dc.contributor.author |
Παπαχαραλάμπους, Νικόλαος
|
el |
dc.date.accessioned |
2018-08-24T07:26:34Z |
|
dc.date.available |
2018-08-24T07:26:34Z |
|
dc.date.issued |
2018-08-24 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47446 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.8423 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Οικονομοτεχνική |
el |
dc.subject |
Σήραγγα |
el |
dc.subject |
Αξιολόγηση |
el |
dc.subject |
Κόστος |
el |
dc.subject |
Αυτοκινητόδρομος |
el |
dc.subject |
Underground |
en |
dc.subject |
Tunnel |
en |
dc.subject |
Analysis |
en |
dc.subject |
Financial |
en |
dc.subject |
Highways |
en |
dc.title |
Οικονομοτεχνική αξιολόγηση κόστους κατασκευής και χρήσης μεταξύ σήραγγας και ανοιχτής οδού |
el |
dc.contributor.department |
Σχεδιασμός και Κατασκευή Υπογείων Έργων |
el |
heal.type |
masterThesis |
|
heal.classification |
Μηχανική |
el |
heal.classification |
Οικονομικά |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2018-07-05 |
|
heal.abstract |
Θέμα της παρούσας μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας είναι η οικονομοτεχνική αξιολόγηση έργων υποδομής. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται η παρουσίαση των στοιχείων που συνθέτουν τα κόστη και τα οφέλη τόσο των επιφανειακών όσο και των υπόγειων χαράξεων εθνικών αυτοκινητοδρόμων, και επιχειρείται η σύγκριση αυτών.
Η εργασία αποτελείται από τρία μέρη. Στο πρώτο μέρος παρουσιάζονται διάφορες μέθοδοι οικονομικής αξιολόγησης επενδύσεων, με ιδιαίτερη έμφαση να δίδεται σε αυτές που θα χρησιμοποιηθούν στην παρούσα εργασία.
Στο δεύτερο μέρος, γίνεται μια εκτενέστερη παρουσίαση του κόστους ζωής των οδικών έργων. Λόγω της φύσης των έργων αυτών, αναλύεται εκτός από το άμεσα οικονομικό κόστος, το έμμεσα οικονομικό ή μη οικονομικό κόστος τους. Στη συνέχεια, η παρούσα εργασία επικεντρώνεται στο κόστος κατασκευής και συντήρησης των δύο πιθανών σεναρίων. Ακόμη, πραγματοποιείται η αντίστοιχη παρουσίαση και ανάλυση των ωφελειών που δύναται να προσφέρουν οι δύο πιθανές λύσεις, τόσο για τα οικονομικά οφέλη, όσο και για τα μη μετρήσιμα με οικονομικούς όρους οφέλη.
Στο τρίτο και τελευταίο μέρος της εργασίας, καταστρώνεται το πλαίσιο εντός του οποίου θα γίνει η ανάλυση, με την επιλογή των κατάλληλων τιμών και παραμέτρων, που καθορίζουν το κόστος ενός οδικού έργου. Ακόμη, επιχειρείται η οικονομική αξιολόγηση του επενδυτικού σχεδίου με τη χρήση σχετικών κριτηρίων (NPV) και με μεταβλητή ποσότητα αυτή του κυκλοφοριακού φόρτου. Έτσι, αναδεικνύεται το κατά περίπτωση όφελος της μίας λύσης έναντι της άλλης καθώς και η ευαισθησία συνολικά της επένδυσης στις μεταβολές του κυκλοφοριακού φόρτου μεταξύ των δύο σεναρίων. Ακόμα υπολογίζεται το σημείο ισορροπίας των δύο λύσεων ως προς την χιλιομετρική τους σχέση. |
el |
heal.advisorName |
Μπενάρδος, Ανδρέας |
el |
heal.committeeMemberName |
Νομικός, Παύλος |
el |
heal.committeeMemberName |
Δαμίγος, Δημήτριος |
el |
heal.academicPublisher |
Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
115 |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|