dc.contributor.author | Σβορώνος, Δημήτριος | el |
dc.contributor.author | Svoronos, Dimitrios | en |
dc.date.accessioned | 2018-08-22T09:30:42Z | |
dc.date.available | 2018-08-22T09:30:42Z | |
dc.date.issued | 2018-08-22 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47438 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15568 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ακτοπλοΐα | el |
dc.subject | Γενετικός αλγόριθμος | el |
dc.subject | Επιχειρησιακή έρευνα | el |
dc.subject | Χωροθέτηση | el |
dc.subject | Δρομολόγηση | el |
dc.subject | Hub | en |
dc.subject | Spoke | en |
dc.subject | Routing | en |
dc.subject | Hub-location | en |
dc.subject | Shipping | en |
dc.subject | Genetic algorithm | en |
dc.subject | Operational research | en |
dc.title | Βέλτιστος σχεδιασμός ακτοπλοϊκού δικτύου στο πλαίσιο hub&spoke συστήματος. Εφαρμογή στην περιοχή του Αιγαίου Πελάγους | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Θαλάσσιες μεταφορές | el |
heal.classification | Βέλτιστος σχεδιασμός | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2018-06-28 | |
heal.abstract | Η παρούσα εργασία έχει ως αντικείμενο το σχεδιασμό ενός ακτοπλοϊκού δικτύου μεταφοράς επιβατών στο πλαίσιο ενός Hub&Spoke συστήματος. Με τη χρήση νέων τεχνολογιών και μεθόδων που εντάσσονται στην επιστήμη της Επιχειρησιακής Έρευνας δίνεται η δυνατότητα μελέτης του εν λόγω προβλήματος, καθώς η λειτουργία ενός συστήματος “Hub&Spoke” στον Ελλαδικό χώρο για τη μεταφορά επιβατών είναι ένα αρκετά σημαντικό αντικείμενο προς μελέτη και έρευνα. Στη συγκεκριμένη εργασία επομένως αναλύεται το εν λόγω πρόβλημα σε τρία υπο-προβλήματα διατυπώνοντας τα αντίστοιχα μαθηματικά πρότυπα. Αρχικά επιλύεται το πρόβλημα της εύρεσης των κατάλληλων Hubs, έπειτα το πρόβλημα της δρομολόγησης των απαιτούμενων πλοίων από τα Hubs προς τα αντίστοιχα Spokes και τέλος στη δρομολόγηση της κεντρικής διαδρομής. Για τη δρομολόγηση των μικρότερων πλοίων από τα Hubs προς τα Spokes, εφαρμόζεται ένας γενετικός αλγόριθμος μέσω του οποίου παράγονται διαδρομές που ικανοποιούν τη ζήτηση, λαμβάνοντας υπόψη συγκεκριμένους περιορισμούς στη χωρητικότητα. Το μεθοδολογικό πλαίσιο που αναπτύχθηκε εφαρμόστηκε για μια περιοχή μελέτης που περιλαμβάνει 30 λιμάνια της ευρύτερης περιοχής του Αιγαίου Πελάγους για τρεις περιπτώσεις πλήθους Hubs. Τα αποτελέσματα που εξήχθησαν συγκρίθηκαν για τις τρεις αυτές περιπτώσεις και στη συνέχεια οπτικοποιήθηκαν στους αντίστοιχους χάρτες. Τέλος, σημαντικά συμπεράσματα εξήχθησαν τόσο για τους αλγόριθμους που παράγουν λογικά αποτελέσματα σε μικρούς υπολογιστικούς χρόνους, επιτρέποντας έτσι τη δημιουργία διαδρομών ανάλογα με τη ζήτηση, όπως υπαγορεύεται από καθημερινά πρότυπα, όσο και για την εφαρμογή ενός λειτουργικού και αποδοτικού συστήματος Hub&Spoke για την μεταφορά επιβατών. | el |
heal.abstract | This study deals with the design of a Hub&Spoke network in order to efficient transport passengers to multiple destinations. The use of new technologies and methods in the field of Operational Research gives the opportunity to study this problem, as it must be admitted that a Hub&Spoke network system is a very important subject for research for passengers in Greece. Therefore, this problem is being analyzed into three sub-problems by also formulating the corresponding mathematical models. First of all, the problem of Hub Location-Allocation is solved, then the problem of routing of fleet from the Hubs to the Spokes and subsequently the routing of the central route are solved. A genetic algorithm is applied to the problem of routing from Hubs to Spokes, taking into account specific demands and capacity constraints. The methodology context was applied in a case study of 30 ports belonging in Aegean region for three different cases of the number of Hubs. Moreover, useful results were exported, compared and then visualized on maps. Finally, notable conclusions were extracted for the algorithms which are able to produce results in short computational times, thus allowing for the creation of on-demand routes as dictated by daily standards, but also for the application of a functional and efficiently Hub&Spoke network for passenger transport. | en |
heal.advisorName | Λυρίδης, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Κολέτσος, Ιωάννης | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 103 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: