HEAL DSpace

Η επιρροή του θυμού στην οδική συμπεριφορά και ασφάλεια

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Γαβαλάς, Ορέστης el
dc.contributor.author Gavalas, Orestis en
dc.date.accessioned 2018-09-24T10:09:37Z
dc.date.available 2018-09-24T10:09:37Z
dc.date.issued 2018-09-24
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47658
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15808
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Οδηγικός θυμός el
dc.subject Επιθετική οδήγηση el
dc.subject Ψυχολογία της οδήγησης el
dc.subject Οδική ασφάλεια el
dc.subject Θυμός el
dc.subject Driving anger en
dc.subject Road rage el
dc.subject Aggressive driving en
dc.subject Driving psychology en
dc.subject Road safety en
dc.title Η επιρροή του θυμού στην οδική συμπεριφορά και ασφάλεια el
dc.title The effect of anger on driver behavior and safety en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Οδική ασφάλεια el
heal.classification Road safety en
heal.classification Driver behavior en
heal.classification Οδική συμπεριφορά el
heal.language el
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2018-07-18
heal.abstract Ο στόχος της Διπλωματικής Εργασίας είναι η διερεύνηση της επιρροής του θυμού στην οδική συμπεριφορά και ασφάλεια. Για την επίτευξη αυτού του στόχου πραγματοποιήθηκε πείραμα σε προσομοιωτή οδήγησης και συμπλήρωση ερωτηματολογίων με την κλίμακα DAX σε δείγμα 125 οδηγών. Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν ομαδοποιήθηκαν με τη μέθοδο της παραγοντικής ανάλυσης σε συνιστώσες θυμού. Έπειτα αναπτύχθηκαν μοντέλα γραμμικής και λογαριθμογραμμικής παλινδρόμησης. Από την εφαρμογή των μοντέλων προκύπτει ότι οι άνδρες εμφανίζουν υψηλότερα επίπεδα οδηγικού θυμού από τις γυναίκες και πως ο θυμός μειώνεται με την αύξηση της ηλικίας. Η παρουσία θυμού σχετίζεται με την αύξηση της μέσης ταχύτητας, τη μείωση της χρονοαπόστασης από το προπορευόμενο όχημα και την αύξηση των πιθανοτήτων εμπλοκής σε ατύχημα και παραβίασης του ΚΟΚ. Ενώ η παρουσία συγχωρητικής διάθεσης και ανωτερότητας επιφέρει τα αντίστροφα αποτελέσματα. el
heal.abstract The aim of the Diploma Thesis is to investigate the effect of anger on driver behavior and safety. In order to achieve this goal, a driving simulator experiment was conducted and a questionnaire including the DAX scale was filled in a sample of 125 drivers. The collected data were grouped into anger components using the factor analysis method. Subsequently, both linear and logarithmic regression models were developed. Valuable conclusions were reached including men demonstrating higher levels of driving anger as well as that anger decreases with increasing age. The presence of anger is related to the increase in average speed, the reduction of headway (measured in time) and the increase in the probability of being involved in an accident and a road traffic infringement. On the other hand, forgiveness and noble-mindedness lead to fundamentally opposite effects. en
heal.advisorName Γιαννής, Γιώργος el
heal.advisorName Παπαντωνίου, Παναγιώτης el
heal.committeeMemberName Γιαννής, Γιώργος el
heal.committeeMemberName Βλαχογιάννη, Ελένη el
heal.committeeMemberName Γκόλιας, Ιωάννης el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής. Εργαστήριο Κυκλοφοριακής Τεχνικής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 120 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα