dc.contributor.author |
Μπούρας, Γιάννης
|
el |
dc.contributor.author |
Bouras, Giannis
|
en |
dc.date.accessioned |
2018-11-09T10:15:56Z |
|
dc.date.available |
2018-11-09T10:15:56Z |
|
dc.date.issued |
2018-11-09 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47976 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16014 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Μηχανική μάθηση |
el |
dc.subject |
Cloud computing |
en |
dc.subject |
Ανάλυση παλινδρόμησης |
el |
dc.subject |
Υπολογιστική νέφους |
el |
dc.subject |
SPI |
en |
dc.subject |
QoS |
en |
dc.subject |
Λογισμικό ως υπηρεσία |
el |
dc.subject |
Τεχνητά νευρωνικά δίκτυα |
el |
dc.subject |
Τυχαία δάση |
el |
dc.subject |
Μηχανές διανυσμάτων υποστήριξης |
el |
dc.subject |
IT |
en |
dc.subject |
Quality of Service QoS |
en |
dc.subject |
Customer Relationship Management (CRM) |
en |
dc.subject |
Machine learning |
en |
dc.subject |
Regression analysis |
en |
dc.subject |
Artificial neural networks |
en |
dc.subject |
Random forests |
en |
dc.subject |
Support vector machines |
en |
dc.title |
Πρόβλεψη δεικτών επίδοσης και ποιότητας υπηρεσιών υπολογιστικού νέφους με χρήση μηχανικής μάθησης |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Μηχανική Μάθηση - Υπολογιστικό νέφος |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2018-10-05 |
|
heal.abstract |
Η Υπολογιστική Νέφους αποτελεί την πλέον σύγχρονη και απαραίτητη τεχνολογία στον κλάδο της Τεχνολογίας της Πληροφορίας (Information Technology - IT). Η ραγδαία ανάπτυξη της Υπολογιστικής Νέφους, έχει ως αποτέλεσμα την δημιουργία όλο και περισσότερων εφαρμογών και υπηρεσιών βασισμένων και εξαρτώμενων από το μοντέλο Λογισμικό-Πλατφόρμα-Υποδομή ή αλλιώς μοντέλο SPI ( Software-Platform-Infrastructure). Ωστόσο η περιορισμένη ποσότητα πληροφοριών που μεταφέρονται μεταξύ των παραπάνω τριών στρωμάτων δημιούργησε νέες προκλήσεις σε παραδοσιακούς τομείς, όπως η εκτίμηση της επίδοσης των εφαρμογών και η αντιστοίχιση παραμέτρων λογισμικού στους απαιτούμενους υπολογιστικούς πόρους.
Πλέον όμως, με την ανάπτυξη της Μηχανικής Μάθησης ,μια τεχνολογία που επωφελείται από τη συνεχόμενη συλλογή και διάθεση μεγάλων ποσοτήτων πληροφορίας που χαρακτηρίζει την σημερινή εποχή, μας δίνεται η δυνατότητα να ξεπεράσουμε τα παραπάνω εμπόδια χρησιμοποιώντας εξελιγμένους αλγόριθμους μάθησης για την ακριβή πρόβλεψη των παραμέτρων ποιότητας υπηρεσίας (QoS) της εκάστοτε εφαρμογής. Τα τελευταία χρόνια η Μηχανική Μάθηση εξελίσσεται με ραγδαίους ρυθμούς και αποκτά ολοένα και ευρύτερο πεδίο εφαρμογής καθιστώντας τις έξυπνες μηχανές και εφαρμογές καθημερινό φαινόμενο, βοηθώντας μας έτσι να κάνουμε ακριβέστερες προβλέψεις και να λαμβάνουμε σοφότερες αποφάσεις.
Σε αυτή την εργασία, χρησιμοποιούνται αλγόριθμοι αιχμής από τον τομέα της Μηχανικής Μάθησης με σκοπό την πρόβλεψη παραμέτρων ποιότητας υπηρεσίας μιας εμπορικής εφαρμογής Διαχείρισης Πελατειακών Σχέσεων η οποία διατίθεται ως Λογισμικό ως Υπηρεσία (SaaS). Σκοπός της παρούσας διπλωματικής είναι, τόσο η πρόταση μιας προσέγγισης Μηχανικής Μάθησης στο τομέα της εκτίμησης επιδόσεων των σύγχρονων υπηρεσιών, όσο και η παρουσίαση μιας αναλυτικής συγκριτικής μελέτης των αλγορίθμων μάθησης που χρησιμοποιήθηκαν.
Στην διπλωματική εργασία μελετήθηκαν και χρησιμοποιήθηκαν για την εκτέλεση των πειραμάτων, τρεις βασικοί αλγόριθμοι στο τομέα της Ανάλυσης Παλινδρόμησης, τα Τεχνητά Νευρωνικά Δίκτυα, τα Τυχαία Δάση και Μηχανές Διανυσμάτων Υποστήριξης. Τα παραπάνω μοντέλα εκπαιδευτήκαν και ρυθμίστηκαν με σύγχρονους μεθόδους χρησιμοποιώντας το παραχωρηθέν σύνολο δεδομένων μιας εμπορικής εφαρμογής Διαχείρισης Πελατειακών Σχέσεων. |
el |
heal.abstract |
Cloud Computing have become a state of the solution in the IT industry.
With t
he rapid
growth of Cloud
Computing a
more and more applications and services
are
based on
the SPI model, Software
-
Platform
-
Infrastructure. However, the limited amount of
information transferred between the above three layers has created new challenges in
traditional areas of compu
ting such us the application performance estimation and the
mapping o
f
software related parameters to the required computing resources.
But today
,
because of the constant growth of Machine Learning,
a technology that
benefits from the continuous collectio
n and disposal of large amounts of information
which characterizes today's era, we are given the opportunity to overcome these
obstacles by using sophisticated learning algorithms to accurately predict Quality of
Service parameters. In recent years, Machin
e Learning has evolved rapidly and is
becoming increasingly wider in scope, making smart machines and applications a daily
phenomenon and helping us to make more accurate forecasts and wiser decisions.
In this work, cutting
-
edge Machine learning algorith
ms are used to predict QoS
parameters of a commercial Customer Relationship Management (CRM) application
that is available as Software as a Service (SaaS). The aim of this diploma thesis is both
to propose a Machine Learning approach in the field of perfor
mance assessment of
modern Web Services and to present an analytical comparative study of the learning
algorithms used.
In this thesis, three basic algorithms in the field of Regression Analysis, Artificial
Neural Networks, Random Forests and Support Vect
or Machines were studied and used
to perform the experiments. The above models were trained and configured using
modern methods on the granted data set of a commercial Customer Relationship
Management application |
en |
heal.advisorName |
Βαρβαρίγου, Θεοδώρα |
el |
heal.committeeMemberName |
Βαρβαρίγου, Θεοδώρα |
el |
heal.committeeMemberName |
Ασκούνης, Δημήτριος |
el |
heal.committeeMemberName |
Παπαβασιλείου, Συμεών |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Επικοινωνιών, Ηλεκτρονικής και Συστημάτων Πληροφορικής |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
112 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|