dc.contributor.author | Μίχου-Αρχιμανδρίτου, Υπατία | el |
dc.contributor.author | Michou-Archimandritou, Ypatia | en |
dc.date.accessioned | 2018-09-10T09:38:44Z | |
dc.date.available | 2018-09-10T09:38:44Z | |
dc.date.issued | 2018-09-10 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47557 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15714 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Κόστος οδικών ατυχημάτων | el |
dc.subject | Κοινωνικοί δείκτες | el |
dc.subject | Οικονομικοί δείκτες | el |
dc.subject | Πολλαπλή γραμμική παλινδρόμηση | el |
dc.subject | Συγκριτική διερεύνηση | el |
dc.subject | Social indicators | en |
dc.subject | Economic indicators | en |
dc.subject | Comparative investigation | en |
dc.subject | Road accidents cost | en |
dc.subject | Multiple linear regression | en |
dc.title | Συγκριτική διερεύνηση του κόστους των οδικών ατυχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση | el |
dc.title | Comparative investigation of road accidents cost in the European Union | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Οδική ασφάλεια | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2018-07-18 | |
heal.abstract | Στόχος της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας είναι η συγκριτική διερεύνηση του κόστους των νεκρών και των σοβαρά τραυματισμένων στα οδικά ατυχήματα και συγκεκριμένα η συσχέτιση τους με κοινωνικούς, συγκοινωνιακούς και οικονομικούς δείκτες στα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Για την ανάλυση, αξιοποιήθηκαν στοιχεία από διάφορες διεθνείς πηγές και αναπτύχθηκε ενιαία βάση δεδομένων με στοιχεία για όλα τα κράτη για το ποσοστό χρήσης επιβατικών οχημάτων, το κατά κεφαλήν Α.Ε.Π., τον πληθυσμό, τον αριθμό νεκρών στα οδικά ατυχήματα, τις αυτοκτονίες, τον αριθμό επιβατικών οχημάτων, τον οικονομικό δείκτη Misery Index και άλλους για το έτος 2015. Με την μέθοδο της στατιστικής ομαδοποίησης (two-step cluster) πραγματοποιήθηκε ο διαχωρισμός των κρατών σε τρεις ομάδες (οικονομικά ισχυρά, οικονομικά αδύναμα, πληθυσμιακά μεγάλα). Εφαρμόστηκε μοντέλο πολλαπλής γραμμικής παλινδρόμησης τόσο για το σύνολο των κρατών, όσο και για τις επιμέρους ομάδες. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η αύξηση του ποσοστού χρήσης επιβατικών οχημάτων οδηγεί σε μείωση του κόστους ατυχήματος, ενώ αντίθετα η αύξηση του οικονομικού δείκτη Misery Index οδηγεί σε αύξηση του κόστους. Επιπλέον, στα οικονομικά ισχυρά κράτη παρατηρείται υψηλότερο κόστος ατυχήματος σε σχέση με τις άλλες δύο ομάδες. | el |
heal.abstract | The objective of this Diploma Thesis is the comparative investigation of road accidents cost in the European Union and its correlation with social, economic and transport indicators. For this analysis, data from various international sources were exploited and a common database was developed, containing data about the rate of passenger cars use, GDP per capita, population, road accidents fatalities, suicides, number of passenger cars, Misery Index and other for the year 2015. With the use of two-step cluster analysis, the countries were classified in three groups (economically strong, economically weak, large population). Multiple Linear Regression Models were developed and applied for all European countries tested and also for the three groups. The results led to a conclusion that an increase of the rate of passenger cars use leads to a decrease of the accident cost, while an increase of Misery Index leads to an increase of the accident cost. Furthermore, in economically strong countries higher accident cost is observed in comparison to the other two groups. | en |
heal.advisorName | Γιαννής, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Γκόλιας, Ιωάννης | el |
heal.committeeMemberName | Βλαχογιάννη, Ελένη | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 97 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: