dc.contributor.author | Καρώνη, Αικατερίνη | el |
dc.contributor.author | Karoni, Aikaterini | en |
dc.date.accessioned | 2018-09-25T11:19:17Z | |
dc.date.issued | 2018-09-25 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47676 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.9494 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Υπολογιστική Μηχανική” | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Αεροακουστική | el |
dc.subject | Μεδόθος Συνεχούς Συζυγούς | el |
dc.subject | Βελτιστοποίηση | el |
dc.subject | Πρόβλεψη θορύβου | el |
dc.subject | Μονόπολο | el |
dc.subject | Aeroacoustic | el |
dc.subject | Adjoint | el |
dc.subject | Optimization | el |
dc.subject | Noise | el |
dc.subject | OpenFOAM | el |
dc.title | Αεροακουστική Πρόβλεψη Θορύβου & Βελτιστοποίηση Μορφής με χρήση της Συνεχούς Συζυγούς Μεδόθου | el |
dc.title | Aeroacoustic Noise Prediction & Continuous Adjoint-based Shape Optimization | en |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | ΑΕΡΟΑΚΟΥΣΤΙΚΗ | el |
heal.classification | ΛΟΓΙΣΜΟΣ ΜΕΤΑΒΟΛΩΝ ΚΑΙ ΒΕΛΤΙΣΤΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ, ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ | el |
heal.classification | AEROACOUSTICS | en |
heal.classification | Optimization | en |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/8af27a649d2adad191e9a4d12e3c2015e23135c9 | |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/3188e1c9b184788d02279e9b398c81228c5a9906 | |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/8af27a649d2adad191e9a4d12e3c2015e23135c9 | |
heal.classificationURI | http://skos.um.es/unescothes/C02848 | |
heal.dateAvailable | 2019-09-24T21:00:00Z | |
heal.language | el | |
heal.language | en | |
heal.access | embargo | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2018-07-16 | |
heal.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία αποτελείται από δύο τμήματα. Το πρώτο σχετίζεται με την χρήση της Μεθόδου του Ολοκληρώματος Kirchhoff για την πρόβλεψη θορύβου. Συγκεκριμένα, υπολογίζεται σε έναν δέκτη ο θόρυβος που παράγεται από απλές ακουστικές πηγές (μονόπολα, δίπολα). Η μέθοδος προγραμματίστηκε σε FORTRAN. H ορθότητα του κώδικα ελέγχεται μέσω της σύγκρισης των αποτελεσμάτων (πίεση στον δέκτη) που προέκυψαν μέσω του Kirchhoff ολοκληρώματος, με αυτά που προέκυψαν από τις υπάρχουσες αναλυτικές εξισώσεις για μονόπολο και δίπολο. Στην συνέχεια πραγματοποιείται βελτιστοποίηση της θέσης της πηγής, έχοντας θέσει μια επιθυμητή χρονοσειρά πίεσης-στόχου στην θέση του δέκτη. Έχοντας προγραμματίσει και παραγωγίσει το ολοκλήρωμα Kirchhoff, η σύζευξή του με CFD με στόχο την αεροακουστική βελτιστοποίηση, μπορεί να είναι αντικείμενο μελλοντικής εργασίας. Το δεύτερο μέρος της εργασίας πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις της BMW στο Μόναχο. Καταρχάς πραγματοποιήθηκε ενσωμάτωση του αναπτυχθέντος στην Μονάδα Παράλληλης Υπολογιστικής Ρευστοδυναμικής & Βελτιστοποίησης (ΜΠΥΡ&Β) επιλύτη της ροής και του συνεχούς συζυγούς επιλύτη στο λογισμικό βελτιστοποίησης μορφής της BMW, "ShapeModule". O κώδικας της ΜΠΥΡ&Β είναι υπεύθυνος για τον υπολογισμό των παραγώγων ευαισθησίας (δηλ. των παραγώγων της επιλεγείσας από τον σχεδιαστή αντικειμενικής συνάρτησης ως προς τις μεταβλητές σχεδιασμού που καθορίζουν το σχήμα της υπό βελτιστοποίηση γεωμετρίας), ενώ οι μετατοπίσεις των επιφανειακών κόμβων του πλέγματος υπολογίζονται από το ShapeModule χρησιμοποιώντας την τεχνική μορφοποίησης πλέγματος, γνωστή ως Vertex Morphing. Μετά την επιτυχή σύζευξη των δύο κωδίκων, πραγματοποιείται βελτιστοποίηση δύο γεωμετριών, συγκεκριμένα ενός αγωγού σχήματος S-bend και ενός HVAC (Heating, Ventilation and Air Conditioning) αγωγού επιβατικού αυτοκινήτου, χρησιμοποιώντας δύο αντικειμενικές συναρτήσεις. Η πρώτη εξ αυτών στοχεύει στην ελαχιστοποίηση των απωλειών ολικής πίεσης μεταξύ εισόδου και εξόδου, ενώ η δεύτερη σχετίζεται με την παραγωγή θορύβου και στοχεύει στην ελαχιστοποίησή του μέσω της ελαχιστοποίησης του τυρβώδους ιξώδους. | el |
heal.sponsor | The present thesis is divided in two parts. The rst part deals with the use of the Kirchho Integral Method for aeroacoustic noise prediction. Simple noise sources are introduced and the noise perceived by a receiver is computed. The corresponding software was programmed in FORTRAN. The code is validated by comparing the results (i.e. pressure at the receiver) obtained through the Kirchho integral to those given by the existing analytical equations for monopoles and dipoles. Optimization of the source (monopole and dipole) position is additionally performed, after setting a desired "target" pressure time-series at the receiver. Having implemented and di erentiated the KI, its coupling with CFD for aeroacoustic shape optimization could be the subject of a future work. The second part of this thesis re ects work carried out at the BMW premises in Munich. Firstly, the ow and continuous adjoint solvers developed by the PCOpt/ NTUA and programmed in the OpenFOAM environment are coupled with the BMW optimization software "ShapeModule". The PCOpt/NTUA code is responsible for computing the sensitivities (i.e. the derivatives of the objective function chosen by the designer, with respect to the design variables determining the shape of the geometry being optimized), whereas the surface node displacements are computed by ShapeModule using the node-based optimization method known as Vertex Morphing. After the successful coupling, two geometries are optimized, namely an S-bend duct and an HVAC (Heating, Ventilation and Air Conditioning) duct of a passenger car, using two objective functions. The rst one aims at the minimization of the total pressure losses between inlet and outlet, whereas the second one is a surrogate, noise-related objective, which aims at minimizing noise related to turbulence by minimizing the turbulent viscosity. | en |
heal.sponsor | Η παρούσα μεταπτυχιακή εκπονήθηκε εν μέρει στην BMW Μονάχου | el |
heal.advisorName | Γιαννάκογλου, Κυριάκος | el |
heal.committeeMemberName | Γιαννάκογλου, Κυριάκος | el |
heal.committeeMemberName | Βουτσινάς, Σπυρίδων | el |
heal.committeeMemberName | Ριζιώτης, Βασίλειος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 126 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: