dc.contributor.author | Παχής, Άγγελος | el |
dc.contributor.author | Pachis, Angelos | en |
dc.date.accessioned | 2018-09-27T09:56:19Z | |
dc.date.available | 2018-09-27T09:56:19Z | |
dc.date.issued | 2018-09-27 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47691 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15678 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Θέρμανση φορτίου δεξαμενοπλοίου | el |
dc.subject | Μοντελοποίηση χώρων φορτίου | el |
dc.subject | Μεταφορά θερμότητας δεξαμενόπλοια | el |
dc.subject | Ροή ατμού σε αγωγούς | el |
dc.subject | Θερμικά κυκλώματα | el |
dc.subject | Cargo heating procedures on tankers | en |
dc.subject | Heat transfer Inside cargo tanks | en |
dc.subject | Steam flow in tubes | el |
dc.subject | Thermal circuits | el |
dc.subject | Cargo tanks modeling | el |
dc.title | Θέρμανση φορτίου δεξαμενοπλοίου | el |
dc.title | Modeling and simulation of the cargo heating procedures on crude oil tankers | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Μεταφορά θερμότητας | el |
heal.classification | Μηχανική των ρευστών | el |
heal.classification | Μοντελοποίηση και προσομοίωση | el |
heal.classification | Θερμοδυναμική | el |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/110ac37eff2b603f1775724ef374f54b7ba1ddc0 | |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/ac15ae00bf02fd98b004a5b92387f8804dae2def | |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/f85383fcd7c211714084d7fca897998d7d759c5d | |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/818b3f4597347b0748b1c62b91d4188d897dbb07 | |
heal.language | en | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2017-07-26 | |
heal.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στη μοντελοποίηση και προσομοίωση των διαδικασιών θέρμανσης του φορτίου που πραγματοποιούνται σε ένα σύγχρονο δεξαμενόπλοιο. Μέσω θερμικών υπολογισμών, το μοντέλο είναι σε θέση να προβλέψει τη θερμοκρασία του φορτίου καθ 'όλη τη διάρκεια του ταξιδιού, σε διαφορετικές συνθήκες καιρού και φόρτωσης. Η ανάπτυξη του μοντέλου πραγματοποιήθηκε στο περιβάλλον προγραμματισμού Matlab. Ο ακρογωνιαίος λίθος για τους απαραίτητους θερμικούς υπολογισμούς ήταν η μέθοδος δοκιμής και σφάλματος (trial and error method). Η θερμική ροή προς και από τις δεξαμενές του φορτίου μοντελοποιήθηκε με βάση την υπάρχουσα αναλογία μεταξύ θερμικού και ηλεκτρικού κυκλώματος. Στη συνέχεια, προσομοιώθηκε η λειτουργία του λέβητα αλλά και η ροή του ατμού στον κύριο αγωγό και στους θερμαντικούς σωλήνες (heating coils). Η ακρίβεια του μοντέλο επικυρώθηκε βάσει δεδομένων που προέρχονταν από δύο αδελφά πλοία (sister vessels) για δύο διαφορετικά ταξίδια. Τα δεδομένα τα οποία χρησιμοποιήθηκαν για τη διεκπεραίωση της εργασίας, αντλήθηκαν από τις Μεσημεριανές Αναφορές (Noon Reports) και από τα Ημερολόγια Θέρμανσης (Heating Logs) των πλοίων στο διάστημα αυτό. Τα αποτελέσματα προσομοίωσης του θερμικού μοντέλου, έδειξαν ικανοποιητική συμφωνία με τα διαθέσιμα δεδομένα και για τις δύο περιπτωσιολογικές μελέτες. | el |
heal.abstract | The present diploma thesis focuses on modelling and simulating the cargo heating procedures taking place on a modern tanker vessel. A methodology for predicting cargo temperature inside the cargo tanks is proposed. Through thermal calculations, the model is able to predict cargo temperature at any moment throughout the journey and at different weather and/or loading conditions. The implementation of the model was carried out in the programming environment Matlab. The present text covers the theoretical background of all the heat transfer phe- nomena occuring onboard, as well as a complete review of the calculation process the generated code follows. The cornerstone for the aforementioned thermal calculations was the trial and error method, which Matlab made feasible to deploy. Heat flow to and from the cargo tanks was modelled based on the existing analogy between thermal and electrical circuits. Finally, the developed model is validated based on data from two case studies of two sister vessels, provided by Thenamaris Inc., each representing a unique journey. Validation of the developed model showed satisfactory agreement with the available data for both case studies. Error in temperature prediction was in most cases of the order ◦−of 1 C. Average cargo temperature trajectories correspond well to those included in the case studies, for the vast part of each journey. At the end of the present work, an attempt to suggest an optimum heating sequence for one of the study cases is exhibited. The final product of this thesis can pose an indispensable tool in the hands of someone who would look to optimize, by minimizing fuel oil consumption, cargo heating through proper planning of cargo heating operations onboard. | en |
heal.advisorName | Κυρτάτος, Νικόλαος | el |
heal.committeeMemberName | Μαυράκος, Σπυρίδων | el |
heal.committeeMemberName | Καϊκτσής, Λάμπρος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής Μηχανολογίας. Εργαστήριο Ναυτικής Μηχανολογίας | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 127 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: