HEAL DSpace

Λεωφόροι της μοντέρνας εποχής: Παρίσι, Βερολίνο: μοντέλα ιδανικών τόπων από το Παρίσι του Haussmann ως το Ανατολικό Βερολίνο των μέσων του 20ου αιώνα

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κατσαντώνης, Βασίλειος el
dc.contributor.author Μπούσιος, Ιωάννης el
dc.contributor.author Katsantonis, Vasilios en
dc.contributor.author Bousios, Ioannis en
dc.date.accessioned 2018-11-06T09:42:10Z
dc.date.available 2018-11-06T09:42:10Z
dc.date.issued 2018-11-06
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47920
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.2449
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Λεωφόροι el
dc.subject Μνημειακότητα el
dc.subject Ιστορικότητα el
dc.subject Παρίσι el
dc.subject Βερολίνο el
dc.subject Ιδανικές πόλεις el
dc.subject Highways en
dc.subject Monumentality en
dc.subject Historicity en
dc.subject Paris en
dc.subject Berlin en
dc.subject Rue de Rivoli en
dc.subject Rue de l'Opera en
dc.subject Stalinallee en
dc.subject Unter den Linden en
dc.subject Ideal cities en
dc.title Λεωφόροι της μοντέρνας εποχής: Παρίσι, Βερολίνο: μοντέλα ιδανικών τόπων από το Παρίσι του Haussmann ως το Ανατολικό Βερολίνο των μέσων του 20ου αιώνα el
dc.title Highways of modern times: Paris, Berlin: models of ideal places from Paris of Haussmann to East Berlin in the middle of the 20th century en
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial el
heal.classification Architecture--Europe--History (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2002009844) en
heal.language el el
heal.access campus el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2018-10-10
heal.abstract Η εργασία αφορά στη δημιουργία νέων τόπων στα όρια της παλαιάς πόλης, στο εκάστοτε οικονομικό, κοινωνικό και πολιτικό πλαίσιο. Πρόκειται για τέσσερις λεωφόρους που σχηματίζονται κατά τις πολεοδομικές παρεμβάσεις στο Παρίσι των μέσων του 19ου αιώνα και στο Ανατολικό Βερολίνο μετά το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Συνδέεται η καινούργια εικόνα της πόλης με τη δημιουργία ιδανικών τόπων, τα γνωρίσματα των οποίων διαφέρουν κάθε φορά. Στην πρώτη περίπτωση περιγράφεται η rue de Rivoli ως ένας πειραματισμός για τη διαμόρφωση του νέου αστικού χώρου, με την ευθύγραμμη λεωφόρο που καταλήγει σε κόμβους και πλαισιώνεται από συνεχή μέτωπα. Στη συνέχεια αναλύεται η rue de l’Opera η οποία μέσα από ένα σύστημα γεωμετρίας και ιεράρχησης των στοιχείων της, αναδεικνύεται στο απόλυτο παράδειγμα δημιουργίας ενός τόπου στο κέντρο της πόλης. Στη δεύτερη περίπτωση εξετάζεται η Stalinallee που επιχειρείται η διαμόρφωση ενός πρότυπου σοσιαλιστικού αστικού περιβάλλοντος με όρους μνημειακότητας και συμβολισμού. Τέλος αναφέρεται το έργο αποκατάστασης της Unter den Linden με στόχο τη δημιουργία ενός ιστορικού τόπου για το κέντρο της πόλης. Η εικόνα της πόλης διαχωρίζεται πλήρως από την καθημερινή δραστηριότητα και μετατρέπεται η ίδια σε εργαλείο σχεδιασμού. Ο ιδανικός τόπος, διαφορετικός κάθε φορά, ξεκινάει από αυτή την εικόνα. Αυτό κάνουν οι λεωφόροι της μοντέρνας εποχής. el
heal.abstract This paper concerns the creation of new places within the old city boundaries, according to specific economical, social and political conditions. Four highways take shape during the urban interventions of Paris in the 19th century and East Berlin after the World War II. The new city image is connected with the formation of ideal spaces, quite different in each case. In the first place, rue de Rivoli is analyzed as an experiment in the creation of the new urban space, that consists of the linear highway ending to city nodes and the continuous urban facades. In addition, rue de l’Opera emerges as the ultimate paradigm of a new place in the center of the city, using a system of absolute geometry and hierarchy. In the second place, there is a completely new socialist urban environment implemented in Stalinallee, formed in terms of monumentality and symbolism. Finally, the restoration of Unter den Linden leads to the creation of a new historical place for the city center. The image of the city is separated from the everyday activity and turns into a design tool. The ideal place always begins from this image. That’s what highways of modern times do. en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα