HEAL DSpace

Μελέτη μείωσης πάχους ελασμάτων πλοιών μεταφοράς χυδην φορτιών

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Ιωαννίδης, Ιωάννης el
dc.contributor.author Ioannidis, Ioannis en
dc.date.accessioned 2018-10-08T07:13:35Z
dc.date.available 2018-10-08T07:13:35Z
dc.date.issued 2018-10-08
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47723
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.8543
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Ναυτική και Θαλάσσια Τεχνολογία και Επιστήμη” el
dc.rights Default License
dc.subject Διάβρωση μεταλλικής κατασκευής el
dc.subject Παχυμετρήσεις el
dc.subject Επιθεωρήσεις el
dc.subject Πλοίο χύδην φορτίου en
dc.subject Μη καταστροφικός έλεγχος el
dc.subject Surveys el
dc.subject Ultrasonic thickness measurements el
dc.subject Single skin bulk carrier el
dc.subject Hull corrosion el
dc.title Μελέτη μείωσης πάχους ελασμάτων πλοιών μεταφοράς χυδην φορτιών el
heal.type masterThesis
heal.classification ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΔΙΑΒΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ el
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/64e9d6da487d052aad5d25635da5e18050198084
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2018-07-04
heal.abstract Η διάβρωση των μετάλλων είναι φαινόμενο το οποίο μπορεί να προκληθεί από αίτια ηλεκτροχημικής διαβρώσεως, δηλαδή από ηλεκτρόλυση, από μηχανικές φθορές, από τη μεγάλη διαφορά θερμοκρασίας μεταξύ των επιφανειών του μετάλλου, από το είδος του φορτίου του πλοίου. Οι μέθοδοι που χρησιμοποιούνται για την επιβράδυνση της διάβρωσης είναι η χρωματική επικάλυψη και η καθοδική προστασία. Όσο καλό όμως και να είναι το βάψιμο δεν θα αντέξει για πολλά χρόνια, γι’ αυτό τον λόγο χρησιμοποιείται η μέθοδος της καθοδικής προστασίας για την ενίσχυση του. Πραγματοποιείται με την τοποθέτηση μάζας δραστικού μετάλλου στο ίδιο περιβάλλον που δημιουργείται η φθορά. Η σωστή συντήρηση και ο τακτικός έλεγχος είναι καθοριστικά για την μακράν διάρκεια ζωής του πλοίου. Γι’ αυτό, έχουν θεσπιστεί ειδικές επιθεωρήσεις ανά 5 έτη και περιοδικές ανά 2,5 έτη. Οι υποχρεωτικές επιθεωρήσεις πραγματοποιούνται από εγκεκριμένους διεθνείς φορείς, τους Νηογνώμονες με σκοπό την εξακρίβωση της κατάστασης του πλοίου και την έκδοση των απαραίτητων πιστοποιητικών ικανότητας, ώστε αυτό να μπορεί να λειτουργεί νόμιμα και με την απαιτούμενη ασφάλεια. Στο πλαίσιο αυτών, εκτός από τους διάφορους ελέγχους ασφαλείας πραγματοποιούνται και παχυμετρήσεις των μεταλλικών ελασμάτων με τη μέθοδο υπερήχων. Αν η διάβρωση ξεπεράσει ένα συγκεκριμένο όριο, το οποίο έχει θεσπίσει ο Νηογνώμονας, τότε το μεταλλικό έλασμα θα πρέπει να αντικατασταθεί. Ανάλογα , το είδος του φορτίου και την ηλικία του πλοίου, κρίνεται η αυστηρότητα της επιθεώρησης. Γενικότερα όμως, τα σημεία που είναι πιο ευάλωτα προς διάβρωση, θα παχυμετρηθούν κατά προτεραιότητα. Αυτά είναι: το κατάστρωμα, τα μεταλλικά ελάσματα που έρχονται σε επαφή με νερό και αέρα (wind and water strakes), ψηλά στις δεξαμενές έρματος (water ballast tanks), οι φρακτές που χωρίζουν τη δεξαμενή καύσιμου και έρματος, οι φρακτές που χωρίζουν τους χώρους φορτίου, το κάτω μέρος του χώρου αποθήκευσης του φορτίου για τα bulk carrier. Με βάση όλα τα παραπάνω, η παρούσα εργασία εκπονείται με στόχο τη μελέτη της διάβρωσης ενός πραγματικού φορτηγού πλοίου στη πάροδο του χρόνου.Πιο συγκεκριμένα, θα μελετηθεί η διάβρωση ενός φορτηγού πλοίου DWT 74832 τόνους κατασκευασμένο το 2001, που μεταφέρει σιδηρομεταλλεύματα και κάρβουνο. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη χρήση δεδομένων παχυμετρήσεων από επιθεωρήσεις που έλαβαν χώρο στο πλοίο τα έτη: 2006, 2011, 2014,2015. Στην εργασία θα εξεταστεί η διακύμανση των μετρήσεων μεταξύ των επιθεωρήσεων, σε μια δεξαμενή έρματος, στα πλευρικά ημιβραχόμενα ελάσματα και σε κάποια ελάσματα τεσσάρων χώρων φορτίου. Επιβεβαιώνεται, κυρίως από τα δεδομένα του 2014, η μεγάλη διάβρωση των μετάλλων του κάτω μέρους του χώρου φορτίου, που όπως αναφέρεται παραπάνω είναι από τα ευάλωτα μέρη του πλοίου, με μέγιστη διάβρωση τα 2,7mm. el
heal.advisorName Σαμουηλίδης, Εμμανουήλ el
heal.committeeMemberName Ζαραφωνίτης, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Σπύρου, Κωνσταντίνος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 97 σ. el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής