HEAL DSpace

The impact of training on the humans factors for the encounter of fire emergencies

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Θεοφανίδης, Δημήτριος el
dc.contributor.author Theofanidis, Dimitrios en
dc.date.accessioned 2018-07-25T08:46:19Z
dc.date.available 2018-07-25T08:46:19Z
dc.date.issued 2018-07-25
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47409
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15529
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Maritime transport safety en
dc.subject Human factors en
dc.subject Stress en
dc.subject Fatigue en
dc.subject Simulator-based training en
dc.subject Bayesian Belief Networks en
dc.subject Risk analysis en
dc.subject Ασφάλεια θαλασσίων μεταφορών el
dc.subject Ανθρώπινος παράγοντας el
dc.subject Στρες el
dc.subject Κόπωση el
dc.subject Εκπαίδευση σε προσομοιωτές el
dc.subject Δίκτυα πίστεως el
dc.subject Ανάλυση ρίσκου el
dc.title The impact of training on the humans factors for the encounter of fire emergencies en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Θαλάσσιες μεταφορές el
heal.language en
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2018-07-10
heal.abstract Η Διπλωματική αυτή εργασία έχει ως βαθύτερο στόχο της, την περάτωση επιστημονικής έρευνας για τη μείωση των ναυτικών ατυχημάτων, που καταλήγουν σε σημαντικές συνέπειες. Εστιάζει στο ρόλο, που διαδραματίζει ο ανθρώπινος παράγοντας στα ατυχήματα, αλλά και στη μείωση του ανθρώπινου λάθους σε μία κατάσταση εκτάκτου ανάγκης και συγκεκριμένα μίας πυρκαγιάς. Η ασφάλεια, στον τομέα της ναυτιλίας, έχει υποστεί τεράστιες αλλαγές τις τελευταίες δεκαετίες. Ωστόσο, ατυχήματα συμβαίνουν πάντα και ίσως είναι καιρός, οι ναυτιλιακές δομές να είναι προετοιμασμένες, ώστε να τα αντιμετωπίζουν επιτυχώς. Ως βέλτιστη λύση, για μία ασφαλέστερη ναυτιλία, προτείνεται η άρτια εκπαίδευση των πληρωμάτων των πλοίων σε προσομοιωτές, ώστε να δρουν αποτελεσματικότερα κάτω από ιδιαίτερα στρεσογόνες και κουραστικές καταστάσεις. Για το λόγο αυτό, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην επίδραση του στρες και της κόπωσης στην απόδοση των πληρωμάτων, αλλά και στο πως η εκπαίδευση περιορίζει τις πιθανότητες εμφάνισής τους. Για την καλύτερη τεκμηρίωση των ανωτέρω, μελετήθηκαν δύο εκπαιδεύσεις πληρωμάτων, διαφορετικού επιπέδου, και ταυτόχρονα πραγματοποιήθηκαν μετρήσεις με επιστημονικό εξοπλισμό από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (Ε.Μ.Π.) στους Έλληνες ναυτικούς, που συμμετείχαν σε αυτές. Τα αποτελέσματα των μετρήσεων αυτών αποτέλεσαν αντικείμενο στατιστικής ανάλυσης, στο πλαίσιο της εργασίας αυτής και κατ’ επέκταση, χρησιμοποιήθηκαν για την ανάπτυξη ενός δικτύου πίστεως (Bayesian Belief Network). Το δίκτυο πίστεως αυτό, μελετά πιθανοθεωρητικά, δεδομένης μίας πυρκαγιάς εν πλω, την εξέλιξή της και κατά συνέπεια, την πιθανότητα αυτή να κατασβεστεί, για κάθε επίπεδο εκπαίδευσης του πληρώματος. Έπειτα τα αποτελέσματα αυτά χρησιμοποιούνται για την αξιολόγηση του απορρέοντος ρίσκου, δίνοντας έμφαση στις συνέπειες, που προκύπτουν από τα ατυχήματα πυρκαγιάς σε σχέση με το πλήρωμα, την περιουσία και το περιβάλλον. Τέλος, παρατίθενται επωφελή συμπεράσματα, καθώς και προτάσεις για μελλοντική έρευνα. el
heal.abstract The most profound aim of the present thesis is to carry out scientific research to reduce the number of maritime accidents that lead to disastrous consequences. It focuses on the role that the human factors play in these accidents but also in the reduction of human errors during an emergency situation, namely a fire. Maritime safety has undergone substantial changes in the past decades. However, maritime accidents always occur, and it is imperative to enhance the maritime structures to deal with them in a more efficient manner. As an optimal solution, for a safer shipping industry, the advanced simulator-based training of ship crews is suggested. This way crews’ competence can be increased along with their ability to act sufficiently under the stressful and extra tiring conditions of a fire emergency. Therefore, special consideration is given to the effects that stress and fatigue have on crews and how these can be managed through adequate training. In order to better illustrate the above, two training sessions of different levels were studied. Simultaneously, with the use of scientific equipment provided by the National Technical University of Athens (N.T.U.A.) measurements to the Greek seafarers who participated in them were carried out. The remarks of these measurements were subjected to statistical analysis in the context of this work and were therefore used for the development of a Bayesian Belief Network model. Given an on board fire, this model studies its evolution and consequently the probability of it being suppressed or not, for each level of crew training. Afterwards, these results are utilised in a risk evaluation process that emphasises on the consequences that derive from fire accidents with regard to the crew, the property and the environment. Eventually, useful conclusions and proposals for further study are proposed. en
heal.advisorName Βεντίκος, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Γκίνης, Αλέξανδρος-Αλβέρτος el
heal.committeeMemberName Ζαραφωνίτης, Γεώργιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 160 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα