HEAL DSpace

[Δωμάτιο με θέα]: στο πλαίσιο της διαφάνειας: μια ματιά στην φωτογραφία και την αρχιτεκτονική

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Νάκη, Αναστασία el
dc.contributor.author Naki, Anastasia en
dc.date.accessioned 2018-11-08T08:16:33Z
dc.date.available 2018-11-08T08:16:33Z
dc.date.issued 2018-11-08
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47944
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.1373
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Διαφάνεια el
dc.subject Φωτογραφία el
dc.subject Αρχιτεκτονική el
dc.subject Παρατήρηση el
dc.subject Βιώματα el
dc.subject Κάδρα el
dc.subject Παράθυρα el
dc.subject Villa Stein en
dc.subject Bauhaus en
dc.subject Colin Rowe el
dc.subject Robert Slutzky en
dc.title [Δωμάτιο με θέα]: στο πλαίσιο της διαφάνειας: μια ματιά στην φωτογραφία και την αρχιτεκτονική el
dc.title [Room with a view]: in the context of transparency: a look at photography and architecture en
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial el
heal.classification Architecture and photography (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2002008820) en
heal.language el el
heal.access campus el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2018-09-25
heal.abstract Η παρούσα εργασία επιχειρεί να φέρει κοντά δύο τέχνες, την αρχιτεκτονική και τη φωτογραφία. Χρησιμοποιείται η έννοια της διαφάνειας, ως κοινός άξονας πάνω στον οποίο διερευνάται η μεταξύ τους σχέση, προκειμένου να ερμηνεύσουμε την αρχιτεκτονική μέσω της φωτογραφίας. Στο πρώτο μέρος της εργασίας, επιχειρείται η ιστορική αναδρομή της εξέλιξης των αναπαραστατικών εργαλείων, ξεκινώντας από την Προοπτική και φτάνοντας στην εφεύρεση της φωτογραφίας και τον τρόπο με τον οποίο επηρέασαν την εξέλιξη της αρχιτεκτονικής. Στη συνέχεια, διατυπώνονται πιο αναλυτικά οι αρχές και οι αξίες της αρχιτεκτονικής φωτογραφίας στο πέρασμα του χρόνου. Ύστερα, αναλύονται έννοιες με ιδιαίτερη σημασία στην χωρική αντίληψη του παρατηρητή, όπως βίωμα, παρατήρηση και αισθητηριακή αντίληψη, στη βάση ενός οπτικοκεντρικού κόσμου. Ακολούθως, στην προσπάθεια διεύρυνσης της χωρικής συνέχειας του εσωτερικού και εξωτερικού χώρου, στην λέξη κλειδί ‘παράθυρο’, εντοπίζεται μια σημαντική παραλληλία των αρχιτεκτονικών στοιχείων με των τεχνικών ζητημάτων της φωτογραφίας, πάνω στην οποία βασίζεται και ο εν λόγω τίτλος »ΔΩΜΑΤΙΟ ΜΕ ΘΕΑ«. Στο δεύτερο μέρος, εισάγεται η έννοια της διαφάνειας -ως βασικός παράγοντας του αρχικού συλλογισμού, και εξετάζεται από διαφορετικές σκοπιές. Η εργασία εστιάζει στο κείμενο »Transparency: Literal and Phenomenal« των Colin Rowe και Robert Slutzky, το οποίο χρησιμοποιείται σαν οδηγός για την περαιτέρω ανάλυση. Το κείμενο αυτό εντοπίζειτ τις δυο βασικές κατηγορίες διαφάνειας, της κυριολεκτικής και της φαινόμενης, και χρησιμοποιεί ως παραδείγματα δυο κτίρια αντιπροσωπευτικά της κάθε κατηγορίας: της Villa Stein de Monzie του Le Corbusier και του κτιρίου της Σχολής του Bauhaus του Walter Gropius, τα οποία αναλύει εκτενώς μέσω σχεδίων και δημοσιευμένων φωτογραφιών. Τέλος, λαμβάνοντας μια πιο κριτική στάση, η εργασία ακολουθεί μια διπλή, παράλληλη μεθοδολογία: αφ’ ενός κάνει μια εις βάθος ανάλυση της διαφάνειας των δυο κτιρίων διερευνώντας τον τρόπο που αυτή έχει αποδοθεί μέσα από γνωστές δημοσιευμένες φωτογραφίες, κάνοντας μια έρευνα αρχείου. Αφ’ εταίρου, ύστερα από επίσκεψη των δυο κτιρίων επιχειρείται η περαιτέρω εμβάθυνση στη μελέτη της διαφάνειας των δυο κτιρίων-μέσω προσωπικών φωτογραφιών, σκίτσων και εμπειρικών παρατηρήσεων που ακολούθησαν την προσωπική βίωση του χώρου των δύο κτιρίων. el
heal.abstract This study attempts to bring together two arts, Architecture and Photography. To achieve this goal, the concept of transparency is used as a common axis upon which their relationship is explored. Initially, the goal is to interpret Architecture through Photography. The first part of the study, explores the history of the evolution of the various methods of representation, starting from the perspective, until the invention of Photography and the way in which the later influenced the evolution of Architecture. It outlines a set of basic principles and values of architectural photography over time and it analyses some fundamental concepts of spatial perception of the observer, such as experience, observation and sensory perception, in contrast to the visual-oriented world. Subsequently it attempts to expand the spatial continuity between the interior and exterior space, through the notion of 'window', introducing, thus, an cross examination of architectural and photographical frame. This comparison explains also the main title »ROOM WITH VIEW«. In the second part, the study focuses on the concept of transparency that examined from different perspectives. Main axis of analysis is the key text »Transparency: Literal and Phenomenal« by Colin Rowe and Robert Slutzky, that identifies two main categories of transparency, literal and phenomenal. This text uses as key studies two buildings as being representative of each category: Le Corbusier’s Villa Stein de Monzie and the Bauhaus building by Walter Gropius, which are analysed through extensively through drawings and published photos. Finally, taking a more critical attitude, the study follows a dual, parallel methodology: on the one hand, it carries out an archival research and in-depth analysis of the transparency of the two buildings by exploring the way it has been represented by the well-known published photographs over time. On the other hand, after paying a visit in the two buildings, it explores the concept of transparency through personal photographs, sketches and empirical observations that followed the personal experience of the two buildings. en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα