of Athens, is an extensive bibliographic research on Accounting and Taxation of Maritime Operations in Greece. Maritime entrepreneurship is one of the central pillars of the Greek Economy. The contribution of Greek shipping to our country is multifaceted and not limited to balances of payments from shipping services but includes indirect financial investments and employment opportunities for staff. The first chapter presents some introductory elements of this thesis, as the purpose and the methodology that was adopted for its elaboration. Chapter 2 then gives all the important definitions that are necessary for a better understanding of the subject that is being analyzed. The same chapter gives a brief glimpse of the reasons for the current economic crisis. The economic crisis that began from the housing market in America has affected the Greek economy and all its branches, even shipping. The results of the crisis in the shipping sector and the extent to which the sector has managed to recover today are presented. Subsequently, in Chapter 3, the Accounting Plan, which is available for the majority of Shipping Companies, is analyzed and a detailed comparison is made with respect to the Greek Accounting Plan. The usual accounting plan implemented by all Greek companies cannot manage the complex monitoring of the book keeping of a Maritime, so the need for a customized Accounting Plan has been created.Chapter 4 analyzes the tax treatment of shipping companies, companies that own either foreign or Greek flag vessels. Initially, all possible and modern types of shipping companies allowed through Greek legislation to be created and operating in the country are examined and analyzed and their tax rates are then given. The taxation of shipping companies is a very particular issue, as this sector is often characterized as the most favored business area in terms of taxation.Finally, it is a sign of our times that the shipping companies' should transfer their headquarters to other countries, especially to Cyprus, with is a friendly environment to Greece. The last chapter of this thesis analyzes the reasons that lead all shipping companies to transfer their headquarters and activities abroad. | en |
heal.advisorName | Πούτος, Ευάγγελος | el |
heal.advisorName | Ηρειώτης, Νικόλαος | el |
heal.committeeMemberName | Ηρειώτης, Νικόλαος | el |
heal.committeeMemberName | Πούτος, Ευάγγελος | el |
heal.committeeMemberName | Βασιλείου, Δημήτριος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: