HEAL DSpace

Θέρμανση φορτίου δεξαμενοπλοίου

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Παχής, Άγγελος el
dc.contributor.author Pachis, Angelos en
dc.date.accessioned 2018-09-27T09:56:19Z
dc.date.available 2018-09-27T09:56:19Z
dc.date.issued 2018-09-27
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47691
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15678
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Θέρμανση φορτίου δεξαμενοπλοίου el
dc.subject Μοντελοποίηση χώρων φορτίου el
dc.subject Μεταφορά θερμότητας δεξαμενόπλοια el
dc.subject Ροή ατμού σε αγωγούς el
dc.subject Θερμικά κυκλώματα el
dc.subject Cargo heating procedures on tankers en
dc.subject Heat transfer Inside cargo tanks en
dc.subject Steam flow in tubes el
dc.subject Thermal circuits el
dc.subject Cargo tanks modeling el
dc.title Θέρμανση φορτίου δεξαμενοπλοίου el
dc.title Modeling and simulation of the cargo heating procedures on crude oil tankers en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Μεταφορά θερμότητας el
heal.classification Μηχανική των ρευστών el
heal.classification Μοντελοποίηση και προσομοίωση el
heal.classification Θερμοδυναμική el
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/110ac37eff2b603f1775724ef374f54b7ba1ddc0
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/ac15ae00bf02fd98b004a5b92387f8804dae2def
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/f85383fcd7c211714084d7fca897998d7d759c5d
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/818b3f4597347b0748b1c62b91d4188d897dbb07
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2017-07-26
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στη μοντελοποίηση και προσομοίωση των διαδικασιών θέρμανσης του φορτίου που πραγματοποιούνται σε ένα σύγχρονο δεξαμενόπλοιο. Μέσω θερμικών υπολογισμών, το μοντέλο είναι σε θέση να προβλέψει τη θερμοκρασία του φορτίου καθ 'όλη τη διάρκεια του ταξιδιού, σε διαφορετικές συνθήκες καιρού και φόρτωσης. Η ανάπτυξη του μοντέλου πραγματοποιήθηκε στο περιβάλλον προγραμματισμού Matlab. Ο ακρογωνιαίος λίθος για τους απαραίτητους θερμικούς υπολογισμούς ήταν η μέθοδος δοκιμής και σφάλματος (trial and error method). Η θερμική ροή προς και από τις δεξαμενές του φορτίου μοντελοποιήθηκε με βάση την υπάρχουσα αναλογία μεταξύ θερμικού και ηλεκτρικού κυκλώματος. Στη συνέχεια, προσομοιώθηκε η λειτουργία του λέβητα αλλά και η ροή του ατμού στον κύριο αγωγό και στους θερμαντικούς σωλήνες (heating coils). Η ακρίβεια του μοντέλο επικυρώθηκε βάσει δεδομένων που προέρχονταν από δύο αδελφά πλοία (sister vessels) για δύο διαφορετικά ταξίδια. Τα δεδομένα τα οποία χρησιμοποιήθηκαν για τη διεκπεραίωση της εργασίας, αντλήθηκαν από τις Μεσημεριανές Αναφορές (Noon Reports) και από τα Ημερολόγια Θέρμανσης (Heating Logs) των πλοίων στο διάστημα αυτό. Τα αποτελέσματα προσομοίωσης του θερμικού μοντέλου, έδειξαν ικανοποιητική συμφωνία με τα διαθέσιμα δεδομένα και για τις δύο περιπτωσιολογικές μελέτες. el
heal.abstract The present diploma thesis focuses on modelling and simulating the cargo heating procedures taking place on a modern tanker vessel. A methodology for predicting cargo temperature inside the cargo tanks is proposed. Through thermal calculations, the model is able to predict cargo temperature at any moment throughout the journey and at different weather and/or loading conditions. The implementation of the model was carried out in the programming environment Matlab. The present text covers the theoretical background of all the heat transfer phe- nomena occuring onboard, as well as a complete review of the calculation process the generated code follows. The cornerstone for the aforementioned thermal calculations was the trial and error method, which Matlab made feasible to deploy. Heat flow to and from the cargo tanks was modelled based on the existing analogy between thermal and electrical circuits. Finally, the developed model is validated based on data from two case studies of two sister vessels, provided by Thenamaris Inc., each representing a unique journey. Validation of the developed model showed satisfactory agreement with the available data for both case studies. Error in temperature prediction was in most cases of the order ◦−of 1 C. Average cargo temperature trajectories correspond well to those included in the case studies, for the vast part of each journey. At the end of the present work, an attempt to suggest an optimum heating sequence for one of the study cases is exhibited. The final product of this thesis can pose an indispensable tool in the hands of someone who would look to optimize, by minimizing fuel oil consumption, cargo heating through proper planning of cargo heating operations onboard. en
heal.advisorName Κυρτάτος, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Μαυράκος, Σπυρίδων el
heal.committeeMemberName Καϊκτσής, Λάμπρος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής Μηχανολογίας. Εργαστήριο Ναυτικής Μηχανολογίας el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 127 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα