dc.contributor.author |
Σωμαράκη, Ευτυχία
|
el |
dc.contributor.author |
Somaraki, Eftychia
|
en |
dc.date.accessioned |
2018-09-13T09:42:41Z |
|
dc.date.available |
2018-09-13T09:42:41Z |
|
dc.date.issued |
2018-09-13 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47579 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15725 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Σήραγγες |
el |
dc.subject |
Αριθμητικές αναλύσεις |
el |
dc.subject |
Πεταλοειδείς σήραγγες |
el |
dc.subject |
Υπόγεια έργα |
el |
dc.subject |
Αλληλεπίδραση |
el |
dc.subject |
Tunnels |
en |
dc.subject |
Numerical analysis |
en |
dc.subject |
Non-circular tunnels |
en |
dc.subject |
Underground works |
en |
dc.subject |
Interaction |
en |
dc.title |
Αριθμητική διερεύνηση της αλληλεπίδρασης δίδυμων πεταλοειδών σηράγγων μέσω διδιάστατων αναλύσεων |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Γεωτεχνική μηχανική |
el |
heal.classificationURI |
http://data.seab.gr/concepts/cb16f7de16f322f2114874eda44f02fe72165c84 |
|
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2018-07-12 |
|
heal.abstract |
Οι σύγχρονες απαιτήσεις των αστικών κέντρων για δημιουργία αξιοποιήσιμου χώρου, καθώς και η ανάγκη βελτίωσης των συγκοινωνιακών δικτύων, έχουν καταστήσει αναγκαία την ανάπτυξη και κατασκευή υπογείων έργων ευρείας κλίμακας. Τέτοιου είδους έργα είναι και οι δίδυμες σήραγγες που χαρακτηρίζονται από αυξημένες απαιτήσεις ασφάλειας και λειτουργικότητας. Ένα βασικό αλλά σύνθετο φαινόμενο που παρουσιάζεται σε αυτά τα τεχνικά έργα και καλείται να αντιμετωπίσει ο μελετητής μηχανικός, είναι αυτό της αλληλεπίδρασης των δύο κλάδων μίας δίδυμης σήραγγας.
Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται την διερεύνηση και ποσοτικοποίηση του φαινομένου της αλληλεπίδρασης μεταξύ των δύο κλάδων δίδυμων πεταλοειδών σηράγγων. Αρχικά παρουσιάζεται μία βιβλιογραφική ανασκόπηση βασικών ερευνών και εργασιών που αφορούν το συγκεκριμένο θέμα, και γίνεται μία αναφορά στα θεωρητικά στοιχεία που διέπουν το συγκεκριμένο φαινόμενο και χρησιμοποιούνται στις αναλύσεις της παρούσας εργασίας. Στη συνέχεια παρατίθενται τα αριθμητικά προσομοιώματα που κατασκευάστηκαν με την βοήθεια του κώδικα πεπερασμένων στοιχείων Abaqus ver14, καθώς και οι παράμετροι, σταθερές και μεταβλητές, που χρησιμοποιήθηκαν στην διαδικασία των παραμετρικών, διδιάστατων αριθμητικών αναλύσεων. Οι βασικές μεταβλητές παράμετροι, η επίδραση των οποίων μελετάται ως προς το φαινόμενο της αλληλεπίδρασης μεταξύ δίδυμων σηράγγων, είναι η ποιότητα της βραχόμαζας στην οποία διανοίγονται οι σήραγγες, το πλάτος του πυλώνα, ο βαθμός αποτόνωσης των σηράγγων καθώς και το κριτήριο αστοχίας της βραχόμαζας που χρησιμοποιείται. Τα αποτελέσματα που εξάγονται από τις παραπάνω παραμετρικές αναλύσεις επικεντρώνονται κατά κύριο λόγο στις αναπτυσσόμενες αξονικές δυνάμεις της άμεσης υποστήριξης από εκτοξευόμενο σκυρόδεμα, και στον τρόπο που επηρεάζονται αυτές από τις διάφορες μεταβλητές παραμέτρους. Επίσης μελετάται και η επίδραση αυτών στις τάσεις της περιβάλλουσας βραχόμαζας. Τα αποτελέσματα των εν λόγω αναλύσεων υποδεικνύουν ότι η κατασκευή της νέας σήραγγας ασκεί σημαντική επιρροή στα εντατικά μεγέθη της υφιστάμενης. Στην εξάλειψη του φαινομένου της αλληλεπίδρασης συμβάλλει η αύξηση του πλάτους του πυλώνα, η βελτίωση της ποιότητας της βραχόμαζας και η μείωση του συντελεστή αποτόνωσης. |
el |
heal.abstract |
The requirement of the modern urban centers in creating space, and also the increasing need of improved transport networks, have made the development and building of large scale underground projects necessary. These types of projects include the twin deep tunnels which are characterized by increased safety and functionality demands. A basic but complex phenomenon that occurs in these types of underground structures and the design engineer has to face, is the interaction of the two branches of a twin tunnel. The current thesis deals with the investigation and the quantification of the interaction between the two branches of a twin non circular tunnel. At first, a literature review related with this phenomenon is performed, and then the theoretical elements which are being used in the numerical analyses are being presented. Afterwards, the numerical models constructed with the finite element code Abaqus ver14, are being featured and the parameters (constants and variables) which are being used in the two-dimensional parametric numerical analyses, are being listed. The basic variable parameters, whose influence on the twin tunnel interaction phenomenon is being examined, are the rockmass quality, the pillar width, the deconfinement ratio and the failure criterion of the rockmass. The exported results from these two-dimensional numerical analyses mainly focus in the axial forces that are being developed on the shotcrete support of the two tunnels. The effect of the variable parameters on these internal forces of the shotcrete, as well as on the stress of the surrounding rockmass, is being studied. The results of the current thesis indicate that the construction of a new tunnel significantly affects the loads and internal forces on the support of the existing tunnel. The increase of the pillar width, the improvement of geotechnical conditions and the reduction of the deconfinement ratio, all contribute to the elimination of the interaction effect. |
en |
heal.advisorName |
Καββαδάς, Μιχαήλ |
el |
heal.committeeMemberName |
Παπαδημητρίου, Αχιλλέας |
el |
heal.committeeMemberName |
Καββαδάς, Μιχαήλ |
el |
heal.committeeMemberName |
Τσιαμπάος, Γεώργιος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Γεωτεχνικής |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
100 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
true |
|