HEAL DSpace

Μελέτη της επίδρασης της εκπαίδευσης στο ανθρώπινο στρες σε προσομοιωτές ναυτιλίας

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Σφυρής, Διονύσιος el
dc.contributor.author Sfyris, Dionysios en
dc.date.accessioned 2018-11-12T09:13:14Z
dc.date.available 2018-11-12T09:13:14Z
dc.date.issued 2018-11-12
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47994
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16145
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Ανθρώπινος παράγοντας el
dc.subject Ανθρώπινο στρες el
dc.subject Προσομοιωτής πυρκαγιάς el
dc.subject Προσομοιωτής διαφυγής el
dc.subject Προβλεπτικό μοντέλο el
dc.subject Καρδιακοί παλμοί el
dc.subject Human factor en
dc.subject Human stress en
dc.subject Firefighting simulator en
dc.subject Evacuation simulator en
dc.subject Predictive model en
dc.subject Heart rate en
dc.title Μελέτη της επίδρασης της εκπαίδευσης στο ανθρώπινο στρες σε προσομοιωτές ναυτιλίας el
dc.title A study on the impact of marine simulator-based training on human stress en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Θαλάσσιες μεταφορές el
heal.classification Maritime transport en
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2018-11-01
heal.abstract Στόχο της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτέλεσε η διερεύνηση της επίδρασης της εκπαίδευσης, σε προσομοιωτές ναυτιλίας, στην ασφάλεια στις θαλάσσιες μεταφορές. Ο ανθρώπινος παράγοντας αποτελεί τον κυριότερο πυλώνα ασφαλείας, κάτι που αποδεικνύεται από την καθοριστική του συμβολή στην πρόκληση ναυτικών ατυχημάτων. Κατά συνέπεια, μελετήθηκε η επίδραση της εκπαίδευσης σε ρεαλιστικούς προσομοιωτές, πυρκαγιάς και διαφυγής, στο ανθρώπινο στρες, μίας εκ των κυριότερων αιτιών πρόκλησης καταστροφικών ανθρώπινων σφαλμάτων. Ειδικότερα, εκτιμήθηκε η συμβολή δύο εκπαιδευτικών σχολείων, του Σχολείου Βασικής Πυρόσβεσης και του Σχολείου Διαφυγής από αφιλόξενο περιβάλλον, στην αρτιότερη εκπαίδευση και ετοιμότητα των ναυτικών να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά ένα περιστατικό πυρκαγιάς ή διαφυγής στο πλοίο τους. Η αποτελεσματικότητα των δύο σχολείων εξετάστηκε με βάση τον βαθμό ρεαλιστικής προσομοίωσης ενός αντίστοιχου πραγματικού περιστατικού, και τον βαθμό πρόκλησης των αντίστοιχων ψυχικών διεργασιών, όπως οξύ στρες, στους εκπαιδευόμενους ναυτικούς. Για τη μέτρηση των παραπάνω χρησιμοποιήθηκαν ερωτηματολόγια, προσωπικές συνεντεύξεις με τους εκπαιδευόμενους, καθώς και ρολόγια μέτρησης καρδιακών παλμών ανά λεπτό. Συνεπώς, με τους συγκεκριμένους τρόπους μέτρησης διερευνήθηκε το στρες που προκαλείται στους εκπαιδευόμενους κατά τις προσομοιώσεις και η εκμάθηση της αποτελεσματικής του διαχείρισης. Επίσης, μελετήθηκε η ετοιμότητα των εκπαιδευόμενων ναυτικών αναφορικά με την αντιμετώπιση ενός αντίστοιχου περιστατικού και κατ’ επέκταση ο βαθμός που πέτυχαν τους στόχους τους τα προαναφερθέντα εκπαιδευτικά σχολεία. Επιπλέον, έγινε προσπάθεια δημιουργίας προβλεπτικών μοντέλων αναφορικά με το οξύ στρες που θα βιώσει ένας ναυτικός κατά τη διάρκεια κατάσβεσης πυρκαγιάς και διαφυγής, αντίστοιχα, στο πλοίο του. Τέλος, παρατίθενται τα ενδιαφέροντα συμπεράσματα που προέκυψαν από την παραπάνω μελέτη, καθώς και προτάσεις για μελλοντική έρευνα με απώτερο στόχο το σχεδιασμό περισσότερο αποδοτικών διαδικασιών εκπαιδεύσεως. el
heal.abstract The aim of this thesis was to investigate the impact of realistic simulator-based training on safety in maritime transport. The human factor is the main pillar of safety as evidenced by its decisive contribution to marine accidents. The impact of training on realistic firefighting and evacuation simulators was investigated in reference to the human stress, one of the leading causes of disastrous human errors. In particular, the impact of two training courses, the Basic Firefighting and the Evacuation from an inhospitable environment, was assessed with the aim to understand how much stress crew members develop when facing a firefighting or an evacuation incident on their ship. The effectiveness of the two courses was examined based on the degree of realistic simulation of a real event, and the degree of inducing corresponding psychological processes, such as acute stress, to the trainee seafarers. To measure the above, questionnaires, personal interviews with trainees, as well as wrist-worn heart rate monitors were used. With the specific measurement methods, the trainees’ stress was evaluated during the simulations and the learning of effective management of it. The readiness of trainee seafarers to deal with a similar incident and consequently the extent to which the aforementioned training courses achieved their goals, were also studied. In addition, an attempt was made to create predictive models regarding the acute stress experienced by a seafarer during firefighting and evacuation procedures, respectively, on his ship. Finally, interesting conclusions and proposals for further study are presented with the ultimate goal to help design more effective training procedures. en
heal.advisorName Βεντίκος, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Βεντίκος, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Ζαραφωνίτης, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Προυσαλίδης, Ιωάννης el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 210 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα