HEAL DSpace

Βέλτιστος σχεδιασμός ακτοπλοϊκού δικτύου στο πλαίσιο hub&spoke συστήματος. Εφαρμογή στην περιοχή του Αιγαίου Πελάγους

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Σβορώνος, Δημήτριος el
dc.contributor.author Svoronos, Dimitrios en
dc.date.accessioned 2018-08-22T09:30:42Z
dc.date.available 2018-08-22T09:30:42Z
dc.date.issued 2018-08-22
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47438
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15568
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Ακτοπλοΐα el
dc.subject Γενετικός αλγόριθμος el
dc.subject Επιχειρησιακή έρευνα el
dc.subject Χωροθέτηση el
dc.subject Δρομολόγηση el
dc.subject Hub en
dc.subject Spoke en
dc.subject Routing en
dc.subject Hub-location en
dc.subject Shipping en
dc.subject Genetic algorithm en
dc.subject Operational research en
dc.title Βέλτιστος σχεδιασμός ακτοπλοϊκού δικτύου στο πλαίσιο hub&spoke συστήματος. Εφαρμογή στην περιοχή του Αιγαίου Πελάγους el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Θαλάσσιες μεταφορές el
heal.classification Βέλτιστος σχεδιασμός el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2018-06-28
heal.abstract Η παρούσα εργασία έχει ως αντικείμενο το σχεδιασμό ενός ακτοπλοϊκού δικτύου μεταφοράς επιβατών στο πλαίσιο ενός Hub&Spoke συστήματος. Με τη χρήση νέων τεχνολογιών και μεθόδων που εντάσσονται στην επιστήμη της Επιχειρησιακής Έρευνας δίνεται η δυνατότητα μελέτης του εν λόγω προβλήματος, καθώς η λειτουργία ενός συστήματος “Hub&Spoke” στον Ελλαδικό χώρο για τη μεταφορά επιβατών είναι ένα αρκετά σημαντικό αντικείμενο προς μελέτη και έρευνα. Στη συγκεκριμένη εργασία επομένως αναλύεται το εν λόγω πρόβλημα σε τρία υπο-προβλήματα διατυπώνοντας τα αντίστοιχα μαθηματικά πρότυπα. Αρχικά επιλύεται το πρόβλημα της εύρεσης των κατάλληλων Hubs, έπειτα το πρόβλημα της δρομολόγησης των απαιτούμενων πλοίων από τα Hubs προς τα αντίστοιχα Spokes και τέλος στη δρομολόγηση της κεντρικής διαδρομής. Για τη δρομολόγηση των μικρότερων πλοίων από τα Hubs προς τα Spokes, εφαρμόζεται ένας γενετικός αλγόριθμος μέσω του οποίου παράγονται διαδρομές που ικανοποιούν τη ζήτηση, λαμβάνοντας υπόψη συγκεκριμένους περιορισμούς στη χωρητικότητα. Το μεθοδολογικό πλαίσιο που αναπτύχθηκε εφαρμόστηκε για μια περιοχή μελέτης που περιλαμβάνει 30 λιμάνια της ευρύτερης περιοχής του Αιγαίου Πελάγους για τρεις περιπτώσεις πλήθους Hubs. Τα αποτελέσματα που εξήχθησαν συγκρίθηκαν για τις τρεις αυτές περιπτώσεις και στη συνέχεια οπτικοποιήθηκαν στους αντίστοιχους χάρτες. Τέλος, σημαντικά συμπεράσματα εξήχθησαν τόσο για τους αλγόριθμους που παράγουν λογικά αποτελέσματα σε μικρούς υπολογιστικούς χρόνους, επιτρέποντας έτσι τη δημιουργία διαδρομών ανάλογα με τη ζήτηση, όπως υπαγορεύεται από καθημερινά πρότυπα, όσο και για την εφαρμογή ενός λειτουργικού και αποδοτικού συστήματος Hub&Spoke για την μεταφορά επιβατών. el
heal.abstract This study deals with the design of a Hub&Spoke network in order to efficient transport passengers to multiple destinations. The use of new technologies and methods in the field of Operational Research gives the opportunity to study this problem, as it must be admitted that a Hub&Spoke network system is a very important subject for research for passengers in Greece. Therefore, this problem is being analyzed into three sub-problems by also formulating the corresponding mathematical models. First of all, the problem of Hub Location-Allocation is solved, then the problem of routing of fleet from the Hubs to the Spokes and subsequently the routing of the central route are solved. A genetic algorithm is applied to the problem of routing from Hubs to Spokes, taking into account specific demands and capacity constraints. The methodology context was applied in a case study of 30 ports belonging in Aegean region for three different cases of the number of Hubs. Moreover, useful results were exported, compared and then visualized on maps. Finally, notable conclusions were extracted for the algorithms which are able to produce results in short computational times, thus allowing for the creation of on-demand routes as dictated by daily standards, but also for the application of a functional and efficiently Hub&Spoke network for passenger transport. en
heal.advisorName Λυρίδης, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Κολέτσος, Ιωάννης el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 103 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα