dc.contributor.author | Μπαγιάτης, Αλέξιος | el |
dc.contributor.author | Bagiatis, Alexios | en |
dc.date.accessioned | 2018-11-16T09:43:57Z | |
dc.date.available | 2018-11-16T09:43:57Z | |
dc.date.issued | 2018-11-16 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48024 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16043 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Δεξαμενόπλοιο | el |
dc.subject | Λειτουργικό κόστος πλοίου | el |
dc.subject | Πλοίο χύδην φορτίων | el |
dc.subject | Κόστος θαλάσσιας μεταφοράς | el |
dc.subject | Κυκλικό ταξίδι | el |
dc.subject | Tanker ship | en |
dc.subject | Running costs of ship | en |
dc.subject | Bulk carrier | en |
dc.subject | Cost of sea transport | el |
dc.subject | Roundtrip | el |
dc.title | Διερεύνηση θεμάτων λειτουργικού κόστους εμπορικών πλοίων μεταφοράς πετρελαίου και χύδην φορτίων | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Μεταφορές, εμπόριο, ενέργεια, τεχνολογία και άλλες υπηρεσίες | el |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/fc249af9d45978ec077930f62c670c8772f40783 | |
heal.language | el | |
heal.access | campus | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2018-11-02 | |
heal.abstract | Στην παρούσα διπλωματική εργασία έγινε διερεύνηση των θεμάτων του λειτουργικού κόστους εμπορικών πλοίων μεταφοράς πετρελαίου και χύδην φορτίων. Αναπτύχθηκε ένα μοντέλο υπολογισμού του λειτουργικού κόστους του πλοίου καθώς και μία αυτοματοποιημένη επαναληπτική διαδικασία υπολογισμού των παραμέτρων που επηρεάζουν το κόστος αυτό. Διατυπώθηκαν ιδεατά σενάρια θαλάσσιας μεταφοράς, τα οποία αξιολογήθηκαν με στόχο την εφαρμογή τους σε πραγματικά ταξίδια για την βελτιστοποίηση του συστήματος μεταφοράς. Τα υποθετικά αυτά σενάρια διερεύνησαν τα εξής θέματα: α) εύρεση του βέλτιστου αριθμού δρομολογημένων πλοίων, για σταθερή συχνότητα δρομολογίου, συναρτήσει του μεγέθους της ετησίως διακινούμενης ποσότητας καυσίμου, β) επίπτωση της απόστασης θαλάσσιας μεταφοράς στο κόστος ταξιδιού για το σύνολο των πλοίων, για διάφορους τύπους πλοίων, διατηρώντας την ταχύτητα σε σταθερό μέσο επίπεδο, γ) επίπτωση εναλλακτικών τρόπων οργάνωσης της θαλάσσιας μεταφοράς (απευθείας σύνδεση ή κυκλικό ταξίδι με πολλαπλούς προορισμούς) στο κόστος ταξιδιού. Τα αποτελέσματα της διερεύνησης έδειξαν ότι όταν οι ετήσιες ροές φορτίων είναι μικρές η οργάνωση ενός κυκλικού ταξιδιού που εξυπηρετεί περισσότερους του ενός προορισμούς οδηγεί σε μικρότερο κόστος μεταφοράς (λειτουργικό κόστος και κόστος απόσβεσης κεφαλαίου) με την προϋπόθεση ότι οι θέσεις των λιμένων προορισμού δεν αποκλίνουν σημαντικά από την διαδρομή μεταξύ του λιμένα προέλευσης και του τελευταίου λιμένα προορισμού. Η εφαρμογή της ανωτέρω μεθοδολογίας πραγματοποιήθηκε για μεταφορά καυσίμου από τον λιμένα του Ιράν προς τους λιμένες του Πειραιά, του Πόρτο Φόξι (Ιταλία) και της Καρταγένα (Ισπανία). Αντίστοιχα εξετάστηκε και το κυκλικό ταξίδι μεταφοράς καυσίμου από το Όσλο προς τους ίδιους λιμένες. Και στις δύο περιπτώσεις χρησιμοποιήθηκαν πραγματικά δεδομένα φορτίων και τα αποτελέσματα επιβεβαίωσαν τα ευρήματα της θεωρητικής ανάλυσης. | el |
heal.abstract | This diploma thesis investigates the issues of operating costs of commercial oil and bulk cargo ships. Using available information from the internet, a model for the calculation of ship’s operating costs was created. Also, an automated iterative proces s of calculating the parameters affec ting this cost was developed. Ideal maritime trans port scenarios were formulated, and evaluated in respect to their implementation in “real trips” in order to optimize the transport system. These hypothetical scenarios have investigated the following issues: a) finding the optimum number of routed ships for a fixed frequency, based on the size of the annual fu el volume traveled; b) the effect of the shipping distance on travel costs for all ships and ship types/categories , (c) the impact of alternative modes of shipping organization (on - line or multipurpose round trip) on travel costs. The results of the survey showed that when annual cargo flows are small, the organization of a round trip serving more than one destination leads to lower transport costs (operating costs and capital depreciation costs) provided that the locations of destination ports do not devia te significantly from the route between the port of origin and the last port of destination. The implementation of the above methodology was carried out for the transport of fuel from the port of Iran to the ports of Piraeus, Porto Foxi (Italy) and Cartage na (Spain). Similarly, the round - trip fuel transfer from Oslo to the same ports was also examined. In both cases real load data was used and the results confirmed the findings of theoretical analysis | en |
heal.advisorName | Μπαλλής, Αθανάσιος | el |
heal.committeeMemberName | Βλαχογιάννη, Ελένη | el |
heal.committeeMemberName | Γιαννής, Γεώργιος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής. Εργαστήριο Σιδηροδρομικής και Μεταφορών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: