dc.contributor.author |
Ζωγράφος, Γεώργιος
|
el |
dc.date.accessioned |
2018-07-24T08:26:49Z |
|
dc.date.available |
2018-07-24T08:26:49Z |
|
dc.date.issued |
2018-07-24 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47392 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.8497 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
εκκένωση, πυρκαγια, σταθμος μετρο, Pathfinder, Pyrosim |
el |
dc.subject |
Evacuation |
en |
dc.subject |
fire |
en |
dc.subject |
metro station |
el |
dc.subject |
pathfinder |
el |
dc.subject |
pyrosim |
el |
dc.title |
Ανάλυση Της Επίδρασης Πυρκαγιάς Στη Διαδικασία Εκκένωσης Υπόγειου Σταθμού Μετρό |
el |
dc.contributor.department |
Σχεδιασμός και Κατασκευή Υπογείων Έργων |
el |
heal.type |
masterThesis |
|
heal.classification |
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ, ΜΟΝΤΕΛΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΚΑΙ ΜΟΝΤΕΛΑ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗΣ |
el |
heal.classificationURI |
http://data.seab.gr/concepts/6ca5fa29c7950767cbdff3b3c2db129576fe533a |
|
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2018-07-03 |
|
heal.abstract |
Μία από τις σημαντικές παραμέτρους που υπεισέρχονται στη μελέτη και το σχεδιασμό των υπογείων έργων είναι ο τομέας της ασφάλειας και ειδικότερα η διαδικασία εκκένωσης του υπόγειου χώρου κατά το στάδιο της λειτουργίας στην περίπτωση που προκύψει μία επείγουσα κατάσταση. Στη συγκεκριμένη εργασία γίνεται παρουσίαση των στοιχείων του σχεδίου ασφαλείας και του σχεδίου εκκένωσης των υπογείων. Επίσης, περιγράφονται όλα τα στοιχεία που συνθέτουν τη διαδικασία της εκκένωσης, αναλύονται οι παράμετροι που επηρεάζουν και καθορίζουν την διαδικασία της εκκένωσης. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη περίπτωση φωτιάς και πως αυτή επηρεάζει το σχεδιασμό της εκκένωσης σε κάθε περίπτωση. Στη συνέχεια, γίνεται παρουσίαση της διαδικασίας μοντελοποίησης της φωτιάς και της εκκένωσης και περιγράφονται οι βασικές αρχές που χρησιμοποιούνται από τα σχετικά μοντέλα προσομοίωσης.
Τα προαναφερθέντα θέματα και η διαδικασία της εκκένωσης διερευνήθηκαν στην παρούσα εργασία στο πλαίσιο ενός συγκεκριμένου υπόγειου χώρου, του Σταθμού «Σιντριβάνι» του Μετρό Θεσσαλονίκης. Αρχικά, διερευνήθηκε η επάρκεια και η συμμόρφωση με τις κανονιστικές διατάξεις των κατασκευαστικών στοιχείων του σταθμού. Στη συνέχεια, δημιουργήθηκαν τρία σενάρια φωτιάς με διαφορετικά θερμοδυναμικά χαρακτηριστικά και διαφορετική θέση της εστίας φωτιάς. Η προσομοίωση της φωτιάς και η εξάπλωση των προϊόντων της στο σταθμό έγιναν με τη χρήση του λογισμικού Pyrosim. Ενώ όλα τα σενάρια εκκένωσης προσομοιώθηκαν με το λογισμικό Pathfinder. Καλό είναι να τονιστεί ότι τα αποτελέσματα του προγράμματος δυναμικής προσομοίωσης της φωτιάς εισάγονται στο πρόγραμμα εκκένωσης ώστε να εξεταστεί η επιρροή των σεναρίων αυτών στα σενάρια και στο χρόνο εκκένωσης. Ενδεικτικά, από τις αναλύσεις που πραγματοποιήθηκαν προκύπτει ότι η φωτιά επηρεάζει αρνητικά την διαδικασία της εκκένωσης διότι αυξάνει τον χρόνο εκκένωσης και δημιούργει επικίνδυνο περιβάλλον στον χρήστη. Ο χρόνος εκκένωσης του σταθμού στο δυσμενέστερο σενάριο φωτιάς υπολογίστηκε από την προσομοίωση 545 δευτερόλεπτα ενώ στην περίπτωση που δεν υπάρχει φωτιά υπολογίστηκε μόλις 211 δευτερόλεπτα. Το περιβάλλον που διαμορφώνεται στον σταθμό εξαιτίας της φωτιάς δεν επηρεάζει σημαντικά την σωματική ακεραιότητα των χρηστών πάρα μόνο την ορατότητα τους. |
el |
heal.advisorName |
Μπενάρδος, Ανδρέας |
el |
heal.committeeMemberName |
Νομικός, Παύλος |
el |
heal.committeeMemberName |
Μενεγάκη, Μαρία |
el |
heal.academicPublisher |
Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
155 |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|