dc.contributor.author | Κατσαντώνης, Βασίλειος | el |
dc.contributor.author | Μπούσιος, Ιωάννης | el |
dc.contributor.author | Katsantonis, Vasilios | en |
dc.contributor.author | Bousios, Ioannis | en |
dc.date.accessioned | 2018-11-06T09:42:10Z | |
dc.date.available | 2018-11-06T09:42:10Z | |
dc.date.issued | 2018-11-06 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47920 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.2449 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Λεωφόροι | el |
dc.subject | Μνημειακότητα | el |
dc.subject | Ιστορικότητα | el |
dc.subject | Παρίσι | el |
dc.subject | Βερολίνο | el |
dc.subject | Ιδανικές πόλεις | el |
dc.subject | Highways | en |
dc.subject | Monumentality | en |
dc.subject | Historicity | en |
dc.subject | Paris | en |
dc.subject | Berlin | en |
dc.subject | Rue de Rivoli | en |
dc.subject | Rue de l'Opera | en |
dc.subject | Stalinallee | en |
dc.subject | Unter den Linden | en |
dc.subject | Ideal cities | en |
dc.title | Λεωφόροι της μοντέρνας εποχής: Παρίσι, Βερολίνο: μοντέλα ιδανικών τόπων από το Παρίσι του Haussmann ως το Ανατολικό Βερολίνο των μέσων του 20ου αιώνα | el |
dc.title | Highways of modern times: Paris, Berlin: models of ideal places from Paris of Haussmann to East Berlin in the middle of the 20th century | en |
dc.type | Διάλεξη | |
heal.type | learningMaterial | el |
heal.classification | Architecture--Europe--History (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2002009844) | en |
heal.language | el | el |
heal.access | campus | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2018-10-10 | |
heal.abstract | Η εργασία αφορά στη δημιουργία νέων τόπων στα όρια της παλαιάς πόλης, στο εκάστοτε οικονομικό, κοινωνικό και πολιτικό πλαίσιο. Πρόκειται για τέσσερις λεωφόρους που σχηματίζονται κατά τις πολεοδομικές παρεμβάσεις στο Παρίσι των μέσων του 19ου αιώνα και στο Ανατολικό Βερολίνο μετά το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Συνδέεται η καινούργια εικόνα της πόλης με τη δημιουργία ιδανικών τόπων, τα γνωρίσματα των οποίων διαφέρουν κάθε φορά. Στην πρώτη περίπτωση περιγράφεται η rue de Rivoli ως ένας πειραματισμός για τη διαμόρφωση του νέου αστικού χώρου, με την ευθύγραμμη λεωφόρο που καταλήγει σε κόμβους και πλαισιώνεται από συνεχή μέτωπα. Στη συνέχεια αναλύεται η rue de l’Opera η οποία μέσα από ένα σύστημα γεωμετρίας και ιεράρχησης των στοιχείων της, αναδεικνύεται στο απόλυτο παράδειγμα δημιουργίας ενός τόπου στο κέντρο της πόλης. Στη δεύτερη περίπτωση εξετάζεται η Stalinallee που επιχειρείται η διαμόρφωση ενός πρότυπου σοσιαλιστικού αστικού περιβάλλοντος με όρους μνημειακότητας και συμβολισμού. Τέλος αναφέρεται το έργο αποκατάστασης της Unter den Linden με στόχο τη δημιουργία ενός ιστορικού τόπου για το κέντρο της πόλης. Η εικόνα της πόλης διαχωρίζεται πλήρως από την καθημερινή δραστηριότητα και μετατρέπεται η ίδια σε εργαλείο σχεδιασμού. Ο ιδανικός τόπος, διαφορετικός κάθε φορά, ξεκινάει από αυτή την εικόνα. Αυτό κάνουν οι λεωφόροι της μοντέρνας εποχής. | el |
heal.abstract | This paper concerns the creation of new places within the old city boundaries, according to specific economical, social and political conditions. Four highways take shape during the urban interventions of Paris in the 19th century and East Berlin after the World War II. The new city image is connected with the formation of ideal spaces, quite different in each case. In the first place, rue de Rivoli is analyzed as an experiment in the creation of the new urban space, that consists of the linear highway ending to city nodes and the continuous urban facades. In addition, rue de l’Opera emerges as the ultimate paradigm of a new place in the center of the city, using a system of absolute geometry and hierarchy. In the second place, there is a completely new socialist urban environment implemented in Stalinallee, formed in terms of monumentality and symbolism. Finally, the restoration of Unter den Linden leads to the creation of a new historical place for the city center. The image of the city is separated from the everyday activity and turns into a design tool. The ideal place always begins from this image. That’s what highways of modern times do. | en |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: