HEAL DSpace

Παραμετρική σχεδίαση και υδροδυναμική βελτιστοποίηση πλοίου μεταφοράς χύδην φορτίου

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Πλαγιανός, Αντώνιος el
dc.contributor.author Plagianos, Antonios en
dc.date.accessioned 2018-11-09T07:55:45Z
dc.date.available 2018-11-09T07:55:45Z
dc.date.issued 2018-11-09
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47968
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16107
dc.rights Default License
dc.subject Παραμετρική μοντελοποίηση el
dc.subject Υδροδυναμική βελτιστοποίηση el
dc.subject Αντίσταση κυματισμού el
dc.subject Κατακόρυφη επιτάχυνση πλώρης el
dc.subject Πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου el
dc.subject Parametric design en
dc.subject JBC en
dc.subject Hull parametres en
dc.subject Bulb parametres en
dc.subject Genetic algorythm en
dc.title Παραμετρική σχεδίαση και υδροδυναμική βελτιστοποίηση πλοίου μεταφοράς χύδην φορτίου el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Ναυτική υδροδυναμική el
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/f153a1858b050e85acd4d48b9602986e66543497
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2018-11-01
heal.abstract Οι διεθνείς ναυτιλιακοί οργανισμοί θεσπίζουν συνεχώς νέους κανονισμούς με γνώμονα την ενεργειακή οικονομία και τη μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων. Το γεγονός αυτό έχει καταστήσει την ανάγκη για βέλτιστη υδροδυναμική σχεδίαση των πλοίων. Κατά το στάδιο λοιπόν της σχεδίασης, είναι σημαντική η αρχική εκτίμηση και κατεπέκταση η βελτιστοποίηση της υδροδυναμικής συμπεριφοράς των πλοίων με σκοπό την ελαχιστοποίηση της απαιτούμενης ισχύος και ως εκ τούτου στην αποδοτικότερη λειτουργία τους. Μία μέθοδος εκτίμησης των υδροδυναμικών χαρακτηριστικών ενός πλοίου είναι η διεξαγωγή πειραμάτων με μοντέλο υπό κλίμακα σε δεξαμενή. Αυτή η μέθοδος είναι μεν αρκετά αξιόπιστη ως προς τα αποτελέσματα της αλλά έχει κάποια σημαντικά μειονεκτήματα. Τα βασικότερα είναι το υψηλό κόστος, το μεγάλο χρονικό διάστημα που απαιτεί για την ολοκλήρωση της διαδικασίας καθώς και η αδυναμία ευελιξίας σε ένα εύρος πιθανών γεωμετριών καθώς κάθε μοντέλο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για μία μόνο συγκεκριμένη μορφή γάστρας. Πλέον έχουν αναπτυχθεί εναλλακτικές μέθοδοι με τη χρήση συστημάτων CAD/CAE, τα οποία έχουν τη δυνατότητα σε συντομότερο χρόνο να παράξουν και να εξετάσουν έναν μεγάλο αριθμό διαφορετικών γεωμετριών. Με αυτόν τον τρόπο , η διαδικασία της βελτιστοποίησης στο στάδιο της σχεδίασης έχει αποκτήσει ιδιαίτερο νόημα. Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται τη βελτιστοποίηση της υδροδυναμικής συμπεριφοράς ενός πλοίου μεταφοράς φορτίου χύδην (Bulk Carrier). Η εύρεση της βέλτιστης γεωμετρίας ενός πλοίου αποτελεί ένα εξαιρετικά πολύπλοκο πρόβλημα καθώς εξαρτάται από μεγάλο αριθμό παραγόντων τόσο σχεδιαστικών καθώς και εξωτερικών όπως οι διεθνείς κανονισμοί και οι απαιτήσεις του πλοιοκτήτη. Αρχικό στάδιο της στη διαδικασίας της βελτιστοποίησης είναι η δημιουργία εκ νέου μίας παραμετρικής γάστρας όμοιας με την αρχική, εισάγοντας παραμέτρους που αντιπροσωπεύουν τα στοιχεία της τα οποία θα μεταβάλλονται. Το παραμετρικό μοντέλο δημιουργήθηκε με τη χρήση του λογισμικού CAESES. Στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκε ένας αλγόριθμος βελτιστοποίησης ο οποίος παράγει έναν αριθμό εναλλακτικών γεωμετριών, οι οποίες αξιολογούνται ως προς την αντίσταση και την συμπεριφορά σε κυματισμό. Ο γενετικός αλγόριθμος της παρούσας μελέτης είναι NSGA-II, ο οποίος παρέχεται από το προαναφερθέν λογισμικό. Τέλος, χρησιμοποιήθηκαν δύο εξωτερικά προγράμματα τα οποία υπολόγισαν τα δύο αυτά μεγέθη, το SPP-86 για τον υπολογισμό των δυναμικών αποκρίσεων σε κυματισμούς και το SWAN 2 για τον υπολογισμό της αντίστασης κυματισμού σε ήρεμο νερό. Τελικά, τα χαρακτηριστικά της βέλτιστης γεωμετρίας όπως προκύπτει από την ανωτέρω διαδικασία, παρουσιάζονται και αναλύονται, σε σύγκριση με το πατρικό πλοίο. el
heal.advisorName Γρηγορόπουλος, Γρηγόριος el
heal.committeeMemberName Ζαραφωνίτης, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Τζαμπίρας, Γεώργιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής και Θαλάσσιας Υδροδυναμικής. Εργαστήριο Ναυτικής και Θαλάσσιας Υδροδυναμικής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 98 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής