dc.contributor.author |
Λάππα, Ειρήνη
|
el |
dc.contributor.author |
Lappa, Eirini
|
en |
dc.date.accessioned |
2018-07-24T09:47:24Z |
|
dc.date.available |
2018-07-24T09:47:24Z |
|
dc.date.issued |
2018-07-24 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47403 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15638 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Φυσική γλώσσα |
el |
dc.subject |
Συμβολική γραφή |
el |
dc.subject |
Γλώσσα |
el |
dc.subject |
Μαθητές |
el |
dc.subject |
Φοιτητές |
el |
dc.subject |
Mathematics |
el |
dc.subject |
Education |
el |
dc.subject |
Students |
el |
dc.subject |
Pupils |
el |
dc.subject |
Symbolic script |
el |
dc.title |
Το πέρασμα από τη "φυσική γλώσσα" στη "συμβολική γραφή" και αντίστροφα. Μία έρευνα για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν μαθητές της τελευταίας τάξης του Λυκείου και πρωτοετείς φοιτητές της Σ.Ε.Μ.Φ.Ε. του Ε.Μ.Π. |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Μαθηματική εκπαίδευση (διδακτική μαθηματικών) |
el |
heal.classificationURI |
http://data.seab.gr/concepts/2a2fa86e064a4cca1f2aacab88632e542d5a4230 |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2018-07-10 |
|
heal.abstract |
Στην παρούσα διπλωματική εργασία τέθηκε σαν θέμα διερεύνησης η δυνατότητα μετάβασης ή αλλιώς «μετάφρασης» ή αλλιώς το πέρασμα από τη «φυσική γλώσσα» στη «συμβολική γραφή» και αντίστροφα, σε μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και σε φοιτητές του 1ου Έτους της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, κατά την εκπαιδευτική διαδικασία του μαθήματος των Μαθηματικών.
Στο πρώτο κεφάλαιο επιχειρείται ο προσδιορισμός των όρων «αναπαράσταση» και «συστήματα αναπαράστασης» καθώς η «φυσική γλώσσα» και η «συμβολική γραφή», δύο από τα κύρια θέματα της παρούσας εργασίας, αποτελούν μέρος των συστημάτων έκφρασης και αναπαράστασης στην εκμάθηση των Μαθηματικών.
Στο δεύτερο κεφάλαιο επιχειρείται ένα πέρασμα από τα σχολικά συγγράμματα της Άλγεβρας: Β’ Γυμνασίου, Γ’ Γυμνασίου, Α΄Λυκείου και Β’ Λυκείου, εντοπίζουμε και παραθέτουμε διάφορες ενδεικτικές εφαρμογές, δραστηριότητες και προβλήματα.
Στο τρίτο κεφάλαιο γίνεται μία σύντομη αναφορά σε παλαιότερες έρευνες.
Στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η έρευνά μας και τα αποτελέσματα αυτής σε ποσοτική και ποιοτική μορφή.
Στο πέμπτο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα συμπεράσματα που προκύπτουν από τη μελέτη και την ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνάς μας. |
el |
heal.abstract |
This diploma thesis has as a matter of inquiry the capability of students of Secondary st education and of the 1 year of Higher Education to translate natural language to symbolic writing and vice versa during the educational process of the Mathematics course. In the first chapter of this paper, an attempt is made in the direction of defining the terms "representation” and "representation systems" as well as the terms "internal and external representation" in order to highlight their importance, as "natural language" and "symbolic writing" two of the main themes of this work, are part of the systems of expression and representation in the learning of mathematics. In second chapter school textbooks of Algebra used in Secondary education are studied in order to identify and list the various indicative applications, activities and problems. In third chapter a brief reference is made to various studies from the international literature and an exploration of similar scientific work that has taken place in various educational institutions of Secondary and Tertiary Education. The fourth chapter presents our research and its results in quantitative and qualitative form. The fifth chapter presents the conclusions drawn from the study and analysis of the research results and their use in teaching practice. |
en |
heal.advisorName |
Παυλοπούλου, Καλλιόπη |
el |
heal.committeeMemberName |
Ψαρράκος, Παναγιώτης |
el |
heal.committeeMemberName |
Γκιντίδης, Δρόσος |
el |
heal.committeeMemberName |
Παυλοπούλου, Καλλιόπη |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών. Τομέας Μαθηματικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
161 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
true |
|