dc.contributor.author | Σάρδη, Χρυσούλα | el |
dc.contributor.author | Sardi, Chrysoula | en |
dc.date.accessioned | 2018-07-19T09:01:42Z | |
dc.date.available | 2018-07-19T09:01:42Z | |
dc.date.issued | 2018-07-19 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47345 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.8336 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Επιστήμη και Τεχνολογία Υδατικών Πόρων” | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Νησιά Περιφέρειας Βόρειου Αιγαίου | en |
dc.subject | Βάση δεδομένων λιμένων | el |
dc.subject | Λιμενικές υποδομές | el |
dc.subject | Οργάνωση και διαχείριση λιμένων | el |
dc.subject | Μοντέλο απόφασης | el |
dc.subject | North Aegean Rerion Islands | en |
dc.subject | Deceision model | en |
dc.subject | Database for ports | en |
dc.subject | Port infrastructure | en |
dc.subject | Port management | en |
dc.title | Λιμενοσκόπιο Νήσου Λέσβου , Νήσου Χίου, Νήσου Σάμου | el |
heal.type | masterThesis | |
heal.generalDescription | ΛΙΜΕΝΟΣΚΟΠΙΟ ΝΗΣΟΥ ΛΕΣΒΟΥ, ΝΗΣΟΥ ΧΙΟΥ, ΝΗΣΟΥ ΣΑΜΟΥ (ΚΥΡΙΩΣ ΕΡΓΑΣΙΑ), ΠΡΟΣΑΡΤΗΜΑ Ι - ΛΙΜΕΝΟΣΚΟΠΙΟΥ ΝΗΣΟΥ ΛΕΣΒΟΥ, ΠΡΟΣΑΡΤΗΜΑ ΙΙ - ΛΙΜΕΝΟΣΚΟΠΙΟΥ ΝΗΣΟΥ ΧΙΟΥ, ΠΡΟΣΑΡΤΗΜΑ ΙΙΙ - ΛΙΜΕΝΟΣΚΟΠΙΟΥ ΝΗΣΟΥ ΣΑΜΟΥ | el |
heal.classification | ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΛΙΜΕΝΩΝ | el |
heal.classification | Port Management | en |
heal.classificationURI | http://zbw.eu/stw/descriptor/18603-1 | |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2018-06-25 | |
heal.abstract | H γεωγραφική θέση της Ελλάδας, θεωρείται κομβικής σημασίας, με τους λιμένες της να διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο ως κέντρα οικονομικής δραστηριότητας. Βασική παράμετρος της αποτελεσματικής απόδοσης των λιμενικών δραστηριοτήτων καθίσταται η υφιστάμενη κατάσταση των λιμενικών τους υποδομών. Για αυτό τον λόγο η συνεχής βελτίωση τους αποκτά χαρακτήρα επιτακτικό. Δεδομένου ότι ο εκάστοτε λιμένας ανταποκρίνεται σε διαφορετικά είδη δραστηριοτήτων με ανάλογη κλίμακα ως προς την ιεράρχηση βελτιωτικών παρεμβάσεων, αναδεικνύεται η ανάγκη για μελέτη του κάθε λιμανιού ξεχωριστά και της δημιουργίας μιας βάσεως δεδομένων στην οποία θα παρέχεται πλήρη καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης. Για τον παραπάνω λόγο, στην παρούσα διπλωματική εργασία δημιουργήθηκε μια τράπεζα δεδομένων για τους λιμένες- λιμενικές εγκαταστάσεις τριών νήσων της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, της νήσου Λέσβου, της νήσου Χίου και της νήσου Σάμου. Αρχικά πραγματοποιήθηκε η καταγραφή όλων των εντοπιζόμενων λιμένων μέσω συμπλήρωσης απογραφικών δελτίων κυρίως με επί τόπου επισκέψεις ανά νησί και ανά εντοπιζόμενο λιμένα-λιμενική εγκατάσταση. Οι καταγραφέντες λιμένες - λιμενικές εγκαταστάσεις που εντοπίστηκαν ανά νήσο είναι: 66 για τη νήσο Λέσβο, 26 και για τη νήσο Χίο και 15 για τη νήσο Σάμο. Κατόπιν συλλογής των δεδομένων, πραγματοποιήθηκε παρουσίαση των γενικότερων χαρακτηριστικών τους (είδος λιμένων, απόσταση από την πρωτεύουσα, πυκνότητα λιμένων που εντοπίζεται στις επιμέρους ακτογραμμές, κ.α.) ανά νησί. Εν συνεχεία, πραγματοποιήθηκε στατιστική ανάλυση και επεξεργασία μέσω πινάκων συνάφειας και ανάλυσης χ2, για τους λιμένες τοπικής σημασίας ως προς τις ελλείψεις των λιμενικών υποδομών ανά νησί και στη συνέχεια συγκριτική ανάλυση και των τριών νήσων μαζί. Σημαντικά στατιστικές παράμετροι ως προς το επίπεδο ελλείψεων των λιμενικών υποδομών εν συνόλω, εντοπίστηκαν: η απόσταση των λιμένων από την πρωτεύουσα, η ύπαρξη καθορισμένης χερσαίας ζώνης καθώς και η ύπαρξη τουριστικών υποδομών στην περιοχή εντοπισμού του εκάστοτε λιμένα. Τέλος, μέσω ανάλυσης δέντρου παρουσιάζεται η κατάταξη των παροχών των λιμένων, ως προς τον βαθμό συσχέτισης τους με τις ελλείψεις των λιμενικών υποδομών. Σύμφωνα με την ιεράρχηση που προκύπτει, οι ενδεδειγμένες παροχές θα μπορούσαν δυνητικά να χρησιμοποιηθούν ως δείκτες σε ένα μοντέλο αποφάσεων ως προς την ιεράρχηση μελλοντικών βελτιώσεων, εντάσσοντας επιτυχώς τα λιμάνια τοπικής σημασίας σε ένα πιθανό μοντέλο επενδύσεων. | el |
heal.abstract | The geographical location of Greece is considered to be of the utmost importance, with its ports playing a decisive role as centres of economic activity. A key feature of the effective performance of port activities is the existing state of port infrastructure. For this reason its continuous improvement becomes imperative. Given that each port responds to different types of activities with a similar scale of hierarchy of improvement interventions, the need for each port to be studied separately and the creation of a database, which provides a complete record of the current situation, is highlighted. For this reason, the present thesis has created a data bank for the harbour port facilities of three islands of the North Aegean Region; the island of Lesbos, the island of Chios and the island of Samos. Initially, all the identified ports were recorded by completing censuses, mainly through on-site visits per island and per port-port facility. The listed ports - port facilities located per island are: 66 for the island of Lesbos, 26 for the island of Chios and 15 for the island of Samos. Following the collection of the data, a description of their general characteristics (port type, distance from the capital, port density located on the individual shores, etc.) was presented per island. Subsequently, statistical analysis and processing was carried out through x2 affinity and analysis tables for the ports of local significance for the deficiencies of the port infrastructures per island and then a comparative analysis of all three islands together. Significant statistical parameters regarding the level of deficiencies of the port infrastructure as a whole have been identified: the distance of the ports from the capital, the existence of a designated land area and the existence of tourist infrastructure in the area of the port. Finally, tree analysis presents the classification of port benefits as to their degree of correlation with deficiencies in port infrastructures. According to the resulting hierarchy, appropriate benefits could potentially be used as indicators in a decision model for hierarchy of future improvements, successfully integrating ports of local importance into a possible investment model. | en |
heal.advisorName | Μουτζούρης, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Τσουκαλά, Βασιλική | el |
heal.committeeMemberName | Νάνου, Αικατερίνη | el |
heal.committeeMemberName | Μουτζούρης, Κωνσταντίνος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 96 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: