HEAL DSpace

Διερεύνηση σχεδίων βιώσιμης κινητικότητας σε πανεπιστημιουπόλεις της Μεσογείου

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κακριδώνη, Ελισάβετ el
dc.contributor.author Kakridoni, Elisavet en
dc.date.accessioned 2018-09-20T09:24:13Z
dc.date.available 2018-09-20T09:24:13Z
dc.date.issued 2018-09-20
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47627
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15428
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Σχέδια βιώσιμης κινητικότητας el
dc.subject Ευρωπαϊκά πανεπιστήμια el
dc.subject Συνεπιβατισμός el
dc.subject Ερωτηματολόγια el
dc.subject Μεταφορές el
dc.subject Transportation en
dc.subject Carpooling el
dc.subject Sustainable mobility plans el
dc.subject European universities en
dc.subject Questionnaires en
dc.title Διερεύνηση σχεδίων βιώσιμης κινητικότητας σε πανεπιστημιουπόλεις της Μεσογείου el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Transportation en
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2001008994
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2018-07-18
heal.abstract Αντικείμενο της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας αποτελεί η διερεύνηση σχεδίων βιώσιμης κινητικότητας σε Πανεπιστημιουπόλεις της Μεσογείου. Πιο συγκεκριμένα, εξετάσθηκε η κρίση των ερωτηθέντων όσον αφορά στα προβλήματα κινητικότητας, τα μέτρα βελτίωσης που προτείνονται, με βάση πάντα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους, όπως ηλικία, φύλο, ετήσιο εισόδημα, κ.λπ. Για τη συλλογή των απαραίτητων στοιχείων χρειάστηκε η δημιουργία και η συμπλήρωση στη συνέχεια ενός ερωτηματολογίου 30 ερωτήσεων, το οποίο προωθήθηκε σε 7 διαφορετικά Πανεπιστημιακά συγκροτήματα χωρών της Μεσογείου. Η ανάλυση διεξήχθη σε τρία στάδια: • Περιγραφική Στατιστική • Ανάλυση Παραγόντων • Γραμμική Παλινδρόμηση. Από την περιγραφική στατιστική, προέκυψαν συμπεράσματα σχετικά με τις προτιμήσεις, τη δυσαρέσκεια και τις επιθυμίες των ερωτηθέντων στην κυκλοφοριακή πραγματικότητα από/προς και εντός των Πανεπιστημίων, καθώς και πληροφορίες σχετικά με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους(φύλο/ηλικία). Εν συνεχεία, ύστερα από την ανάλυση παραγόντων εξήχθησαν οι κατάλληλες μεταβλητές, οι οποίες καθορίζουν τους σημαντικότερους παράγοντες ανάμεσα στα προβλήματα κινητικότητας και στα μέτρα βελτίωσής τους. Χρησιμοποιώντας, τέλος τις παραπάνω μεταβλητές αναπτύχθηκαν μοντέλα πολλαπλής γραμμικής παλινδρόμησης ,τα οποία καταδεικνύουν τη μεταβολή των σημαντικότερων εξ’ αυτών. Τα αποτελέσματα της έρευνας, παρουσίασαν ιδιαίτερης σημασίας το πρόβλημα της στάθμευσης γενικότερα και ιδιαίτερα του I.X. αυτοκινήτου, αλλά και εξαιρετικά σημαντικά τα μέτρα που προτείνονται για την εφαρμογή της, όσον αφορά στο ιδιωτικό όχημα καθώς και το ποδήλατο. Επιπλέον, σε δεύτερη θέση βρίσκεται η ήπια μετακίνηση, δηλαδή η έλλειψη συνθηκών χρήσης ποδηλάτου και πεζής μετακίνησης, και ακολούθως η ηλικία και το φύλο των ερωτώμενων. Κρίσιμες για την έρευνα παράμετροι αποδείχθηκαν ο χρόνος μετακίνησης, η ασφάλεια και η δυνατότητα ευελιξίας, η άνεση, το κόστος, η αξιοπιστία. Τα παραπάνω αποτελέσματα συντελούν ένα πρώτο βήμα για περαιτέρω έρευνα ύστερα από την υλοποίηση των μέτρων αναβάθμισης της κυκλοφορίας που προτείνονται, έτσι ώστε να υπάρξει καταληκτικό συμπέρασμα σε σχέση με την διαφορετική κουλτούρα, υποδομή και πολιτιστική εξέλιξη κάθε χώρας της Μεσογείου στον τομέα των Μεταφορών. Κάτι τέτοιο θα ήταν εφικτό μέσα από τη διεξαγωγή μίας νέας έρευνας στις ίδιες Ευρωπαϊκές χώρες και τα Πανεπιστημιακά τους συγκροτήματα ύστερα από την πιλοτική εφαρμογή όσων αναφέρθηκαν παραπάνω. el
heal.abstract The aim of this diploma thesis is to investigate the attitudes of users for sustainable mobility projects in Mediterranean Universities, so that the necessary conclusions can be drawn for the disposal of the passengers in this direction as well as the criteria that affect their implementation. Sustainable mobility involves the shift for car usage to other modes of transport and the promotion of soft forms of transport and ride sharing. The survey was conducted electronically and on site via a questionnaire, which was completed exclusively by members of the 7 Mediterranean university communities. The data gathered were exploited and useful results were extracted regarding the preferences of the respondents for the various means of transport, their attitude to the mobility problems, as well as to the proposed measures of improving the traffic conditions. The importance of parameters, such as travel time, security and flexibility, comfort, cost, reliability, has been identified. en
heal.advisorName Βλαχογιάννη, Ελένη el
heal.committeeMemberName Γιαννής, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Βλαχογιάννη, Ελένη el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 91 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα