dc.contributor.author | Βενετσανάκη, Χαρίκλεια | el |
dc.contributor.author | Venetsanaki, Charikleia | en |
dc.date.accessioned | 2018-10-25T09:53:28Z | |
dc.date.issued | 2018-10-25 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47852 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16091 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Μετρό | el |
dc.subject | Metro | en |
dc.subject | Τέχνη | el |
dc.subject | Γραμμή 4 | el |
dc.subject | Ευαγγελισμός | el |
dc.subject | Ακαδημία | el |
dc.subject | Art | en |
dc.subject | Line 4 | en |
dc.subject | Euaggelismos | en |
dc.subject | Akadimia | en |
dc.title | Το μετρό ως χώρος τέχνης | el |
dc.title | The metro as an art space | en |
dc.contributor.department | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.secondaryTitle | Προς μια νέα διαχείριση της μετακίνησης | el |
heal.secondaryTitle | Towards a new mobility planning | en |
heal.classification | Aρχιτεκτονική | el |
heal.dateAvailable | 2019-10-24T21:00:00Z | |
heal.language | el | |
heal.access | campus | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2018-07-12 | |
heal.abstract | Η εν λόγω έρευνα θέτει σαν βασικό της άξονα την ανάγκη επαναπροσδιορισμού των ποιοτήτων της σύγχρονης μετακίνησης στα πλαίσια της μητροπολιτικής Αθήνας. Έχοντας σαν αφετηρία την δυναμική που φέρουν τα μέσα μαζικής μετακίνησης, σαν ένα δίκτυο σημείων αλληλοτομίας της καθημερινότητας των κατοίκων, αναγνωρίζεται η ιδιαίτερη φυσιογνωμία του μετρό έναντι των άλλων μέσων μεταφοράς, η οποία έγγυται στην πλήρη αποκοπή από τον αστικό χώρο κατά την διάρκεια της μετακίνησης. Αυτού του είδους η απομόνωση από την πληροφορία που φέρει η πόλη μοιάζει σαν μια ευκαιρία για νέες εγγραφές ερεθισμάτων στον μετακινούμενο παρατηρητή. Η ιδέα αξιοποίησης αυτής της συνθήκης εντάσσοντας τέχνη στους χώρους του μετρό υπήρξε ήδη από την πρώτη φάση κατασκευής στην περίπτωση Αθήνας. Ωστόσο οι ταχύτητες που αναπτύσσονται από τους χρήστες καθώς και η καθημερινή τριβή με τους χώρους, δεν αφήνουν τα περιθώρια συγχρωτισμού με τα εκθέματα. Στόχος αυτής της διπλωματικής είναι να σπάσει τον φραγμό αυτό και να ανατρέψει την παγωμένη εικόνα των σταθμών εισάγοντας στον χώρο την δυναμική που φέρει η ίδια η πόλη. Σ’ αυτό το πλαίσιο μελετώνται οι δύο σταθμοί μετεπιβίβασης της γραμμής 4. Οι εν λόγω σταθμοί -Ευαγγελισμός και Ακαδημία- επανασχεδιάζονται με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε μέσα στο στενά λειτουργικό τους σύστημα να μπορέσουν να υπάρξουν σημεία, που ανατρέποντας την προφανή χρήση του χώρου, θα μπορέσουν να δημιουργήσουν κοιτίδες τέχνης. | el |
heal.abstract | This research raises the need to redefine the qualities of modern movement within metropolitan Athens. Having as a starting point the dynamics of the public transit seen as a network of interdependent points of the inhabitants’ daily life, recognizes the special character of the metro over the other public means of transport, due to the lack of connection with the urban space during the movement. This kind of isolation from the information that the city carries seems like an opportunity for new receptions of the stimuli of the traveling observer. The idea of utilizing this situation by incorporating art in the metro areas was already present in the first phase of construction in the case of Athens. However, the speeds developed by the users as well as the daily friction with the spaces do not leave room for interaction with the exhibits. The aim of this thesis is to break this barrier and overturn the established image of the stations by introducing into space the dynamics that the city itself brings. In this context, the two stations that connect line 4 with the existing lines are being studied. These stations - Euaggelismos and Akadimia - are redesigned in such a way that in their narrow operating system there may be signs that, by reversing the apparent use of space, they could create art space. | en |
heal.advisorName | Τουρνικιώτης, Παναγιώτης | el |
heal.advisorName | Μάρη, Ιφιγένεια | el |
heal.advisorName | Tournikiotis, Panagiotis | en |
heal.advisorName | Mari, Ifigenia | en |
heal.committeeMemberName | Γυπαράκης, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Καραδήμας, Κώστας | el |
heal.committeeMemberName | Λάβα, Ρίβα | el |
heal.committeeMemberName | Κουρτολίκου, Πένυ | el |
heal.academicPublisher | Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 136 | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: