dc.contributor.author | Μήττας, Γεώργιος | el |
dc.contributor.author | Mittas, Georgios | en |
dc.date.accessioned | 2018-09-17T10:06:27Z | |
dc.date.available | 2018-09-17T10:06:27Z | |
dc.date.issued | 2018-09-17 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47607 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.8600 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Γεωπληροφορική” | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Αυθαίρετα | el |
dc.subject | Εκτίμηση ακινήτων | el |
dc.subject | Φορολογία ακινήτων | el |
dc.subject | Informal Real Estate | en |
dc.subject | Land administration | en |
dc.subject | Formalization | en |
dc.subject | Market value | en |
dc.title | Ανάλυση της διαδικασίας ρύθμισης αυθαιρέτων κατά τους Ν. 4178/2013 & 4495/2017 και του κόστους κατοχής και πώλησης ακίνητης περιουσίας | el |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | ΜΗΧΑΝΙΚΗ. ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΑΚΙΝΗΤΩΝ | el |
heal.access | campus | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2018-06-29 | |
heal.abstract | Κατά τον τελευταίο αιώνα στην Ελλάδα η αυξανόμενη ζήτηση για αστικό (οικιστικό και βιομηχανικό) χώρο έχει οδηγήσει σε ανεξέλεγκτη οικιστική ανάπτυξη και αυθαίρετη κατασκευή κατοικιών. Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος εκτιμά ότι υπάρχουν πάνω από ένα εκατομμύριο αυθαίρετα ακίνητα σε περιοχές εκτός σχεδίου σε όλη την Ελλάδα, οι οποίες κατασκευάζονται χωρίς οικοδομικές άδειες ως αποτέλεσμα της φτώχειας, της μετανάστευσης, της έλλειψης οικονομικά προσιτών κατοικιών και την απουσία πολεοδομικών σχεδίων. Έχουν γίνει πολλές προσπάθειες για την επίτευξη ενός καλυτέρου αστικού περιβάλλοντος και την εξάλειψη του φαινομένου της αυθαίρετης δόμησης με τον ευκολότερο δυνατό τρόπο. Συγκεκριμένα, διάφορες πρόσφατες πρωτοβουλίες για την νομιμοποίηση αυθαίρετων ακίνητων έχουν υλοποιηθεί στην Ελλάδα τα τελευταία 8 χρόνια, προκειμένου να διαμορφωθεί μια βιώσιμη διαχείριση της γης που θα προστατεύει το περιβάλλον, θα ενθαρρύνει, να διασφαλίσει, να κατοικήσει και να προωθήσει την οικονομική ανάπτυξη . Τον Σεπτέμβριο του 2013, η ελληνική κυβέρνηση εισήγαγε νόμο 4178/2013: για την αντιμετώπιση αυτού του θέματος, ο οποίος ήταν σε ισχύ έως τις 5/11/2017. Στη συνέχεια εγκρίθηκε νέος Νόμος (4495/2017) και εξακολουθεί να ισχύει έως σήμερα. Οι νόμοι αυτοί απέτυχαν να επισημοποιήσουν και να λύσουν το πρόβλημα της ανεπίσημης ανάπτυξης με γρήγορο, συνεκτικό και προσιτό τρόπο, καθώς δημιουργούν πρόσθετο κόστος και γραφειοκρατία. Σε αυτή τη μεταπτυχιακή εργασία παρουσιάζεται και περιγράφεται λεπτομερώς η διαδικασία υπαγωγής για τα ακίνητα μελέτης. Αναφέρονται οι κατηγορίες αυθαίρετων κατασκευών σύμφωνα με το Ν. 4178/2013 & 4495/2017 καθώς και τα στάδια της δήλωσης υπαγωγής και τα απαραίτητα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την περαίωση της διαδικασίας. Εξετάζονται τέσσερα ακίνητα με διαφορετικές αυθαιρεσίες εντός αλλά και εκτός σχεδίου πόλεως. Στην συνέχεια για κάθε ένα ακίνητο εκτιμήθηκε η εμπορική του αξία με την συγκριτική μέθοδο αλλά και η αντικειμενική – φορολογική του αξία. Όλα τα κόστη διατήρησης και πώλησης του κάθε ακινήτου αναλύονται και παρουσιάζονται με λεπτομέρεια. Δεδομένου ότι οποιαδήποτε διαδικασία ρύθμισης αυθαίρετων ακινήτων εξαρτάται από την ικανότητα των πολιτών να πληρώνουν καθώς και από την προθυμία τους να συμμετάσχουν, γίνεται κατανοητό πως εξαιτίας της σοβαρής οικονομικής κρίσης, αλλά και της έλλειψης κινήτρων προς τους ιδιοκτήτες η συμμέτοχη δεν είναι η αναμενόμενη. Επιπροσθέτως, η βαριά φορολογία σε ετήσια βάση αλλά και σε επίπεδο εξόδων κατά την αγοραπωλησία καθιστούν ασύμφορη την διαδικασία τακτοποίησης, αφού αποτελεί ένα υψηλό πρόσθετο κόστος . Θα πρέπει λοιπόν άμεσα να μειωθούν τα φορολογικά έξοδα αλλά και τα έξοδα τακτοποίησης έτσι ώστε να καταστεί οικονομικά ασφαλής η κατοχή ακινήτων αλλά και να δοθεί κίνητρο για ενδεχόμενες επενδύσεις στα ακίνητα της Ελλάδας. | el |
heal.abstract | During the last century in Greece growing demand for urban (residential and industrial) space has resulted in unplanned residential development and informal dwelling construction. The Technical Chamber of Greece estimates that there are more than one million informal developments in non-planned areas across Greece, and built without building permits as a result of poverty, immigration, lack of affordable housing, as well as inefficient land administration and planning. Several efforts have been devoted to achieve a better urban environment and eliminate the phenomenon of informal development with a convenient way. Specifically, various recent initiatives in terms of formalization of the informal development have been implemented in Greece during the last 8 years in order to formulate a sustainable land management that will protect the environment, encourage secure tenure and promote economic growth. In September 2013, the Greek government introduced the recent Law 4178/2013 “Addressing Informal Development and Environmental Balancing Provisions” to address this issue. The Law has rather failed in formalizing and solving the problem of informal development in a fast, inclusive and affordable manner, as it has created additional costs and bureaucracy. But, the Law has introduced a key improvement to the formalization process, the environmental balancing measures, to comply with the Greek Constitution. In this master thesis a detailed presentation and description of the formalization process of the informal development in Greece is presented according to the recent law. The categories of informal housing as of Law 4178/2013 & 4495/2017 are presented as well as the stages of the formalization statement and the necessary supporting documents. Four case studies are presented that include properties with informalities. The market value of these assets is estimated through the comparative method and investment method. All annual and one-off costs (in case the property is sold) of each asset are calculated in detail. Since any formalization project depends on people’s ability to pay and their willingness to participate, it must be mentioned that the recent formalization project in Greece was initiated during the severe economic crisis and was accompanied by high penalties without any real benefits for the residents. The formalization process is assessed in terms of times and costs based on these four case studies in order to evaluate whether the procedure is fast, inclusive and affordable to all participants. | en |
heal.advisorName | Πότσιου, Χρυσή | el |
heal.committeeMemberName | Ιωαννίδης, Χαράλαμπος | el |
heal.committeeMemberName | Σαγιάς, Ιωάννης | el |
heal.committeeMemberName | Πότσιου, Χρυσή | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 191 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: