HEAL DSpace

Ανάπτυξη μοντέλου βελτιστοποίησης της κατανομής πόρων για την απομείωση του κινδύνου σε συγκοινωνιακές υποδομές

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Χατζή, Μαρία el
dc.contributor.author Chatzi, Maria en
dc.date.accessioned 2018-11-12T08:00:21Z
dc.date.available 2018-11-12T08:00:21Z
dc.date.issued 2018-11-12
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47989
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16118
dc.rights Default License
dc.subject Κατανομή πόρων el
dc.subject Διαχείριση κινδύνου el
dc.subject Συγκοινωνιακές υποδομές el
dc.subject Γραμμικός ακέραιος προγραμματισμός el
dc.title Ανάπτυξη μοντέλου βελτιστοποίησης της κατανομής πόρων για την απομείωση του κινδύνου σε συγκοινωνιακές υποδομές el
dc.title Development of an optimization model for budget allocation for the risk mitigation on road infrastructures en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Απομείωση κινδύνου el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2018-10-29
heal.abstract Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η επίτευξη της βέλτιστης κατανομής των χρηματικών πόρων, με απώτερο επιθυμητό αποτέλεσμα την απομέιωση του κινδύνου στις συγκοινωνιακές υποδομές. Για την πραγματοποίηση του στόχου της Διπλωματικής Εργασίας αναπτύχθηκε και εφαρμόστηκε μαθηματικό μοντέλο βελτιστοποίησης το οποίο στηρίζεται στις αρχές του γραμμικού ακέραιου προγραμματισμού. Το μοντέλο αυτό προσαρμόστηκε στο λογισμικό CAPTool και εκφράστηκε μέσω αντικειμενικής συνάρτησης στην οποία εισάγονται οι συντελεστές αποτελεσματικότητας της κάθε ενέργειας απομείωσης του κινδύνου. Κατά τη διαδικασία της βελτιστοποίησης επιζητείται η μεγιστοποίηση της αντικειμενικής συνάρτησης με βασικό περιορισμό το διατιθέμενο προϋπολογισμό. Την μελέτη εφαρμογής αποτελεί το σύνολο των υποδομών των ιταλικών οδικών δικτύων Α7, Α50, Α51, Α52. Αναζητήθηκε το βέλτιστο αρχικό κεφαλαίο και αφού αυτό ορίστηκε θεωρήθηκαν δώδεκα (12) διαφορετικά σενάρια βελτιστοποίησης. Τα αποτελέσματα από τις διάφορες επιλύσεις του μοντέλου καταδεικνύουν ότι όσο αυξάνεται ο διαθέσιμος προϋπολογισμός αυξάνεται και ο αριθμός των υποδομών στους οποίους ενεργοποιούνται ενέργειες συντήρησης, όχι όμως με αναλογικό τρόπο. Επιπροσθέτως, προσδιορίστηκε η σειρά προτεραιότητας ορισμένων ενεργειών. Ωστόσο προκύπτει ότι η βέλτιστη κατανομή των ενεργειών δεν συνδέεται γραμμικά με το ύψος του προϋπολογισμού. Τέλος, για κάθε περίπτωση διαπιστώθηκε ότι η χρονική μετακύλιση κεφαλαίου αποδίδει περισσότερο στην αξιοποίηση του διατιθέμενου κεφαλαίου. el
heal.abstract The aim of this Diploma Thesis is to achieve the optimal allocation of the financial resources for mitigating the risk on road infrastructures. For this purpose, a mathematical optimization model based on the principles of linear integer programm ing ha s been developed and implemented to achieve the goal. This model is expressed through an objective function which includes two district parameters. The first parameter is the weight factors of each countermeasure and the second reflects the efficienc y of each countermeasure . Throughout the process of optimization, the objective function needs to be maximized to meet budget constraint. The method was tested in a case study involving the road infrastructures of the Α 7, Α 50, Α 51, and Α 52 highways in Italy. T w elve (1 2 ) different optimization scenarios have been considered and solved. The results of their solutions indicate that the increase of the budget leads to the increase of the number of countermeasures, that are activated, but not in a proportion ate manner. However, it was derived that the optimal allocation of resources is not linearly related to the budget size, the project’s cost or the investment’s escalation . Finally, another conclusion is that in the examined scenarios, the timing of the bud get allocation contributes more to the exploitation of the available fund en
heal.advisorName Λαγαρός, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Γιανννής, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Βλαχογιάννη, Ελένη el
heal.committeeMemberName Λαγαρός, Νικόλαος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Δομοστατικής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 111 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής