HEAL DSpace

Προοπτικές εισαγωγής και χρήσης της βιοαιθανόλης στην Ελλάδα

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Δήμος, Κωνσταντίνος el
dc.contributor.author Dimos, Konstantinos en
dc.date.accessioned 2018-10-15T09:47:35Z
dc.date.available 2018-10-15T09:47:35Z
dc.date.issued 2018-10-15
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47798
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15935
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Παραγωγή και Διαχείρηση Ενέργειας” el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Βιοαιθανόλη el
dc.subject Αιθυλοτριτοταγης βουτυλεθαίρας el
dc.subject Βενζίνη el
dc.subject Τάση ατμών el
dc.subject Καμπύλες απόσταξης el
dc.subject Petrol en
dc.subject Bioethanol en
dc.subject Vapor pressure en
dc.subject Oil burning en
dc.title Προοπτικές εισαγωγής και χρήσης της βιοαιθανόλης στην Ελλάδα el
heal.type bachelorThesis
heal.classification ΕΝΕΡΓΕΙΑ el
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/194ae27b0140152693b8cd059700d0ee87ec4731
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2018-09-28
heal.abstract Την σημερινή εποχή το πετρέλαιο αποτελεί το σημαντικότερο ορυκτό για την παγκόσμια οικονομία, καθώς αποτελεί την κύρια πρωτογενή πηγή ενέργειας και θερμότητας αλλά και την πρώτη ύλη από την οποία παράγεται ένας τεράστιος αριθμός προϊόντων. Ωστόσο η καύση πετρελαίου εμφανίζει μειονεκτήματα καθώς αρχικά εκπέμπει διάφορους τοξικούς ρύπους στην ατμόσφαιρα όπως οξείδια του αζώτου (ΝΟx), διοξείδιο του θείου (SO2) και κυρίως διοξείδιο του άνθρακα (CO2) το οποίο είναι υπεύθυνο μάλιστα για το λεγόμενο φαινόμενο του θερμοκηπίου στο οποίο οφείλονται οι διάφορες κλιματολογικές μεταβολές και η αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη. Επίσης τα αποθέματα πετρελαίου αρχίζουν να εξαντλούνται καθώς η κοινωνία μας είναι τόσο εξαρτημένη ενεργειακά όπου η ζήτηση για πετρέλαιο θεωρείται σήμερα μεγαλύτερη από την παραγωγή. Στα πλαίσια αυτά καθίσταται επιτακτική η αναζήτηση νέων, εναλλακτικών καυσίμων, τα οποία θα είναι φιλικά προς το περιβάλλον. Το τελευταίο καιρό όλο και πιο διαδεδομένη στην αγορά γίνεται η ενεργειακή αξιοποιήση βιοκαυσίμων όπως είναι η βιοαιθανόλη. Η βιοαιθανόλη θεωρείται ένα εναλλακτικό καύσιμο το οποίο είναι φιλικό για τον άνθρωπο και το περιβάλλον με σημαντικές προοπτικές. Στην παρούσα διπλωματική θα αναλυθούν τα πλεονεκτήματα από την εισαγωγή της αιθανόλης στην βενζίνη τα οποία είναι η αύξηση του Α.Ο καθώς και η μείωση τοξικών και επιβλαβών ουσιών κατά την καύση του μείγματος στον κινητήρα όπως επίσης το γεγονός ότι δεν συμβάλει στην αύξηση του φαινομένου του θερμοκηπίου. Τα μειονεκτήματα που παρουσιάζονται είναι η αύξηση της τάσης ατμών RVPτου προκύπτοντος μείγματος.Αυτή η αύξηση της τάσης ατμών σε χαμηλές συγκεντρώσεις αιθανόλης σημαίνει ότι αυξάνεται η συχνότητα εμφάνισης προβλημάτων θερμής οδηγησιμότητας υπό θερμές καιρικές συνθήκες, όπου είναι διαθέσιμη επαρκής θερμότητα για να δημιουργήσει ατμούς στο σύστημα εισαγωγής καυσίμου. Η υψηλή τάση ατμών των μιγμάτων αιθανόλης/βενζίνης μπορεί επίσης να αυξήσει τις εκπομπές αερίων, εκτός και αν αυτές ελέγχονται από άλλα συστήματα του οχήματος.Η υδροφυλία της αιθανόλης η οποία μπορεί να διασπαστεί από την βενζίνη κατά την ύπαρξη νερού και να επικαθήσει στον πυθμένα της δεξαμενής οπότε να δημιουργηθούν προβλήματα διάβρωσης και μικροβιακής ανάπτυξης ενώ η βενζίνη μπορεί να τεθεί εκτός προδιαγραφών όταν ο διαχωσρισμός γίνεται στα βυτιοφόρα. Η παραμόρφωση της καμπύλης απόσταξης λόγο δημιουργίας αζεότροπου μεταξύ της βενζίνης και των υδρογονανθράκων της βενζίνης βάσης το οποίο επηρεάζει την Ε70 και αυτή με τη σειρά της σε συνδυασμό με την αυξημένη τάση ατμών επηρεάζουν το δείκτη ατμόφραξης VLI όπου αύξηση του οδηγεί σε μείωση της απόδοσης του κινητήρα. Τέλος ένας ακόμα δείκτης που επηρεάζεται είναι και ο δείκτης οδηγησιμότητας DI. Γιαυτό το λόγο χρησιμοποιείται πολύ ο αιθυλοτεταρτοταγής βουτυλαιθέρας (ΕΤΒΕ) ο οποίος συντίθεται από 47% αιθανόλη και 53% ισοβουτυλένιο. Ο ΕΤΒΕ δεν συντελεί στην αύξηση της τάσης ατμών αλλά αντιθέτως μειώνει την τάση ατμών κάτι το οποίο τον καθιστά ένα πολύ καλό οξυγονούχο πρόσθετο. Μπορεί εύκολα να αντικαταστήσει το ΜΤΒΕ το οποίο έχει απαγορευτεί. Επίσης αυξάνει και αυτός τον Α.Ο ενώ η επίδρασή του στην καμπύλη απόσταξης είναι τόσο μικρή που μπορεί να θεωρηθεί αμελητέα. Τέλος παρουσιάζονται και περιπτώσεις εισαγωγής τριαδικού μείγματος βενζίνης αιθανόλης και ΕΤΒΕ όπου φαίνεται η ανύψωση της τάσης ατμών λόγο της εισαγωγής της αιθανόλης, να αντισταθμίζεται με την ταυτόχρονη εισαγωγή του ΕΤΒΕ, παρουσιάζεται η επίδραση τους στον Α.Ο ο οποίος παρουσιάζει αύξηση κατά την εισαγωγή του μείγματος αιθανόλης βενζίνηςκαι τέλος αναλύεται η επίδραση που έχει στην καμπύλη απόσταξης. el
heal.abstract Today oil is the most important mineral for the world economy, as it is the primary source of energy and heat but also the raw material from which a huge number of products are produced. However, oil burning is disadvantageous as it initially emit various toxic pollutants into the atmosphere, such as NOx, SO2 and, in particular, the so-called greenhouse effect (CO2) responsible for the so-called greenhouse effect the various climatic changes and the warming of the planet. Also, oil reserves are starting to run out as our society is so dependent on energy, where oil demand is now higher than production. In this context, it is imperative to search for new, environmentally friendly alternative fuels. Recently more and more widespread in the market is the energy utilization of biofuels such as bioethanol. Bioethanol is considered an alternative fuel that offers significant benefits to man and the environment. However, its introduction to gasoline causes disadvantages and the description of these problems is a main subject of research in this dissertation.The purpose of this thesis is to analyze the advantages of the introduction of ethanol into gasoline, which are the increase of the octane number as well as the reduction of toxic substances during the mixture usage in the motor and the fact that it does not contribute to the greenhouse effect. On the other hand, disadvantages include the RVP vapor pressure increase of the resulting mixture. In low ethanol concentrations this vapor pressure increase results in more frequent problems hot drivability under hot weather conditions, as there is enough available heat to create vapors in the fuel injection system. The high vapor pressure of the ethanol/gasoline mixtures can also lead to increased gas emissions unless they are controlled by other systems of the vehicle. The hydrophilia of ethanol, which can be decomposed by gasoline when water is present and settle in the tank's bottom, can create problems of corrosion and microbial growth, while gasoline can go beyond quality specifications when the separation takes place inside tankers. The distortion of the distillation curve due to creation of an azeotrope mixture between gasoline and the hydrocarbons of base gasoline affects the E70 and in turn, combined with the increase vapor pressure it affects the fog index VLI which, lastly, leads to decreased motor performance. Also, the Drivability index(DI) affected. In this sense, there is an icreasing use of Ethyl tert-butyl ether (ETBE) which is comprised of 47% ethanol and 53% iso-butylene. ETBE does not contribute to the increase of vapor pressure but instead reduces it, making ETBE a great oxygenate gasoline additive. What is more, it has shown to increase the Octane Number, it's effect on distillation curve is practically non existent and can easily replace MTBE, which has been banned. Last but not least, case studies of the introduction of triadic mixtures of gasoline, ethanol and ETBE are presented, which show that the increase of vapor pressure due to ethanol in being countered by the introduction of ETBE, octane number is affected and shows to be increasing when a mixture of ethanol/gasoline is introducedand finally the effect on the distillation curve is analyzed. en
heal.advisorName Καρώνης, Δημήτρης el
heal.committeeMemberName Καρώνης, Δημήτρης el
heal.committeeMemberName Βλισυδης, Απόστολος el
heal.committeeMemberName Βουτσάς, Επαμεινώνδας el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Χημικών Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 102 σ. el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα