dc.contributor.author | Λάζαρη, Ευγενία | el |
dc.contributor.author | Lazari, Evgenia | en |
dc.contributor.author | Χατζοπούλου, Αικατερίνη | el |
dc.contributor.author | Chatzopoulou, Aikaterini | en |
dc.date.accessioned | 2018-07-23T08:55:04Z | |
dc.date.available | 2018-07-23T08:55:04Z | |
dc.date.issued | 2018-07-23 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47378 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15556 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Συγκοινωνίες | el |
dc.subject | Transport | en |
dc.subject | Δημόσιος χώρος | el |
dc.subject | Υποδομές | el |
dc.subject | Εξω-αστική τοπογραφία | el |
dc.subject | ΣΟΔΑ | el |
dc.subject | Public space | en |
dc.subject | Cityscape | en |
dc.subject | Landscape | en |
dc.subject | SODA | en |
dc.title | Μεταβαττική | el |
dc.title | Transattica | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.secondaryTitle | Τοπογραφία της επιβράδυνσης στον κόμβο μετεπιβίβασης Αττική | el |
heal.secondaryTitle | Topography of deceleration in Attiki transfer station | en |
heal.classification | Κοινωνικός σχεδιασμός και χωροταξία / πολεοδομία | el |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/9fcca7fcef3e36505aee860e03e90afbff998cd6 | |
heal.language | el | |
heal.language | en | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2018-03-12 | |
heal.abstract | Η περιοχή της Αττικής αποτελεί τόπο στιγματισμένο από τις δημόσιες συγκοινωνίες, σημείο συνεχούς μετεπιβίβασης από το ένα μέσο στο άλλο, ενδιάμεσο μεταξύ αφετηριών και προορισμών αμέτρητων καθημερινών ανθρώπων. Ο σταθμός του μετρό, του τρένου, οι στάσεις των λεωφορείων, μαζί με ένα σύμπλεγμα από ράγες εναπόθεσης συρμών, αμαξοστάσια και μηχανουργεία, δημιουργούν ακριβώς δίπλα στην κεντρική πλατεία της συνοικίας, ένα νησί συγκοινωνιακών υποδομών, έντονα οριοθετημένο οπτικά και κινησιολογικά από τον δημόσιο χώρο. Παρόλη λοιπόν την αέναη διέλευση κόσμου από τον κόμβο, για τους περισσότερους Αθηναίους η συνοικία Αττική είναι τόπος αόρατος, ένα βιαστικό πέρασμα. Οι δημόσιες συγκοινωνίες όμως, παρά τον λειτουργιστικό χαρακτήρα τους που στοχεύει σε ταχύτητα και αποδοτικότητα συμβαδίζοντας με τα γρήγορα πρότυπα της σύγχρονης αστικής ζωής, έχουν την δυναμική να φέρνουν άθελα τους, αγνώστους σε τριβή μεταξύ τους, δημιουργώντας τελικά χώρους συγκρουσιακούς και απρόβλεπτους. Στην πρόταση μας, εστιάζοντας σε αυτή την δυναμική, επιδιώκουμε να αναπτύξουμε τον χώρο και τον χρόνο των μετεπιβιβάσεων του κόμβου Αττική, δημιουργώντας τελικά μια διευρυμένη στάση που θα λειτουργεί και ως δημόσιος χώρος της γειτονιάς. Με εργαλείο μια τοπογραφία εξω-αστική, που παραπέμπει στον χρόνο της φύσης, συνθέτουμε έναν δημόσιο χώρο, διασπαρμένο με χρήσεις αναφερόμενες στην γειτονιά, ενδεχόμενες παρακάμψεις για τον επιβάτη, που δίνουν νόημα στο να μείνει κανείς σε αυτό τον τόπο, ή έστω να μείνει περισσότερο. ***Η διπλωματική εκπονήθηκε στα πλαίσια της ομάδας εργασίας ΣΟΔΑ*** | el |
heal.abstract | The area of Attiki, at the northwestern part of Athens city center, is a place marked out as a public transport interchange, standing in-between arrivals and departures, serving multitudes of everyday people. The subway and overground stations, the bus stops, as well as car yards, depots and repair factories, create an infrastructural isle, bordered from public space, just next to the neighborhood’s central square. Despite the crowds constantly passing through the transit node, Attiki area remains invisible to them. Public transport may have a strict functional character aiming to effectiveness and time-saving, but it also has a great potential: it forces you to rub shoulders with total strangers, thus creating spaces of conflict and unpredictability. In our proposal, making use of that potential, we are stretching the space and time of the interchange, so as to create an expanded stop, also functioning as local public space. Using rural topography as a tool to bring nature’s decelerated pace inside this urban environment, we are trying to compose an open air public space dispersed with neighborhood uses, or potential detours for the passenger; a place worth staying or at least staying a bit longer. ***This diploma project was part of ΣΟΔΑ working team.*** | en |
heal.advisorName | Σταυρίδης, Σταύρος | el |
heal.advisorName | Stavrides, Stavros | en |
heal.advisorName | Ζαχαριάδης, Ιωάννης | el |
heal.advisorName | Zachariadis, Ioannis | en |
heal.committeeMemberName | Καφρίτσα, Μαρία | el |
heal.committeeMemberName | Λυκογιάννη, Σταυρούλα | el |
heal.committeeMemberName | Παππά, Νίνα | el |
heal.committeeMemberName | Μπουγατιώτη, Φλώρα-Μαρία | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: