HEAL DSpace

Smoothing of a non-interconnected island's power system load curve, with the use of a predictive BESS controller

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Χαπαλόγλου, Σπύρος el
dc.contributor.author Chapaloglou, Spyridon en
dc.date.accessioned 2018-07-25T09:59:26Z
dc.date.available 2018-07-25T09:59:26Z
dc.date.issued 2018-07-25
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47424
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.8505
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Σύστημα Αποθήκευσης Ενέργειας el
dc.subject Προβλεπτικός Έλεγχος el
dc.subject Νευρωνικά Δίκτυα el
dc.subject Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας el
dc.subject Ηλεκτρικά Δίκτυα Ισχύος el
dc.subject Neural Networks en
dc.subject Predictive Control en
dc.subject Renewable Sources en
dc.subject Dynamic Simulation en
dc.subject Power Systems Simulation en
dc.title Smoothing of a non-interconnected island's power system load curve, with the use of a predictive BESS controller en
dc.title Εξομάλυνση καμπύλης φορτίου μη διασυνδεδεμένου νησιωτικού συστήματος, με προβλεπτικό αλγόριθμο διαχείρησης συστήματος αποθήκευσης ενέργειας el
dc.contributor.department ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ el
heal.type masterThesis
heal.classification Έλεγχος Ενεργειακών Συστημάτων el
heal.classification Energy Management System en
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2018-06-11
heal.abstract Στην παρούσα διπλωματική εργασία, μελετήθηκε η επίδραση της ενσωμάτωσης ενός ‘έξυπνου’ αλγορίθμου διαχείρισης συστήματος αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας, στη λειτουργία ενός μη-διασυνδεδεμένου νησιωτικού ηλεκτρικού δικτύου. Το τελευταίο αποτελείται από σύστημα αποθήκευσης ενέργειας με συστοιχίες μπαταριών (BESS), Diesel ηλεκτροπαραγωγά ζεύγη και ένα φωτοβολταϊκό πάρκο (PV). Συγκεκριμένα, αναπτύχθηκε προβλεπτικός αλγόριθμος διαχείρισης του συστήματος αποθήκευσης, ο οποίος είχε ως κύριο σκοπό την εξομάλυνση της λειτουργίας των Diesel μηχανών, την μεγιστοποίηση της διείσδυσης ανανεώσιμης ενέργειας στο δίκτυο και την μείωση του μέγιστου φορτίου που καλούνται να καλύψουν οι μηχανές. Σχετικά με την ικανότητα πρόβλεψης του αλγορίθμου, σχεδιάστηκε ένα νευρωνικό δίκτυο (ANN), με το οποίο επιτεύχθηκε η πρόβλεψη της καμπύλης φορτίου του επόμενου 24-ώρου σε ωριαία βάση. Για την ανάπτυξη του νευρωνικού, χρησιμοποιηθήκαν τα ωριαία δεδομένα θερμοκρασίας και φορτίου του νησιωτικού συστήματος των τελευταίων 3 ετών (2014, 2015, 2016). Τα πρώτα δύο έτη χρησιμοποιήθηκαν για την διαδικασία εκπαίδευσης του δικτύου ενώ το τελευταίο έτος χρησιμοποιήθηκε για την εκτίμηση της αποτελεσματικότητας της πρόβλεψης. Για το τελευταίο έτος, το νευρωνικό δίκτυο κατάφερε να επιτύχει μέσο απόλυτο σχετικό σφάλμα (MAPE) ως προς την πραγματική ετήσια χρονοσειρά φορτίου 1.751%. Στη συνέχεια, με βάση την πρόβλεψη, έγινε η εκτίμηση της τροχιάς των σημείων λειτουργίας των συμβατικών ηλεκτροπαραγωγών μηχανών (Diesel) του νησιού, για κάθε ώρα της ημέρας, έτσι ώστε να ικανοποιούνται οι απαιτήσεις για i) περικοπή των κορυφών της καμπύλης φορτίου και ii) εξομάλυνση της καμπύλης. Συγκεκριμένα, αναπτύχθηκε αλγόριθμος ο οποίος έπαιρνε σαν δεδομένα εισόδου την πρόβλεψη του φορτίου, όπως αυτή προκύπτει από το νευρωνικό δίκτυο, την παραγωγή των PV της επόμενης ημέρας και την τιμή περικοπής της κορυφής. Με βάση τα προηγούμενα δεδομένα εισόδου και κατόπιν συγκεκριμένης διαδικασίας, έβγαζε σαν έξοδο την πορεία λειτουργίας των συμβατικών μονάδων παραγωγής καθώς και τις τιμές ισχύος που θα έπρεπε να αποθηκευτούν στο σύστημα μπαταριών (BESS) κάθε ώρα της ημέρας. Κατά την αρχικοποίησή του αλγορίθμου αυτού, ο οποίος εκτελείται για κάθε ημέρα του έτους, θεωρείται ένα επίπεδο ισχύος (που ονομάστηκε offset), πάνω στο οποίο προστίθεται η συνολική παραγωγή των PV, ενώ ταυτόχρονα περικόπτονται οι αιχμές λειτουργίας των μηχανών. Το επίπεδο offset, μεταβάλεται (αυξάνεται σταδιακά) κατά την επαναληπτική διαδικασία του αλγορίθμου και ταυτόχρονα συμπαρασύρει μαζί του την καμπύλη παραγωγής των PV, δημιουργώντας έτσι μια νέα «συνθετική» καμπύλη συνολικής παραγωγής ενέργειας, η οποία κάποια στιγμή εμφανίζει σημεία τομής με την καμπύλη του φορτίου της ίδιας ημέρας. Η διαδικασία αυτή συνεχίζεται περεταίρω με τον ίδιο τρόπο, μέχρις ότου να δημιουργηθεί μια «τεχνητή» περίσσεια ενέργειας, η οποία αποθηκεύεται στο σύστημα μπαταριών και προσεγγίζει με την ελάχιστη θετική διαφορά, το ποσό ενέργειας που θα χρειαστεί για να καλυφθεί η αιχμή του φορτίου που θα ακολουθήσει αργότερα την ίδια ημέρα. Η εκτίμηση της επίδρασης του αλγορίθμου στη λειτουργία του συστήματος, έγινε μέσω της μοντελοποίησης του νησιωτικού δικτύου και της εκτέλεσης δυναμικής προσομοίωσης της λειτουργίας του, στο λογισμικό Advanced Process Simulator (APROS). Για την καλύτερη δυνατή προσομοίωση της λειτουργίας και της δυναμικής συμπεριφοράς του συστήματος αποθήκευσης ενέργειας, χρησιμοποιήθηκε αναλυτικό μη-γραμμικό ηλεκτρικό μοντέλο, ενώ το υπόλοιπο δίκτυο μοντελοποιήθηκε σε επίπεδο ενεργειακών ροών. Επίσης, στο δυναμικό μοντέλο του νησιωτικού συστήματος, ενσωματώθηκε ένα εποπτικό σύστημα διαχείρισης των ροών ισχύος και των κατάλληλων βρόγχων ελέγχου (Energy Management System - EMS), με βάση το οποίο ορίστηκε και ρυθμίστηκε η λειτουργία των διαφόρων υποσυστημάτων, κατά τη διάρκεια της δυναμικής προσομοίωσης. Τα αποτελέσματα των προσομοιώσεων έδειξαν ότι με την εφαρμογή της προτεινόμενης μεθοδολογίας, είναι δυνατή η επίτευξη ομαλότερης λειτουργίας των Diesel μηχανών καθώς ακόμη και η αντικατάστασή τους από μηχανές μικρότερης ισχύος, ενώ ταυτόχρονα βελτιώθηκε η αξιοποίηση της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας από το φωτοβολταϊκό πάρκο, επιτρέποντας μεγαλύτερη διείσδυση τις νυχτερινές ώρες αιχμής. Εν κατακλείδι, σύμφωνα με την διαδικασία που ακολουθήθηκε στην παρούσα εργασία, προτείνεται ένα ενοποιημένο πλαίσιο ανάπτυξης και δοκιμής προβλεπτικών διαχειριστικών αλγορίθμων, με εφαρμογή σε ενεργειακά συστήματα, στο οποίο ενσωματώνεται η δυναμική προσομοίωση και οι αντίστοιχες διατάξεις ελέγχου και αυτοματισμού. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται η καλύτερη διακρίβωση της επίδρασης τέτοιων αλγορίθμων στη λειτουργία ενός ενεργειακού συστήματος, υπό μεταβαλλόμενες συνθήκες. el
heal.abstract In this study, a novel smart algorithm for the management of the power flows of an islandic power system was developed and integrated into the dynamic simulation of the system’s model. The system under investigation is composed of Diesel Generators and a PV farm while a Battery Energy Storage System (BESS) is proposed, in order to support the developed algorithm’s implementation. In particular, a predictive energy management (EMS) algorithm was developed, capable of load smoothing and peak shaving of the maximum demand values, simultaneously. In this way, the maximum demand of the island’s system, was covered from stored renewable energy, while the operation of the diesel engines remained stable, diminishing the ramp up and the steep gradients before the night hours’ peak demand. Additionally, considering the system’s ability for energy storage as a result of the BESS installation, a portion of the PV energy produced in daylight time period could be shifted for later use and therefore the diesel engines could avoid abrupt load changes. The prediction ability of the algorithm was based on a developed feedforward artificial neural network, which was capable of short-term load forecasting. Through this, it was possible to estimate an hourly based trajectory for the diesel generators operation and acquire the BESS setpoints which would result in the desired peak shaving and smoothing level. Subsequently, the islandic power system was modeled in APROS software and the algorithm was integrated into the system dynamic simulation. In order to better represent the storage capacity and the degradation effects, a nonlinear detailed model was employed for the battery operation, including charge and discharge control loops, while the rest of the power system was modelled in the energy flow level. A rule-based strategy was also developed in APROS software through basic modules, which was tasked with the implementation of the setpoints obtained from the developed management algorithm. The simulation results proved that from the application of the proposed algorithm, a smoother diesel generator operation and peak shaving is achievable. Under this scope, the diesel engines could be rated at lower maximum capacity while the renewable energy penetration to the grid was increased. en
heal.advisorName Αντωνιάδης, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Βοσνιάκος, Γεώργιος Χριστόφορος el
heal.committeeMemberName Κουλοχέρης, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Αντωνιάδης, Ιωάννης el
heal.academicPublisher Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 98
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα