dc.contributor.author | Κτιστόπουλος, Διονύσιος | el |
dc.contributor.author | Ktistopoulos, Dionysios | en |
dc.date.accessioned | 2018-07-19T10:01:05Z | |
dc.date.available | 2018-07-19T10:01:05Z | |
dc.date.issued | 2018-07-19 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47351 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.9293 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Περιβάλλον και Ανάπτυξη" | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ενεργειακή προσομοίωση | el |
dc.subject | Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας | el |
dc.subject | Βιοκλιματικός Σχεδιασμός | el |
dc.subject | Σχολικό κτίριο | el |
dc.subject | Παθητικά συστήματα | el |
dc.subject | Energy simulation | el |
dc.subject | Renewable energy sources | el |
dc.subject | School building | el |
dc.subject | Bioclimatic architecture | el |
dc.subject | Energy Plus | el |
dc.title | Ενεργειακή αναβάθμιση σχολικού κτιρίου | el |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | Ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίου | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2018-06-12 | |
heal.abstract | Η παρούσα Διπλωματική Εργασία πραγματεύεται την εφαρμογή μεθόδων βιοκλιματικού σχεδιασμού με στόχο την ενεργειακή αναβάθμιση ενός σχολικού κτιρίου στην περιοχή της Ηλιούπολης. Στο πρώτο τμήμα της εργασίας θίγεται το ενεργειακό πρόβλημα της σημερινής εποχής και δίνεται έμφαση στον κτιριακό τομέα, ενώ γίνεται και μία αναφορά στο θερμικό πλαίσιο που έχει θεσπιστεί για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Στην συνέχεια ορίζεται η έννοια του βιοκλιματικού σχεδιασμού, καθώς και οι βασικές αρχές που τον χαρακτηρίζουν. Επιπροσθέτως, παρατίθενται διάφορες εφαρμογές του και ειδικότερα μερικά παθητικά ηλιακά συστήματα, παθητικά συστήματα φυσικού δροσισμού και αερισμού και συστήματα φυσικού φωτισμού. Παράλληλα, προσδιορίζονται οι βασικές ανανεώσιμες μορφές ενέργειας, καθώς και κάποιες χρήσεις τους. Ακολούθως, γίνεται η σύνδεση του βιοκλιματικού σχεδιασμού με τα σχολικά κτίρια και περιγράφονται οι τρόποι με τους οποίους μπορεί να βοηθήσει στην επίτευξη της ενεργειακής τους αναβάθμισης, ενώ παρατίθενται και δύο παραδείγματα βιοκλιματικών σχολικών συγκροτημάτων. Στο επόμενο κεφάλαιο, παρουσιάζονται ορισμένα στοιχεία για την περιοχή μελέτης και για το σχολικό κτίριο. Μετέπειτα, ακολουθεί η ενεργειακή προσομοίωση του σχολικού κτιρίου με χρήση των λογισμικών Sketch Up για τον τρισδιάστατο σχεδιασμό του και του Energy Plus για την εισαγωγή όλων των υπόλοιπων παραμέτρων που επηρεάζουν τις ενεργειακές του καταναλώσεις. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν από την ενεργειακή προσομοίωση σχολιάζονται και στην συνέχεια προτείνονται και αξιολογούνται τέσσερις επεμβάσεις με σκοπό την ενεργειακή αναβάθμιση του σχολικού κτιρίου, οι οποίες είναι οι εξής: η εγκατάσταση θερμομόνωσης, η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών, η αντικατάσταση των συμβατικών λαμπτήρων με ενεργειακούς λαμπτήρες LED και η χρήση νυχτερινού αερισμού με εξαεριστήρες. Στο τελευταίο κεφάλαιο εξάγονται τα τελικά συμπεράσματα από την ανάλυση που προηγήθηκε και υπογραμμίζεται πως η ενεργειακή αναβάθμιση των υπαρχόντων κτιρίων, χρησιμοποιώντας ως τρόπο σκέψης τον βιοκλιματικό σχεδιασμό, είναι απαραίτητη ώστε να γίνει η μετάβαση σε μια νέα εποχή εξοικονόμησης ενέργειας στον κτιριακό τομέα. | el |
heal.abstract | This master thesis deals with the application of bioclimatic design methods aiming at the energy upgrade of a school building in the area of Ilioupolis. The first part of the thesis raises the issue of the energy problem of the present era and emphasis is placed on the building sector, while a reference is made to the institutional framework that has been put in place to address the problem. Afterwards, the concept of bioclimatic design, as well as the basic principles that characterize it, are defined. In addition, various applications of bioclimatic design are described, and in particular, some passive solar systems, passive natural cooling and ventilation systems and natural lighting systems. At the same time, the basic renewable energy sources, as well as some of their uses, are identified. Thereafter, the bioclimatic design is linked to the school buildings and the ways in which it can help to achieve their energy upgrading are described. Moreover, two examples of bioclimatic school complexes are presented. In the next chapter, some details are presented for the study area and for the school building. Then, the energy simulation of the school building with the use of Sketch Up software for its three-dimensional design and Energy Plus software for the introduction of all the other parameters that affect its energy consumption, follows. The results from the energy simulation are commented on and then four interventions for the energy upgrade of the school building are proposed and evaluated, which are the following: thermal insulation installation, photovoltaic installation, replacement of conventional lamps with LED energy lamps and the use of night ventilation. The last chapter draws the final conclusions from the previous analysis and stresses that the energy upgrading of existing buildings, using bioclimatic design as a way of thinking, is necessary to make the transition to a new era of energy saving in the building sector. | el |
heal.advisorName | Τζουβαδάκης, Ιωάννης | el |
heal.committeeMemberName | Τζουβαδάκης, Ιωάννης | el |
heal.committeeMemberName | Τριάντη, Ευφροσύνη | el |
heal.committeeMemberName | Σωτηροπούλου, Αλεξάνδρα | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 169 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: