dc.contributor.author | Σοφικίτου, Ειρήνη | el |
dc.contributor.author | Θεοδωρέλου, Αικατερίνη | el |
dc.contributor.author | Sofikitou, Eirini | en |
dc.contributor.author | Theodorelou, Aikaterini | en |
dc.date.accessioned | 2018-11-08T08:42:19Z | |
dc.date.available | 2018-11-08T08:42:19Z | |
dc.date.issued | 2018-11-08 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47947 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.2422 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Μεταφορά | el |
dc.subject | Αναλογία | el |
dc.subject | Αρχιτεκτονική σύνθεση | el |
dc.subject | Ερμηνεία | el |
dc.subject | Κατανόηση | el |
dc.subject | Ιδέες | el |
dc.subject | Αλήθεια | el |
dc.subject | Metaphor | en |
dc.subject | Analogy | en |
dc.subject | Architectural design | en |
dc.subject | Interpretation | en |
dc.subject | Understanding | en |
dc.subject | Ideas | en |
dc.subject | Truth | en |
dc.title | Η μεταφορά και η αναλογία ως εργαλεία ερμηνείας της αρχιτεκτονικής σύνθεσης | el |
dc.title | Metaphor and analogy as hermeneutic tools in architectural design | en |
dc.type | Διάλεξη | |
heal.type | learningMaterial | el |
heal.classification | Architectural design (URL: http://skos.um.es/unesco6/330501) | en |
heal.language | el | el |
heal.access | campus | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2018-06-27 | |
heal.abstract | Αφετηρία της παρούσας εργασίας αποτέλεσε η πρόθεση ανάλυσης της αρχιτεκτονικής σύνθεσης, με σκοπό την διερεύνηση και ενδεχομένως την αποσαφήνιση της διαδικασίας της. Επιχειρείται η ερμηνεία της εξελικτικής πορείας της σύνθεσης, μέσα από την παρατήρηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας του μαθήματος του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού. Ιδιαίτερα η εργασία εστιάζει και αναλύει τις έννοιες της μεταφοράς και της αναλογίας ως εργαλεία επικοινωνίας και ερμηνείας εννοιών της αρχιτεκτονικής σύνθεσης, μεταξύ καθηγητών και φοιτητών. Τόσο η μεταφορά όσο και η αναλογία ως εργαλεία συγκρίνουν μια κατάσταση σε έναν τομέα με μία άλλη κατάσταση σε έναν άλλο τομέα. Η βασική διαφορά τους έγκειται στο γεγονός ότι η μεταφορά αντικαθιστά μια έννοια με μία άλλη, με σκοπό να περιγράψει συνολικά μια κατάσταση, ενώ η αναλογία εστιάζει στην σχεσιακή και δομική ομοιότητα μεταξύ δύο συγκρινόμενων εννοιών προκειμένου να την αποσαφηνίσει. Ωστόσο, παρά την σαφή διαφορά που έχουν οι δύο όροι εξ’ ορισμού, συχνά στην βιβλιογραφία επικρατεί σύγχυση στην διάκριση μεταξύ τους (ειδικά σε αυτή που αφορά τη συσχέτισή τους με το σχεδιασμό). Προκειμένου να εμβαθύνουμε στη διάκριση των δυο εννοιών πέρα από την θεωρητική έρευνα η εργασία εστιάζει στην παρατήρηση της συνθετικής διαδικασίας μιας σειράς σπουδαστικών εργασιών από το μάθημα της Αρχιτεκτονικής Σύνθεσης του 5ου εξαμήνου στην Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, το ακαδημαϊκό έτος 2017-18. Το πρακτικό αυτό κομμάτι της έρευνας εστιάζει στην καταγραφή παραδειγμάτων αναλογίας και μεταφοράς κατά τη διάδραση μεταξύ των διδασκομένων και των διδασκόντων είτε μέσω του λόγου και των χειρονομιών, είτε μέσω σκίτσων, σχεδίων και προπλασμάτων. | el |
heal.abstract | The dissertation was initiated by a desire to explore and clarify the architectural design process. It attempts to interpret the evolutionary process of design practices through an observational study of a design studio course. The study particularly focuses on the comparative analysis of the concepts of metaphor and analogy as tools of communication and interpretation during the design process, between students and teachers. Both metaphor and analogy can be described as tools that compare a situation in a given context with another situation in another context. Their main difference, though, lies in the fact that metaphor replaces the given concept with another in order to describe a situation as a whole, while analogy creates a system of relational and structural similarities between the two comparing concepts in order to clarify the first one. Nevertheless, despite the clear difference between the two terms, in literature and philosophy, the study points out a confusion in current scholarship about design. In order to establish further the distinction of the two concepts in a practical way, this study utilized a case study by observing the design process of series of design projects in the 3rd year studios (5th semester) at the School of Architecture of the National Technical University of Athens during the academic year 2017-18. The practical part of this research focused on the way that metaphors and analogies are used during the communication of the academic exchange between teachers and students, either through speech and gestures, or through sketches, drawings and models. | en |
heal.tableOfContents | Περίληψη 1 | Εισαγωγή 1.1 Πορεία διάλεξης: Ενδιαφέρον για συνθετική διαδικασία 1.2 Μέσο μελέτης: Εκπαιδευτική διαδικασία 1.3 Αρχιτεκτονική επικοινωνία: Κατανόηση και ερμηνεία 1.4 Εργαλεία ερμηνείας: Μεταφορά και Αναλογία 1.5 Περιγραφή συνθετικής διαδικασίας 1.6 Τεκμηρίωση: Πρακτική έρευνα 2 | Μεταφορά και Αναλογία: Γλωσσολογικοί και Γνωσιακοί Μηχανισμοί 2.1 Σχήματα Λόγου - Κυριολεξία - Μεταφορά - Αναλογία - Μετωνυμία - Παρομοίωση 2.2 Μεταφορά ως γλωσσολογικός και γνωσιακός μηχανισμός 2.3 Αναλογία ως γλωσσολογικός και γνωσιακός μηχανισμός 2.4 Σύγκριση και συμπεράσματα 3 | Συνθετική Διαδικασία 3.1 Στάδια συνθετικής διαδικασίας 3.2 Χρονικές σχέσεις μεταφοράς και αναλογίας 3.3 Μη γραμμική εξελικτική πορεία σύνθεσης 3.4 Μέσα απεικόνισης της αρχιτεκτονικής 4 | Έρευνα Τεκμηρίωσης 4.1 Συσχετισμός μεταφοράς και αναλογίας με το μέσον 4.2 Παραδείγματα 4.2.1 Λόγος - Μεταφορά - Αναλογία 4.2.2 Χειρονομίες - Μεταφορά - Αναλογία 4.2.3 Σκίτσο - Μεταφορά - Αναλογία 4.2.4 Σχέδιο - Μεταφορά - Αναλογία 4.2.5 Μακέτα - Μεταφορά - Αναλογία 5 | Επίλογος 5.1 Περίπλοκη πορεία συνθετικής διαδικασίας: Ανατροπή & Επαναφορά 5.2 Χρονική συνύπαρξη μεταφοράς και αναλογίας 5.3 Η μεταφορά και η αναλογία ως συμπληρωματικές έννοιες 5.4 Η μεταφορά και η αναλογία ως εργαλεία ερμηνείας και αναζήτησης της αλήθειας 5.5 Αλήθεια: Η αναζήτηση του αγνώστου μέσα από το γνωστό 6 | Βιβλιογραφία - Παραρτήματα | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: