dc.contributor.author | Γαβαλάς, Ορέστης![]() |
el |
dc.contributor.author | Gavalas, Orestis![]() |
en |
dc.date.accessioned | 2018-09-24T10:09:37Z | |
dc.date.available | 2018-09-24T10:09:37Z | |
dc.date.issued | 2018-09-24 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47658 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15808 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Οδηγικός θυμός | el |
dc.subject | Επιθετική οδήγηση | el |
dc.subject | Ψυχολογία της οδήγησης | el |
dc.subject | Οδική ασφάλεια | el |
dc.subject | Θυμός | el |
dc.subject | Driving anger | en |
dc.subject | Road rage | el |
dc.subject | Aggressive driving | en |
dc.subject | Driving psychology | en |
dc.subject | Road safety | en |
dc.title | Η επιρροή του θυμού στην οδική συμπεριφορά και ασφάλεια | el |
dc.title | The effect of anger on driver behavior and safety | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Οδική ασφάλεια | el |
heal.classification | Road safety | en |
heal.classification | Driver behavior | en |
heal.classification | Οδική συμπεριφορά | el |
heal.language | el | |
heal.language | en | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2018-07-18 | |
heal.abstract | Ο στόχος της Διπλωματικής Εργασίας είναι η διερεύνηση της επιρροής του θυμού στην οδική συμπεριφορά και ασφάλεια. Για την επίτευξη αυτού του στόχου πραγματοποιήθηκε πείραμα σε προσομοιωτή οδήγησης και συμπλήρωση ερωτηματολογίων με την κλίμακα DAX σε δείγμα 125 οδηγών. Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν ομαδοποιήθηκαν με τη μέθοδο της παραγοντικής ανάλυσης σε συνιστώσες θυμού. Έπειτα αναπτύχθηκαν μοντέλα γραμμικής και λογαριθμογραμμικής παλινδρόμησης. Από την εφαρμογή των μοντέλων προκύπτει ότι οι άνδρες εμφανίζουν υψηλότερα επίπεδα οδηγικού θυμού από τις γυναίκες και πως ο θυμός μειώνεται με την αύξηση της ηλικίας. Η παρουσία θυμού σχετίζεται με την αύξηση της μέσης ταχύτητας, τη μείωση της χρονοαπόστασης από το προπορευόμενο όχημα και την αύξηση των πιθανοτήτων εμπλοκής σε ατύχημα και παραβίασης του ΚΟΚ. Ενώ η παρουσία συγχωρητικής διάθεσης και ανωτερότητας επιφέρει τα αντίστροφα αποτελέσματα. | el |
heal.abstract | The aim of the Diploma Thesis is to investigate the effect of anger on driver behavior and safety. In order to achieve this goal, a driving simulator experiment was conducted and a questionnaire including the DAX scale was filled in a sample of 125 drivers. The collected data were grouped into anger components using the factor analysis method. Subsequently, both linear and logarithmic regression models were developed. Valuable conclusions were reached including men demonstrating higher levels of driving anger as well as that anger decreases with increasing age. The presence of anger is related to the increase in average speed, the reduction of headway (measured in time) and the increase in the probability of being involved in an accident and a road traffic infringement. On the other hand, forgiveness and noble-mindedness lead to fundamentally opposite effects. | en |
heal.advisorName | Γιαννής, Γιώργος | el |
heal.advisorName | Παπαντωνίου, Παναγιώτης | el |
heal.committeeMemberName | Γιαννής, Γιώργος | el |
heal.committeeMemberName | Βλαχογιάννη, Ελένη | el |
heal.committeeMemberName | Γκόλιας, Ιωάννης | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής. Εργαστήριο Κυκλοφοριακής Τεχνικής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 120 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: