dc.contributor.author | Κότσιαλος, Ευάγγελος | el |
dc.contributor.author | Kotsialos, Evangelos | en |
dc.date.accessioned | 2018-07-25T08:14:55Z | |
dc.date.available | 2018-07-25T08:14:55Z | |
dc.date.issued | 2018-07-25 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47407 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15586 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Κινητά τηλέφωνα | el |
dc.subject | Χρόνος αντίδρασης | el |
dc.subject | Επιτάχυνση | el |
dc.subject | Επιβράδυνση | el |
dc.subject | Ταχύτητα | el |
dc.subject | Χρονική καθυστέρηση | el |
dc.subject | Κυκλοφοριακή ικανότητα | el |
dc.subject | Μοντέλο ακολουθίας οχημάτων (Gipps, 1981) | el |
dc.subject | Μικροσκοπική προσομοίωση | el |
dc.subject | Μακροσκοπικά μεγέθη | el |
dc.subject | Οδικό δίκτυο | el |
dc.subject | Αστικό | el |
dc.subject | Υπεραστικό | el |
dc.subject | Mobile phones | en |
dc.subject | Reaction time | en |
dc.subject | Acceleration | en |
dc.subject | Deceleration | en |
dc.subject | Speed | en |
dc.subject | Rate of delay capacity | en |
dc.subject | Car-following model (Gipps, 1981) | en |
dc.subject | AIMSUN | en |
dc.subject | Microscopic simulation | en |
dc.subject | Macroscopic traffic indicators | en |
dc.subject | Road network | en |
dc.subject | Urban roads | en |
dc.subject | Rural roads | en |
dc.title | Διερεύνηση της επιρροής της χρήσης κινητού τηλεφώνου στην κυκλοφορία μέσω μικροσκοπικής κυκλοφοριακής προσομοίωσης | el |
dc.title | Investigation of the impact of mobile phone use on traffic through microscopic traffic simulation | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Κυκλοφοριακή προσομοίωση | el |
heal.classification | Traffic simulation | en |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2018-07-10 | |
heal.abstract | Η χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά τη διάρκεια της οδήγησης επιδρά αρνητικά στην οδηγική συμπεριφορά των οδηγών. Το ενδιαφέρον της παρούσας διπλωματικής εργασίας εστιάζεται όμως, στο πως ένα ποσοστό αποσπασμένων οδηγών σε ένα οδικό δίκτυο μπορεί να επηρεάσει την κυκλοφορία. Στόχο της παρούσας διπλωματικής εργασίας, αποτελεί η διερεύνηση του ερωτήματος αυτού. Πιο συγκεκριμένα, η εργασία εστιάζει στη διερεύνηση της επιρροής της χρήσης του κινητού τηλεφώνου κατά τη διάρκεια της οδήγησης στην κυκλοφορία, μέσω μικροσκοπικής κυκλοφοριακής προσομοίωσης. Όλη η διαδικασία πραγματοποιήθηκε στο πρόγραμμα κυκλοφοριακής προσομοίωσης AIMSUN. Το οδικό δίκτυο το οποίο χρησιμοποιήθηκε ως υπόβαθρο για τις προσομοιώσεις είναι το αστικό οδικό δίκτυο της πόλης των Χανίων και το υπεραστικό οδικό δίκτυο των περιχώρων της. Επιπλέον, για λεπτομερέστερη ανάλυση των επιπτώσεων της χρήσης του κινητού τηλεφώνου πραγματοποιήθηκαν προσομοιώσεις και σε μεμονωμένες κατηγορίες οδικών τμημάτων (αστικό και υπεραστικό). Με βάση τις μεταβλητές του προτύπου ακολουθίας οχήματος του Gipps (1981), που αποτελεί το υπόβαθρο των μικροσκοπικών προσομοιώσεων στο AIMSUN, συλλέχθηκαν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά της οδηγικής συμπεριφοράς των οδηγών από την πειραματική διαδικασία που πραγματοποίησε σε ένα εξελιγμένο προσομοιωτή οδήγησης η Λινάρδου (2017). Τα χαρακτηριστικά αυτά αφορούν το χρόνο αντίδρασης, τη μέγιστη ταχύτητα, τη μέγιστη επιτάχυνση, τη μέγιστη επιβράδυνση (σε κανονικές συνθήκες οδήγησης) και τη μέγιστη επιβράδυνση (σε περιπτώσεις ξαφνικού συμβάντος) και αναφέρονται σε δύο κατηγορίες οδηγών. Η μία κατηγορία απευθύνεται στους οδηγούς που δεν αποσπάται η προσοχή τους, και η δεύτερη κατηγορία απευθύνεται στους οδηγούς που κάνουν δια χειρός χρήση του κινητού τηλεφώνου. Η αξιολόγηση των επιπτώσεων της χρήσης του κινητού τηλεφώνου στην κυκλοφορία πραγματοποιήθηκε σε μακροσκοπικό επίπεδο. Συγκεκριμένα, ως δείκτες αξιολόγησης χρησιμοποιήθηκαν μακροσκοπικά μεγέθη κυκλοφορίας, όπως είναι η μέση ταχύτητα και η μέση χρονική καθυστέρηση. Επιπλέον, αναλύθηκαν και τα θεμελιώδη διαγράμματα, μέσα από τα οποία διερευνήθηκε και η επιρροή στην κυκλοφοριακή ικανότητα. Τα σενάρια τα οποία δημιουργήθηκαν αφορούσαν τόσο διαφορετικά επίπεδα φόρτου όσο και διαφορετικές αναλογίες χρηστών που χρησιμοποιούν το κινητό τηλέφωνο. Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων βρέθηκε ότι γενικά η αλλαγή της οδηγικής συμπεριφοράς από τη χρήση του κινητού τηλεφώνου επηρεάζει αρνητικά την κυκλοφορία. Πιο συγκεκριμένα, τα αποτελέσματα υποδεικνύουν ότι για το συνολικό οδικό δίκτυο καθώς και για την υπεραστική περιοχή οι επιπτώσεις στη μέση ταχύτητα, στη μέση χρονική καθυστέρηση και στην κυκλοφορία αρχίζουν να εμφανίζονται από τα μεσαία επίπεδα φόρτου και ήδη όταν η αναλογία χρηστών είναι χαμηλή. Αντίθετα, για την αστική περιοχή αποδεικνύεται ότι αρνητικές επιπτώσεις αρχίζουν να δημιουργούνται από τα μεσαία επίπεδα φόρτου αλλά όταν η αναλογία χρηστών είναι υψηλή. Επιπλέον, από τα αποτελέσματα των μεμονωμένων οδικών τμημάτων προέκυψε πως η επιρροή και ενός μικρού ποσοστού χρήσης του κινητού τηλεφώνου αρχίζει να επιδρά αρνητικά στη μέση ταχύτητα, στη μέση χρονική καθυστέρηση και γενικά στην κυκλοφορία, σε διαφορετικά επίπεδα πυκνότητας για τις δύο διακριτές κατηγορίες οδικού δικτύου. Τέλος, παρατηρήθηκε ότι οι επιπτώσεις σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης ήταν μικρότερες από ότι στους μεσαίους φόρτους αναφερόμενοι, και στα δύο οδικά τμήματα. Στους χαμηλούς φορτους και ανεξαρτήτως αναλογίας χρηστών δεν παρατηρήθηκε καμία επιρροή στα κυκλοφοριακά μεγέθη. | el |
heal.abstract | Mobile phone use while driving has negative effects on driving behavior. This thesis focuses on the impact of distracted drivers on traffic flow, at a road network level. The tool used in this study is the microscopic traffic simulation program AIMSUN. The selected road network consisted of the road network of the town of Chania including neighbouring suburbs, and the simulated roads were classified under two categories: urban and rural. Considering the variables defining Gipps’ car-following model, which the basis of simulation in AIMSUN, appropriate parameters describing driving behavior were collected from a simulator experiment that investigated the effect of mobile phone use on driving behavior. These parameters were reaction time, maximum speed, maximum acceleration, maximum deceleration (in normal driving condition) and maximum deceleration (in cases of a sudden incident) involving – two distinct driver categories. The first category were non-distracted drivers, and the second drivers engaging in conversations using their mobile phone via the handheld mode. The evaluation of the impact mobile phone use was carried out at a macroscopic level. Macroscopic including mean driving speed and rate of delay were used as evaluation indicators. Furthermore, fundamental relationships of traffic flow were investigated. Several simulation scenarios were created considering different levels of traffic flow and different proportions of drivers who used a mobile phone. Results indicate that in general the observed modified driving behavior of drivers who use their mobile phone has adverse effects on traffic flow. More specifically, results indicate that both for the case of the road network as a whole and the rural road network, distracted driving starts having an effect on the mean speed and the rate of delay under medium flow conditions, even when a small proportion of drivers use their mobile phone. At the same time, for the urban road network the effects become evident under medium flow conditions but only at high proportions of distracted drivers. Analysis on isolated road sections showed that even small proportions of distracted drivers affect traffic flow, and this effect becomes evident at different values of density for the two distinct road categories (rural and urban). Furthermore, results indicated that the impact of distracted driving was lower at congested conditions compared to medium flow conditions in both road networks. Under low flow conditions distracted driving did not have an effect on traffic flow. | en |
heal.advisorName | Σπυροπούλου, Ιωάννα | el |
heal.committeeMemberName | Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Ψαριανός, Βασίλειος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης. Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 264 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: