dc.contributor.author | Ταλιούρας, Φίλιππος![]() |
el |
dc.contributor.author | Taliouras, Filippos![]() |
en |
dc.date.accessioned | 2018-10-05T10:00:31Z | |
dc.date.available | 2018-10-05T10:00:31Z | |
dc.date.issued | 2018-10-05 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47717 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15748 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Νυχτερινή οδήγηση | el |
dc.subject | Οδική ασφάλεια | el |
dc.subject | Ομοιογένεια | el |
dc.subject | Διαδοχικές καμπύλες | el |
dc.subject | Γεωμετρικός σχεδιασμός οδών | en |
dc.subject | Nighttime driving | en |
dc.subject | Road safety | en |
dc.subject | Consecutive curves | en |
dc.subject | Consistency | en |
dc.subject | Geometric road design | en |
dc.title | Διερεύνηση κριτηρίων ομοιογένειας του γεωμετρικού σχεδιασμού υπεραστικών οδών δύο λωρίδων κυκλοφορίας κατά τη διάρκεια οδήγησης τη νύχτα | el |
dc.title | Criteria investigation of geometric design consistency in rural two-lane roads at nighttime driving | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Οδοποιία | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2018-07-19 | |
heal.abstract | Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί η διερεύνηση της επιρροής της νύχτας στην οδική ασφάλεια, αναφορικά με τη γεωμετρία της οδού. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής για το 2015, η σοβαρότητα των ατυχημάτων αυξάνεται 3 με 7 φορές περισσότερο τη νύχτα χωρίς φωτισμό του δρόμου εντός κατοικημένης περιοχής, αλλά και εκτός κατοικημένης περιοχής. Η απόσταση ορατότητας μειώνεται σημαντικά τη νύχτα, συγκριτικά με την ημέρα, προκαλώντας συχνά προβληματικές καταστάσεις. Η οριζοντιογραφία μπορεί να χειροτερέψει αυτό το ζήτημα, καθώς οι περισσότεροι οδηγοί δεν μπορούν να αναγνωρίσουν έγκαιρα το πόσο απότομη είναι η καμπύλη και να προσαρμόσουν ανάλογα την ταχύτητά τους, μια διαδικασία που μπορούν να ολοκληρώσουν στις συνθήκες της ημέρας. Η παρούσα διπλωματική εργασία επιχειρεί να διερευνήσει την επιρροή της γεωμετρίας της οδού και ιδιαίτερα των καμπυλών στα ατυχήματα κατά τη διάρκεια της νύχτας, συγκριτικά με την ημέρα, και παρουσιάζει μια προκαταρκτική ανάλυση αυτού του ζητήματος με στόχο τον καθορισμό του μεγέθους του προβλήματος και την καθοδήγηση για μελλοντική έρευνα. Η ανάλυση αυτή πραγματοποιήθηκε σε οδικά τμήματα, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο Κεντάκυ των ΗΠΑ, με πραγματικά γεωμετρικά στοιχεία και καταγεγραμμένα ατυχήματα. Τα ευρήματα δείχνουν ότι πράγματι υπάρχουν αυξημένα ατυχήματα τη νύχτα σε σχέση με την ημέρα και ότι αυτό σχετίζεται με την ακτίνα της καμπύλης. Οι πιο απότομες καμπύλες, δηλαδή οι καμπύλες με μικρές ακτίνες, έδειξαν αύξηση του αριθμού των ατυχημάτων και του δείκτη ατυχημάτων, όταν συγκρίθηκαν με τα αντίστοιχα κατά τη διάρκεια της ημέρας. Η ομοιογένεια του σχεδιασμού εξετάστηκε επίσης, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις ακτίνες των διαδοχικών καμπυλών και τα στοιχεία υποδεικνύουν και πάλι αυτές τις διαφορές, όταν εξετάζεται η σχέση μεταξύ δύο διαδοχικών καμπυλών. | el |
heal.abstract | The objective of this diploma thesis is to investigate the influence of night on road safety, regarding the geometry of the road. According to the latest statistics from the Hellenic Statistical Authority for 2015, the severity of accidents increases 3 to 7 times more at night with no street lighting in a built-up area but also outside built-up area. Sight distance is severely reduced at nighttime as it compares to that in the day often resulting in problematic situations. Horizontal alignment can compound this issue, since most drivers would not be able to see far in advance to recognize the sharpness of the curve and adjust their speed accordingly, a process that they can complete at daylight conditions. This study attempts to understand the influence of roadway geometry and especially curvature on nighttime crashes, compared on daytime crashes, and presents a preliminary analysis of this issue aiming to identify the magnitude of the problem and provide some guidance for future research. The analysis was carried out on road sections, both in Greece and in Kentucky, with real geometric data and recorded accidents. The findings indicate that there is indeed an increased crash occurrence at night in relation to the day and this is related to the curve radius. Sharper curves, i.e., curves with small radii, showed an increase in crashes and crash rate when they were compared to their corresponding daytime crashes. Design consistency was also examined by considering the radii of successive curves and the data again points to the differences in crash experience when considering the relation between two successive curves. | en |
heal.advisorName | Λοΐζος, Ανδρέας | el |
heal.advisorName | Μερτζάνης, Φώτης | el |
heal.committeeMemberName | Λοΐζος, Ανδρέας | el |
heal.committeeMemberName | Γιαννής, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Μπαλλής, Αθανάσιος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 163 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: