dc.contributor.author |
Χατζή, Μαρία
|
el |
dc.contributor.author |
Chatzi, Maria
|
en |
dc.date.accessioned |
2018-11-12T08:00:21Z |
|
dc.date.available |
2018-11-12T08:00:21Z |
|
dc.date.issued |
2018-11-12 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47989 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16118 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Κατανομή πόρων |
el |
dc.subject |
Διαχείριση κινδύνου |
el |
dc.subject |
Συγκοινωνιακές υποδομές |
el |
dc.subject |
Γραμμικός ακέραιος προγραμματισμός |
el |
dc.title |
Ανάπτυξη μοντέλου βελτιστοποίησης της κατανομής πόρων για την απομείωση του κινδύνου σε συγκοινωνιακές υποδομές |
el |
dc.title |
Development of an optimization model for budget allocation for the
risk mitigation on road infrastructures |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Απομείωση κινδύνου |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2018-10-29 |
|
heal.abstract |
Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η επίτευξη της βέλτιστης κατανομής των χρηματικών πόρων, με απώτερο επιθυμητό αποτέλεσμα την απομέιωση του κινδύνου στις συγκοινωνιακές υποδομές. Για την πραγματοποίηση του στόχου της Διπλωματικής Εργασίας αναπτύχθηκε και εφαρμόστηκε μαθηματικό μοντέλο βελτιστοποίησης το οποίο στηρίζεται στις αρχές του γραμμικού ακέραιου προγραμματισμού. Το μοντέλο αυτό προσαρμόστηκε στο λογισμικό CAPTool και εκφράστηκε μέσω αντικειμενικής συνάρτησης στην οποία εισάγονται οι συντελεστές αποτελεσματικότητας της κάθε ενέργειας απομείωσης του κινδύνου. Κατά τη διαδικασία της βελτιστοποίησης επιζητείται η μεγιστοποίηση της αντικειμενικής συνάρτησης με βασικό περιορισμό το διατιθέμενο προϋπολογισμό. Την μελέτη εφαρμογής αποτελεί το σύνολο των υποδομών των ιταλικών οδικών δικτύων Α7, Α50, Α51, Α52.
Αναζητήθηκε το βέλτιστο αρχικό κεφαλαίο και αφού αυτό ορίστηκε θεωρήθηκαν δώδεκα (12) διαφορετικά σενάρια βελτιστοποίησης. Τα αποτελέσματα από τις διάφορες επιλύσεις του μοντέλου καταδεικνύουν ότι όσο αυξάνεται ο διαθέσιμος προϋπολογισμός αυξάνεται και ο αριθμός των υποδομών στους οποίους ενεργοποιούνται ενέργειες συντήρησης, όχι όμως με αναλογικό τρόπο. Επιπροσθέτως, προσδιορίστηκε η σειρά προτεραιότητας ορισμένων ενεργειών.
Ωστόσο προκύπτει ότι η βέλτιστη κατανομή των ενεργειών δεν συνδέεται γραμμικά με το ύψος του προϋπολογισμού. Τέλος, για κάθε περίπτωση διαπιστώθηκε ότι η χρονική μετακύλιση κεφαλαίου αποδίδει περισσότερο στην αξιοποίηση του διατιθέμενου κεφαλαίου. |
el |
heal.abstract |
The aim of this Diploma Thesis is to
achieve
the optimal allocation of the financial resources
for
mitigating
the risk on road infrastructures.
For this
purpose,
a
mathematical optimization
model based on the principles of linear integer programm
ing
ha
s
been
developed and
implemented to achieve the goal. This model
is
expressed through an objective function
which includes two district parameters. The first parameter is
the
weight
factors
of each
countermeasure and the second reflects the efficienc
y of each countermeasure
.
Throughout
the process of optimization, the objective function needs to be maximized
to meet budget
constraint.
The method
was tested in a case study involving
the road infrastructures of the
Α
7,
Α
50,
Α
51, and
Α
52 highways in
Italy.
T
w
elve
(1
2
)
different
optimization scenarios have been considered and solved. The results
of their solutions indicate that the increase of the budget leads to the increase of the number
of countermeasures, that are activated, but not in a proportion
ate manner. However, it was
derived that the optimal allocation of
resources
is not linearly related to the budget size, the
project’s
cost or the
investment’s
escalation
. Finally, another conclusion is that in the
examined scenarios, the
timing of the
bud
get
allocation
contributes more to the exploitation
of the available fund |
en |
heal.advisorName |
Λαγαρός, Νικόλαος |
el |
heal.committeeMemberName |
Γιανννής, Γεώργιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Βλαχογιάννη, Ελένη |
el |
heal.committeeMemberName |
Λαγαρός, Νικόλαος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Δομοστατικής |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
111 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|