HEAL DSpace

Ο χορός των εικόνων: το κόμικ ως χωροποιητικό εργαλείο μέσα από το έργο του Δημήτρη Παπαϊωάννου

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Σταματέλου, Θάλεια el
dc.contributor.author Σκολίδη, Ίρις el
dc.contributor.author Skolidi, Iris en
dc.contributor.author Stamatelou, Thalia en
dc.date.accessioned 2018-07-19T09:47:35Z
dc.date.available 2018-07-19T09:47:35Z
dc.date.issued 2018-07-19
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47350
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.2419
dc.rights Default License
dc.subject Παπαϊωάννου, Δημήτρης el
dc.subject Κόμικς el
dc.subject Χοροθέατρο el
dc.subject Γυμνό el
dc.subject Σώμα el
dc.subject Σκηνογραφία el
dc.subject Comics en
dc.subject Papaioannou, Dimitris en
dc.subject Dance theater en
dc.subject Nude en
dc.title Ο χορός των εικόνων: το κόμικ ως χωροποιητικό εργαλείο μέσα από το έργο του Δημήτρη Παπαϊωάννου el
dc.title Dancing images: the comic strip form as an architectural design tool through the work of Dimitris Papaioannou en
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial el
heal.classification Space perception (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85125945) en
heal.language el el
heal.access campus el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2018-06-28
heal.abstract Με όχημα το έργο του Δημήτρη Παπαϊωάννου, μέσω συσχέτισης των κόμικ από τις δεκαετίες '80-'90 και του σύγχρονου χοροθεάτρου, εξετάζουμε το κατά πόσον η τέχνη του κόμικ μπορεί να διαδραματίσει καταλυτικό ρόλο στην διαδικασία παραγωγής και σχεδιασμού του χώρου. el
heal.abstract During a long period of experimenting on dance theater, Dimitris Papaioannou created his own recognizable stage locution. The techniques he uses on stage have a lot to do with architectural design and visual arts, in terms of structure and organization of space as well as concerning the ambiance he creates in his works. Considering his artistic work in total, it occurs that visual arts and especially comic strip design have been the starting point of his career. Just as an architect goes through two-dimensional design to come to space design, so too Dimitris Papaioannou has made a similar transition. He is a notable case of an artist who started from two-dimensional comic strip design before dealing with three or four –including time- dimensional forms of art. Thus a new field of research is created, concerning how the same artist perceives space in two different phases of his work; visual and choreographic. The common reference axis in these two chapters is the creator’ s body and look, which always exist in the core of his compositions. In this context emerges the following question: is it possible that comic strip –or story board- design practice can play a crucial role in the space production process, and if yes, in which way? en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής