dc.contributor.author | Ζωγράφου, Άρτεμις | el |
dc.contributor.author | Zografou, Artemis | en |
dc.date.accessioned | 2018-09-04T10:07:51Z | |
dc.date.available | 2018-09-04T10:07:51Z | |
dc.date.issued | 2018-09-04 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47502 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15707 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Μηχανική μάθηση | el |
dc.subject | EEG signals | en |
dc.subject | Διεπαφή εγκεφάλου-υπολογιστή | el |
dc.subject | Ηλεκτροεγκεφαλικά σήματα | el |
dc.subject | Βιοσήματα | el |
dc.subject | EOG signals | en |
dc.subject | Signal preprocessing | en |
dc.subject | Machine learning | en |
dc.subject | Brain computer - Interface (BCI) | en |
dc.subject | Classification | en |
dc.subject | Application demo car | en |
dc.title | Ανάλυση EEG και EOG σημάτων με ευφυείς τεχνικές για τηλεκίνηση RC αμαξιδίου | el |
dc.title | Analysis of EEG and EOG signals for remote control of an experimental vehicle | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Μηχανική μάθηση | el |
heal.classification | Machine learning | en |
heal.classification | Διεπαφή εγκεφάλου-υπολογιστή | el |
heal.classification | Ηλεκτροεγκεφαλικά σήματα | el |
heal.classification | Βιοσήματα | el |
heal.classification | EEG | en |
heal.classification | EOG | en |
heal.classification | Brain computer interface | en |
heal.classification | Biosignals | en |
heal.classification | Signal processing | en |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2018-03-28 | |
heal.abstract | Στη διπλωματική εργασία αυτή μελετήθηκαν τα EEG και EOG σήματα του ανθρώπινου εγκεφάλου με στόχο την δημιουργία μίας διεπαφής ανθρώπου υπολογιστή (BCI: Brain Computer Interface). Συγκεκριμένα, ερευνήθηκαν τα σήματα εκείνα που σχετίζονται με τις κινήσεις των ματιών. Η διεπαφή που δημιουργήθηκε αποτελεί μία εφαρμογή πραγματικού χρόνου με την οποία ο χρήστης έχει την δυνατότητα βασικού τηλεχειρισμού ενός μικρού αμαξιού μόνο με τις κινήσεις των ματιών του. Το σύστημα που δημιουργήθηκε αποτελείται από το σύστημα απόφασης και την σύνδεση του με το αμαξάκι. Όσων αφορά το σύστημα απόφασης αποτελείται συνολικά από 4 στάδια: την καταγραφή των σημάτων, την προεπεξεργασία τους, την εξαγωγή των κατάλληλων χαρακτηριστικών από αυτά και την ταξινόμηση τους. Ο διαχωρισμός των σημάτων γίνεται σε 4 κλάσεις, ανάλογα με την κίνηση του ματιού που έχει εκτελέσει ο χρήστης, ανοιχτά/κλειστά μάτια και οριζόντια κίνηση των ματιών δεξιά/ αριστερή. Για τον σκοπό αυτό υλοποιήθηκε μία αλυσίδα από 3 SVM, καθένα εκπαιδευμένο για την ταξινόμηση διαφορετικής κίνησης. Στην συνέχεια, οι 4 αυτές κλάσεις αντιστοιχούνται μέσω κατάλληλης διεπαφής σε 4 απλές κινήσεις του μικρού αμαξιδίου. Κατά συνέπεια φαίνεται ότι, το προαναφερόμενο σύστημα έχει την δυνατότητα, ανάλογα με τα εισερχόμενα δεδομένα, να αποφασίζει ποια κίνηση έχει εκτελεστεί από τον χρήστη και να την μεταφράζει στην αντίστοιχη κίνηση του αμαξιδίου. | el |
heal.abstract | In this diploma thesis, we study the EEG and EOG signals of the human brain in order to create a Brain - Computer Interface (BCI). In particular, the signals that were examined are those related to eye movement. The proposed interface constitutes a real-time application, which enables the user to control a demo car only via eye movements. The whole system consists of 2 main parts: the decision making subsystem and the connection between the latter and the demo car. The decision making system is made up of 4 stages: the recording of the signals, the preprocessing of the signals, the feature extraction and finally the classification. More specifically, the classification is conducted in 4 classes, corresponding to a particular eye movement: open eyes/close eyes, right and left movement of the eyes. For this purpose a chain of 3 SVMs is implemented, each one trained to recognize a specific movement. Subsequently, the 4 aforementioned classes are matched to 4 simple movements of the demo car. Thus it is clear that the aforementioned system is capable of deciding which eye movement has been made, based on the input data, and translate it to a corresponding action of the car. | en |
heal.advisorName | Σταφυλοπάτης, Ανδρέας Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Σταφυλοπάτης, Ανδρέας Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Στάμου, Γιώργος | el |
heal.committeeMemberName | Νικήτα, Κωνσταντίνα | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Συστημάτων Μετάδοσης Πληροφορίας και Τεχνολογίας Υλικών. Εργαστήριο Ευφυών Επικοινωνιών και Δικτύων Ευρείας Ζώνης | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 86 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: